Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Štajfova smůla tři kilometry před cílem

Posádka týmu Racing 21 Vojtěch Štajf – Karel Janeček přišla s novým vozem Volkswagen Polo GTI R5 o vítězství v XXIV. TipCars Pražský Rallysprint na poslední rychlostní zkoušce, a nakonec závod dokončila na pátém místě celkové klasifikace.

Samotnou soutěž ovlivnila náhlá změna počasí a přes noc napadlý sníh donutil startující posádky k použití speciálních zimních pneumatik. Hned v úvodu soutěže nasadil Vojtěch Štajf navigovaný výjimečně spolumajitelem týmu Karlem Janečkem solidní tempo a mezi trojicí nejrychlejších celkové klasifikace se držel v rozmezí 2,5 sekundy.

Přesně v polovině soutěže se po havárii průběžně vedoucího jezdce dostala posádka Štajf – Janeček s vozem Polo GTI R5 do celkového vedení a na druhou posádku v pořadí navýšila po páté zkoušce svůj náskok na více jak 13 sekund. V posledním měřeném úseku na okruhu Strahov však předjížděl Vojtěch Štajf jiný soutěžní vůz a následná krátkodobá ztráta koncentrace jezdce zapříčinila příliš rychlý výjezd z retardéru, kde vůz levým zadním kolem zavadil o obrubník.

„Z výsledku v soutěži jsem nakonec zklamaný, přestože před startem jsme deklarovali, že v Praze chceme především nabrat první zkušenosti s vozem Polo GTI R5 a představit jej divákům a partnerům týmu. Když přes noc napadl sníh, bylo jasné, že učení bude ještě náročnější a kdyby nám někdo ráno nabídl páté místo celkově, určitě bychom ho brali. Měl jsem tak v průběhu závodu velikou radost, že jsme se dosahovanými časy umísťovali v čele pořadí jednotlivých rychlostních zkoušek. Před poslední zkouškou nám už mnozí gratulovali, ale předčasně. Udělal jsem jezdeckou chybu, která nám vzala šanci nejen na vítězství tady v Praze, ale také na premiérové vítězství vozu Volkswagen Polo GTI R5 na světě.. K našemu triumfu chyběly pouze tři kilometry. Na trati jsme dojeli vůz Martina Vlčka, kterého jsem před retardérem stihnul předjet. Chtěl jsem mít jistotu, že náskok na prvním místě i přes malé zdržení udržíme a při výjezdu z retardéru jsem akceleroval příliš brzy a otřel se levým zadním kolem ve smyku o obrubník. Ucítil jsem náraz a pak jsme kvůli prasklému závěsu kola museli pomalou jízdou ještě objet jedno celé kolo.“ popsal dramatický závěr Pražského rallysprintu jezdec Vojtěch Štajf a dodal: „I přes svoji jezdeckou chybu, kterou jsem před cílem udělal a připravil nás s Karlem o celkové vítězství, musím tuto soutěž zhodnotit také z pohledu premiérového startu vozu Polo GTI R5. S vozem jsem neměl žádné zkušenosti a s nastavením na sněhovou břečku a namrzlou silnici jsme experimentovali, protože jsme neměli pro takové podmínky k dispozici žádná data. Opravdu nikdo z našeho týmu ani z týmu BRR nečekal tak skvělé výsledky, zejména i kvůli nevýhodě startovní pozice v prvních průjezdech. Na vůz jsem si zvykal velmi rychle, myslím, že to bylo na naší jízdě i vidět. Bohužel jsem měl za to, že již mám vůz více v rukou a dokážu odhadnout délku smyku, který byl v kritické chvíli delší jen o pár desítek centimetrů.



PR 4.12.2018

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar