Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Alcar - Konfigurátor kol

Štajf v Kuvajtu boural, ale dojel

Do předposlední soutěže letošního ročníku FIA Middle East Rally Championship, která se do šampionátu vrátila po dvou letech, usedl vedle Vojtěcha Štajfa tentokrát v roli navigátora Ladislav Kučera.

Samotná soutěž byla složena ze třinácti rychlostních zkoušek v poušti v okolí nového závodního okruhu Kuwait Motor Town. Přímo v jeho areálu se konala úvodní zkouška, kde na zdejší rallykrosové trati zajel Vojtěch Štajf druhý čas. Zejména v úvodní fázi soutěže využíval vedoucí jezdec šampionátu Katařan Nasser Al-Attiyah své znalosti z předešlých ročníků, kdy zde šestkrát triumfoval. Štajf se v průběhu druhé sekce držel za katarským jezdcem s odstupem okolo jedné minuty.

Bohužel snaha o udržení kontaktu s Katařanem a ztráta orientace posádky v rovinatém nepřehledném terénu čtvrté zkoušky byly příčinou havárie, v jejímž důsledku došlo k vážnému poškození vozu ŠKODA Fabia R5, a to na jeho mechanických částech i karosérii. I přes tuto nepřízeň osudu dokázali mechanici dostat za 30 minut v servisu vůz do stavu umožňujícím pokračovat v soutěži. Poškození vozu však bylo rozsáhlejší, než se v polední servisní přestávce zdálo a posádka musela nakonec odstoupit kvůli poškození horního uložení pravého předního tlumiče.

Tým se poté rozhodl, i přes velkou časovou ztrátu vlivem přidělených penalizací za tři neodjeté zkoušky, využít možnosti pokračovat v soutěži v rámci pravidel Rally 2. Na posádku Štajf – Kučera, startující ze čtvrtého místa v klasifikaci MERC, tak čekalo v poslední den soutěže zbývajících šest měřených úseků. Kromě prvního z nich, kde česká posádka neodbočila na jednom místě správně a musela se po chvíli vracet do správného směru, se již odehrával souboj Štajfa s Nasserem Al-Attiyou o vítězství v rychlostních zkouškách. Nakonec kvůli velkým časovým rozestupům po penalizaci česká posádka, sice navýšila svůj náskok na soupeře za sebou, ale k posunu na stupně vítězů stále scházely tři minuty.

Celkově sedmé vítězství katarsko-francouzské posádky Nasser Al-Attiyah – Matthieu Baumel na Kuwait Rally rozhodlo ještě před posledním závodem v Kataru o zisku mistrovského titulu FIA Middle East Rally Championship. Pro Katařana je to rekordní čtrnáctý titul v tomto mistrovství. Vojtěch Štajf je pak po čtyřech dokončených soutěžích na nejlepší cestě k zisku stříbrné příčky v náročném šampionátu Středního východu.

„My jsme se s Láďou jeli do Kuvajtu pokusit zvrátit situaci v šampionátu v případě, že by Nasser zde zaváhal. To se ale nestalo. Mysleli jsme si, že to bude lehčí soutěž, ale opak byl pravdou. Poušť a neustále vanoucí vítr nesmírně komplikovaly naši orientaci na rychlostní zkouškách, což vyústilo v chyby a potažmo i časové ztráty. Dnes už víme, že tady je potřeba využívat GPS jednotku se záznamem, kudy trať vede. Naše havárie v páteční etapě byla daň za nezkušenost s tímto typem závodění. Naší snahou bylo jet co nejrychleji, ale v jednom okamžiku jsme ve vysoké rychlosti vjeli do vyjeté koleje a pak už šlo auto neovladatelně přes střechu. Nechci, aby to znělo jako klišé, ale naši mechanici odvedli přes noc neuvěřitelný kus práce. Když zhodnotím, co nás v Kuvajtu za tři dny potkalo, musím být za ten výsledek rád. Nyní však řešíme rychlý transport náhradních dílů na Fabii R5 do Kataru,“ zhodnotil soutěž Vojtěch Štajf.

1.Al-Attiyah – BaumelFord Fiesta R5
2.Al-Thefiri – Al-KuwariMitsubishi Lancer Evo X+ 12:19,2
3.K. Al-Attiyah – ArenaMitsubishi Lancer Evo X+ 28:03,7
4.Štajf – KučeraŠKODA Fabia R5+ 31:06,1




PR 9.11.2018

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2018 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar