Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën 100 let
Alcar - Konfigurátor kol

Startovní listina bohemky řídne

Rallye Bohemia ještě ani neodstartovala a už ze startovní listiny mizí jeden kvalitní jezdec za druhým. Kdo opravdu odstartuje, uvidíme až v pátek v podvečer na první rychlostní zkoušce na autodromu v Sosnové.

 

Jako první se odhlásil rakouský jezdec Achim Mörtl, vedoucí muž průběžné klasifikace českého šampionátu. Důvodem je zranění, které si způsobil při závodě motokár. Tím se otevírá cesta Václavu Pechovi, aby jej v případě úspěchu předstihl.

Mezi startujícími neuvidíme ani vedoucí posádku rallyesprintového mistrovství - Semerád a Ceplecha. Jejich Mitsubishi Lancer EVO 9 se pronajímá na soutěž, která se uskuteční příští týden v Maďarsku. Diváci tak budou ochuzeni o jezdce, který jako jeden z mála předvádí atraktivní jezdecký styl. Do Mladé Boleslavi nedorazil údajně ani Polák Kuchar se Subaru Impreza. Roman Odložilík nemá po havárii v Bulharsku opravený vůz, nepojede ani Cais.

Naopak příznivou zprává je zpráva, že místo Poláka Frycze pojede s Fiatem Punto 1600 Jindřich Štolfa, který sice pověsil závodění na hřebík, ale těžké asfaltové zkoušky by mu mohly vyhovovat.

Další změnou, jestli rovněž vítanou se teprve uvidí, je Fin Paasonen, který pojede s Octavií WRC připravenou Věroslavem Cvrčkem, jenž měl původně startovat v kategorie Super race. V této kategorii se mj. omluvil také Nor Ostsberg se Subaru Impreza.

 

„Ášín" Pech připraven

V týmu Václava Pecha vše finišuje tak, aby vůz i posádka byla pečlivě nachystána na obtížnou soutěž. „Naposled jsem seděl v soutěžním autě před 1,5 měsícem na Ina Delta Rallye v Chorvatsku. Od té doby jsme žádnou soutěž neabsolvovali, ale nikdo v týmu nezahálel. Mechanici pracovali na autě, které prošlo kompletní repasí a já se snažil denně věnovat určitý čas fyzické přípravě. Teď se cítím velmi dobře připraven. Navíc se zdá, že soutěž proběhne za velkého horka a v takovém případě se zásoba energie bude hodit," říká Václav Pech jun.

„V časovém plánu přípravy máme jedno odpoledne před startem vyhrazeno na důkladné otestování soutěžního Mitsubishi. Kromě toho, že bylo komplet repasované a je potřeba prověřit funkčnost všech částí a správnost nastavení, dostal nové brzdy. Mitsubishi čerstvě homologovalo větší brzdy, které pomohou posunout jízdní vlastnosti vozu o kus dopředu. S WRC se to pořád srovnávat nedá, ale brzdný účinek vozu se určitě zlepší. Větší brzdy na Mitsubishi budou mít na Bohemii svoji premiéru.. Na rallye nás čeká ještě jedna novinka. V domácích podmínkách se pořadatelé poprvé rozhodli nasadit

do tréninkových vozů elektronické přístroje na principu GPS, které během tréninku zaznamenávají pohyb vozidla při najíždění rychlostních zkoušek. Současně bylo stanoveno, že maximální rychlost při vytváření rozpisu je 50 km/h a její překročení se bude trestat penalizací. Uvidíme nakolik toto omezení zasáhne do vytvoření kvalitního rozpisu, ale na druhou stranu všechny posádky mají stejné podmínky. Aktuální info na http://www.ewrc.cz/

 

JL, 13.7.2006

 


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar