Souboj Loeb - Grönholm pokračuje
Souboj Marcuse Grönholma s Fordem Focus a Sebastiena Loeba s Citroënem C4 měl své pokračován po Katalánské rallye na korsickém ostrově. Ani tentokrát nedošlo k žádnému překvapení a i nadále je světový šampionát záležitostí těchto dvou mužů.
Zbytek startovního pole je předem odkázán na souboj o zbývající místa v pořadí. Subaru se stále nedaří, a dlouho očekávaná premiéra Suzuki trvala jen čtyři zkoušky a navíc bez výraznějšího úspěchu.
Stejně jako ve Španělsku dominoval na asfaltových silnicích Korsiky opět Loeb, přestože Grönholm vedl po prvních čtyřech úsecích. Pak vzal Loeb vše do svých rukou a bylo prakticky hotovo.
Do poslední etapy vyrazil mistr světa Loeb na tvrdých pneumatikách BFGoodrich na suché trati s náskokem 27,5 sekundy. „Naše taktika byla jasná – nespouštět z očí časy našeho největšího soupeře, Marcuse Grönholma a tomu se přizpůsobit adekvátním tempem. Zkoušel jsem jet co nejrychleji, hlavně abych si udržel koncentraci. To nejsou zrovna situace, na které bych se těšil, ale na druhou stranu to znamená, že jsem v čele. Vždycky s tím ale rád žiju.“
Hlavním úkolem jeho týmového kolegy Dani Sorda, který se držel na třetí příčce, bylo vyvíjet tlak na Marcuse Grönholma. „Z těchto důvodů jsme zvolili trochu ofenzivnější typ pneumatik než třeba Séb. Všechno šlo dobře.“
„Jsem opravdu rád, že jsem tady zase vyhrál,“ uvedl Loeb po svém třetím vítězství na Korsice v řadě a s Citroënem. V pořadí už 35. prvenství v závodě mistrovství světa. „Nebyl to klidný víkend, nebyli jsme nejrychlejší od začátku. Udělali jsme ale nějaké menší změny v nastavení našeho vozu, a tak jsem se s ním cítil perfektně od pátku a to nám otevřelo cestu k vedení a později k celkovému vítězství. Odjíždím z Korsiky s tím, že se mi podařilo stáhnout náskok Marcuse na čele šampionátu jezdců o další dva body. Poslední tři podniky slibují, že budou hodně vzrušující.“
Zklamání v cíli neskrýval Dani Sordo, jenž po druhém místě v Katalánské rallye dojel třetí. „Jsem zklamaný, že jsem nedojel na druhém místě. V sobotu jsem nebyl spokojený s autem a vzdaloval se nám úspěch ze Španělska.“ řekl Dani Sordó.
„Dvě posádky na stupních vítězů, dvanáct nejrychlejších časů z patnácti možných. Na asfaltový vrchol sezony pracovali všichni v Citroën Sport po celý rok,“ uvedl Guy Fréquelin, sportovní ředitel Citroën Sport. „Séb a Daniel směřovali k vítězství brilantně a dovedli svoje auto k sedmému vítězství této sezony. “
Grönholm a Ford stále vedou
Druhou příčku vybojovali Grönholm a Rautiainen s Focusem RS WRC, což pro tým BP-Ford znamená udržení vedoucích pozic v šampionátu jezdců i značek. Hirvonen se po páteční nehodě vrátil do soutěže a přidal do týmové bilance jeden bod.
Soutěž s centrem ve městě Ajaccio je považována za asfaltovou rally, kterou charakterizují stoupající a klesající serpentiny v horách středomořského ostrova. Posádky za tři dny ujeli 344,22 měřených kilometrů. Grönholm v průběhu první etapy soutěž vedl, ale v jejím závěru se ale na první pozici propracoval Loeb. Během druhé etapy Francouz náskok neustále zvyšoval a na startu do posledního dne dělilo oba jezdce 27,5 sekundy. Devětatřicetiletý Fin se spokojil s rychlou, ale bezpečnou jízdou, která mu zajistila druhý nejvyšší bodový zisk v cíli soutěže.
„Vyhrát jsem nemohl, takže druhé místo bylo další možný nejlepší výsledek,“ říká Grönholm. „Na Loeba jsem ztratil dva body a to na jednom z podniků, kde je tradičně nejsilnější. Po dvou týdnech na asfaltu stále vedu šampionát jezdců. Asfalt je přitom mým nejméně oblíbeným povrchem. I dnes jsem musel jet rychle, protože Sordo se nás snažil dohnat. Nemohl jsem mu dovolit, aby se přiblížil. První den jsem se Seba držel, ale v sobotu jsem na něj nestačil. Přesto cítím, že moje jízda na asfaltu je vyrovnanější než loni. Během následujících tří soutěží to bude hodně těsné a nemám ponětí, kdo bude nakonec mistrem světa. Čtyřbodový náskok nic neznamená, zvlášť když nás ještě čekají tři soutěže. Tady jsem lépe dojet nemohl, ale za dva týdny v Japonsku to bude opravdu tvrdé. Kdybych tam vyhrál, hodně by mi to pomohlo, ale necítím se být pod velkým tlakem,“ dodává.
Ředitel týmu BP-Ford Malcolm Wilson byl s víkendem spokojený. „Marcus exceloval na soutěži, která se jela na jeho nejméně oblíbeném povrchu. Mikko se vrátil ze 63. místa do hry a vybojoval pro nás na poslední erzetě bod do hodnocení značek. Byl to důležitý počin v sezoně, kde se počítá každý bod.“
Pořadí jezdců: 1. Grönholm (104), 2. Loeb (100), 3.Hirvonen (74), 4. Sordo (45), 5.P.Solberg (38)
JL, 16.10.2007
Stejně jako ve Španělsku dominoval na asfaltových silnicích Korsiky opět Loeb, přestože Grönholm vedl po prvních čtyřech úsecích. Pak vzal Loeb vše do svých rukou a bylo prakticky hotovo.
Do poslední etapy vyrazil mistr světa Loeb na tvrdých pneumatikách BFGoodrich na suché trati s náskokem 27,5 sekundy. „Naše taktika byla jasná – nespouštět z očí časy našeho největšího soupeře, Marcuse Grönholma a tomu se přizpůsobit adekvátním tempem. Zkoušel jsem jet co nejrychleji, hlavně abych si udržel koncentraci. To nejsou zrovna situace, na které bych se těšil, ale na druhou stranu to znamená, že jsem v čele. Vždycky s tím ale rád žiju.“
Hlavním úkolem jeho týmového kolegy Dani Sorda, který se držel na třetí příčce, bylo vyvíjet tlak na Marcuse Grönholma. „Z těchto důvodů jsme zvolili trochu ofenzivnější typ pneumatik než třeba Séb. Všechno šlo dobře.“
„Jsem opravdu rád, že jsem tady zase vyhrál,“ uvedl Loeb po svém třetím vítězství na Korsice v řadě a s Citroënem. V pořadí už 35. prvenství v závodě mistrovství světa. „Nebyl to klidný víkend, nebyli jsme nejrychlejší od začátku. Udělali jsme ale nějaké menší změny v nastavení našeho vozu, a tak jsem se s ním cítil perfektně od pátku a to nám otevřelo cestu k vedení a později k celkovému vítězství. Odjíždím z Korsiky s tím, že se mi podařilo stáhnout náskok Marcuse na čele šampionátu jezdců o další dva body. Poslední tři podniky slibují, že budou hodně vzrušující.“
Zklamání v cíli neskrýval Dani Sordo, jenž po druhém místě v Katalánské rallye dojel třetí. „Jsem zklamaný, že jsem nedojel na druhém místě. V sobotu jsem nebyl spokojený s autem a vzdaloval se nám úspěch ze Španělska.“ řekl Dani Sordó.
„Dvě posádky na stupních vítězů, dvanáct nejrychlejších časů z patnácti možných. Na asfaltový vrchol sezony pracovali všichni v Citroën Sport po celý rok,“ uvedl Guy Fréquelin, sportovní ředitel Citroën Sport. „Séb a Daniel směřovali k vítězství brilantně a dovedli svoje auto k sedmému vítězství této sezony. “
Grönholm a Ford stále vedou
Druhou příčku vybojovali Grönholm a Rautiainen s Focusem RS WRC, což pro tým BP-Ford znamená udržení vedoucích pozic v šampionátu jezdců i značek. Hirvonen se po páteční nehodě vrátil do soutěže a přidal do týmové bilance jeden bod.
Soutěž s centrem ve městě Ajaccio je považována za asfaltovou rally, kterou charakterizují stoupající a klesající serpentiny v horách středomořského ostrova. Posádky za tři dny ujeli 344,22 měřených kilometrů. Grönholm v průběhu první etapy soutěž vedl, ale v jejím závěru se ale na první pozici propracoval Loeb. Během druhé etapy Francouz náskok neustále zvyšoval a na startu do posledního dne dělilo oba jezdce 27,5 sekundy. Devětatřicetiletý Fin se spokojil s rychlou, ale bezpečnou jízdou, která mu zajistila druhý nejvyšší bodový zisk v cíli soutěže.
„Vyhrát jsem nemohl, takže druhé místo bylo další možný nejlepší výsledek,“ říká Grönholm. „Na Loeba jsem ztratil dva body a to na jednom z podniků, kde je tradičně nejsilnější. Po dvou týdnech na asfaltu stále vedu šampionát jezdců. Asfalt je přitom mým nejméně oblíbeným povrchem. I dnes jsem musel jet rychle, protože Sordo se nás snažil dohnat. Nemohl jsem mu dovolit, aby se přiblížil. První den jsem se Seba držel, ale v sobotu jsem na něj nestačil. Přesto cítím, že moje jízda na asfaltu je vyrovnanější než loni. Během následujících tří soutěží to bude hodně těsné a nemám ponětí, kdo bude nakonec mistrem světa. Čtyřbodový náskok nic neznamená, zvlášť když nás ještě čekají tři soutěže. Tady jsem lépe dojet nemohl, ale za dva týdny v Japonsku to bude opravdu tvrdé. Kdybych tam vyhrál, hodně by mi to pomohlo, ale necítím se být pod velkým tlakem,“ dodává.
Ředitel týmu BP-Ford Malcolm Wilson byl s víkendem spokojený. „Marcus exceloval na soutěži, která se jela na jeho nejméně oblíbeném povrchu. Mikko se vrátil ze 63. místa do hry a vybojoval pro nás na poslední erzetě bod do hodnocení značek. Byl to důležitý počin v sezoně, kde se počítá každý bod.“
| 1.Loeb – Elena | Citroën C4 WRC | 3:28.31,5 |
| 2.Grönholm – Rautiainen | Ford Focus WRC | +23,7 |
| 3.Sordo – Marti | Citroën C4 WRC | +44,3 |
| 4.Latvala – Antilla | Ford Focus WRC | +2.30,5 |
| 5.P.Solberg – Mills | Subaru Impreza | +2.42,1 |
| 6.Atkinson – Prévot | Subaru Impreza WRC | +3.53,8 |
| 7.Kopecký – Schovánek | Škoda Fabia | +8.02,9 |
| 8.Pons – Amigo | Subaru Impreza | +9.34,2 |
| 9.H.Solberg – Menkerud | Ford Focus WRC | +10.12,2 |
| 10.Sola – Del Barrio | Peugeot 207 | +17.57,6 |
Pořadí jezdců: 1. Grönholm (104), 2. Loeb (100), 3.Hirvonen (74), 4. Sordo (45), 5.P.Solberg (38)
JL, 16.10.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout











