Solbergova stovka
Zatímco na nadcházející Rallye Akropolis (2. – 4. 6.) budou Francouzi Loeb a Elena usilovat o další zlato, nor Petter Solberg se chystá na svůj jubilejní 100. start v soutěži mistrovství světa. Velice rád by konečně protrhl smůlu, která se mu letos lepí na paty.
Dřív než si Petter Solberg vyzkoušel v roce 1992 první rallye, tak se věnoval okruhovým závodům. Ale ty jej moc nenadchly, a proto přesedlal na rallye a hned v první sezoně vybojoval s Toyotou titul Mistra Norska. Premiéru v MS si odbyl ve Švédské rallye 98 a už v dalším roce získal místo v továrním týmu Ford, což mu zaručilo účast v šesti soutěžích.
Během roku 2000 přešel od Fordu ke značce Subaru, které je věrný dodnes a s níž vybojoval také nejvíce úspěchů. Letos se mu však moc nedaří, přestože patří mezi nejrychlejší, a tak se začaly šířit poplašné zprávy, že by mohl japonského výrobce automobilů s pohonem všech kol opustit. Zanechme úvah a vraťme se do historie.
Při vstupu k Subaru byli jeho kolegy Burns a Mäkinen. „Byli jsme skvělou partou. Mezi námi panovalo krásné přátelství, jaké si můžeme dnes jen těžko představit. Hodně jsem se naučil od Mäkinena" vzpomíná Solberg na začátku u Subaru.
První světovou rallye vyhrál před čtyřmi lety ve Walesu. Od té doby posbíral celkem 13 prvních míst a šestnáctkrát vystoupil na stupně vítězů. Vrcholem kariéry byl zatím rok 2003 korunovaný titulem mistra světa. Nesmíme zapomenout ani na roky 02, 04 a 05, kde se spolujezdcem Phillem Millsem skončili vždy druzí. Poslední vavřínový věnec si shodou okolností odvezl z loňského Walesu: „Oslavit jubilejní start zlatem by bylo krásné", říká „Mr. Hollywood" před startem řecké rallye, kterou před dvamě roky vyhrál.
AH, 31.5.2006
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout