Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

 

Sosnová - plný počet bodů pro Isachsena

Třetí podnik ME v rallycrossu – třetí vítěz v divizi 1 a dvě první místa českých jezdců, tak bychom mohli ve stručnosti charakterizovat závod, který se za velice chladného počasí odehrál na autodromu v Sosnové. Ačkoliv se ve všech divizích sešla slušná konkurence, diváků přišlo snad nejméně za deset let.

 

V královské divizi 1 se očekávalo jestli Švéd Hansen s novým vozem Citroën C4 naváže na úspěch z Portugalska anebo jeho krajan Larsson si zopakuje úspěch z Francie. Nestalo se jedno ani druhé, naopak všem vypálil rybník Nor Sverre Isachsen, který se s novým Fordem Focus až dosud jen trápil a v Sosnové dokonce nebyl ani klasifikován v měřeném tréninku. Ten naopak vyhrál Pailler s Peugeotem, ale po nepřesvědčivých výkonech v rozjížďkách musel až do C-finále, stejně jako třeba Eklund se Saabem nebo Koutný s Fabií.

Ovšem už v první sérii jako by se Isachsenův Ford probudil a Švéd vyhrál před Larssonem s Fabíí a Hansenem. V druhé sérii zopakoval nejlepší čas, tentokrát před Hansenem a Erikssonem s Fordem Fiesta ST. Naprázdno vyšel však Larsson, z jehož vozu vyšlehly několik metrů po startu plameny a jeho další účast byla velkou neznámou.

Třetí série se stala, při neúčasti Isachasena, kořistí Rustada před Hansenem a Bermingrudem. Larsson stačil s opravenou Fabií zajet ještě pátý čas, čímž si zajistil účast v hlavním finále.

Jak jsme už řekli, nedařilo se Paillerovi ani Eklundovi, kteří si to o postup do B-finále museli rozdat v C-finále. V něm byl nejlepší Pailler před Eklundem a postoupil tak o stupínek výš. V B-finále se utkal s Kuypersem, Rustadem, Jernbergem, Sachwehem a velice pěkně jedoucím Linkvistem s Volvem S40 T16 4x4. Francouz Pailler z poslední řady vyrazil jako střela, ale už v první zatáčce se dostal „do mlýnice" a jízda pro něho skončila, vzápětí ho následoval i loňský vítěz Jernberg, a tak si účast ve finále dne zajistil Kuypers před dotírajícím Linkvistem.

Do první řady se postavili vedle sebe Isachsen a Hansen, za nimi Bermingrud a Larsson, a startovní pole uzavírali Eriksson a Kuypers. Nejlépe odstartoval Isachsen, za kterého se záhy probojoval Kuypers, který využil strkanic svých soupeřů. V takovém pořadí také projeli cílem. Třetí místo po dramatickém boji vybojoval Hansen a Larsson byl rád, že uhájil body alespoň za 5. místo.

V divizi 1A se s dvěma prvními místy postavil na pole position Kalný společně s Petrakovitsem, který měl na kontě dvě druhá místa. Za nimi pak Groblewski a Veverka. Kalný nenechal nikoho na pochybách, že by rád získal další titul a zvítězil stylem start-cíl před dalším jezdcem Veverkou. Velký favorit a vítěz obou předchozích závodů de Keersmaecker vypadl po kolizi už B-finále.

V druhé divizi se netajil Roman Častoral úmyslem zaútočit na vedoucí pozici průběžné klasifikace. S prvním a druhým místem stál pochopitelně v první řadě společně s největším soupeřem Thörjessonem, který měl na kontě dvě vítězství. Častoral doslova a do písmene napodobil Kalného a během šesti kol nikoho před sebe nepustil. Tím také vede o dva body průběžné pořadí ME v divizi 2.

Evropský šampionát pokračuje již o tomto víkendu v rakouském Greinbachu.

 

Divize 1

1. Isachsen Sverre

Ford Focus T16 4x4

2. Kuypers Jos

Ford Focus T16 4x4

3. Hansen Kenneth

Citroën C4 T16 4x4

4. Eriksson Andreas

Ford Fiesta ST

5. Larsson Lars

Škoda Fabia T16 4x4

6. Bermingrud Morten

Citroën Xsara T16 4x4

 

Průběžné pořadí: 1. Hansen (50), 2. Larsson (49), 3. Bermingrud (41), 4. Kyupers (38), 5. Rustad (36)

 

Divize 1A

1. Kalný Jaroslav

Peugeot 206

2. Veverka Václav

Peugeot 206

3. Petrakovits Christian

SEAT Ibiza

4. Gustafsson Per

Peugeot 206 RC

5. Groblewski Krzysztof

VW Polo

6. Čermák Zdeněk

Škoda Fabia

 

Průběžné pořadí: 1. Kalný (50), 2. de Keersmaecker (48), 3. Groblewski (41), 4. Veverka (37), 5. Pinomäki (34)

 

Divize 2

1. Častoral Roman

Opel Astra OPC

2. Thörjesson Mattias

Opel Astra OPC

3. Ericsson Magnus

Honda Civic R-Type

4. Kotek Tomáš

Honda Civis R-Type

5. Slastad Tommy

Opel Astra OPC

6. Kozak Adam

Renault Clio

 

Průběžné pořadí: 1. Častoral (54), 2. Thörjesson (52), 3. Ericsson (39), 4. Kotek (22), 5. Chartrain (20)

 

Jindřich Lasík, 6.6.2006


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar