Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën 100 let
Alcar - Konfigurátor kol

Škoda Motorsport v nových prostorech

Oficiální provoz nové haly soutěžního oddělení Škoda Motorsport v těsné blízkosti Mladé Boleslavi, zahájili Bernhard Maier, předseda představenstva Škoda Auto, Christian Strube, člen představenstva Škoda Auto za technický vývoj a Michal Hrabanek, šéf Škoda Motorsport.

Součástí mediální akce byla i prohlídka nových prostor Škody Motorsport, kde byli novináři na jednotlivých stanovištích seznámeni s přípravou a následným prodejem soutěžních automobilů Škoda Fabia R5.


„Máme tady teď, co potřebujeme pod jednou střechou – výzkumné a vývojové centrum, výrobu, dílnu, sklady, přípravu prototypů, logistiku, kanceláře i showroom. Kancelářské prostory nového centra mají plochu 1859 metrů čtverečních a dalších 3844 m2 je vyčleněno pro dílny a skladové prostory. Celkově nové centrum zabírá plochu o rozloze 16 400 m2. Vozy pro zákazníky se připravují na šesti stanovištích, zbývající čtyři místa jsou tovární automobily. Po 22 letech jsme se přestěhovali, a to byl vždycky náš sen. Nyní jsme schopni vyrobit i více aut. V podstatě jsme schopni postavit dvanáct vozů během měsíce. Většinu zakázek tvoří asfaltové verze, ale děláme i šotolinové. Pro zajímavost přestavět asfaltovou modifikaci na šotolinovou trvá při rally našim mechaniků jednu hodinu,“ přiblížil přípravu Miroslav Šlambora, koordinátor stavby závodního vozu a servisního zázemí a dodává: „Pokud jde o servis přímo na rally, tak máme tři trucky Scania. Jeden slouží k testování, druhý je servisní, v němž jsou prakticky dvě rozebraná auta, nejvíce namáhané díly jako tlumiče, ramena, nápravy, to vše ve více méně ve smontovaném stavbu.


Třetí slouží pro technické zázemí. Dále máme tři VW Craftery pro přepravu menších dílů a pneumatik, dvě VW Caravely pro mechaniky, čtyři lehce upravené Octavie 4x4, pro potřeby tréninku. Do velkého stanu se nám vejdou tři auta a můžeme jej kompletně zavřít a zateplit na 10 až 12 stupňů. Při soutěži připadá na jedno auto pět mechaniků, tzn. jeden šéfmechanik a po jednom na každém kole. K tomu tři další mechanici, specialisté na převodovky pneumatiky a výdej dílů. Dále dva inženýři, jeden pro motor, druhý na elektrickou část.

Christian Strube, člen představenstva ŠKODA AUTO za technický vývoj, řekl: „S novým sídlem jsme připraveni na budoucnost. Zlepšené rozdělení práce a fungování jako celku nám umožňuje vyvíjet a stavět automobily efektivněji a současně poskytovat našim zákazníkům ještě lepší služby. Minulý rok jsme si stanovili cíl dodat zákazníkům po celém světě více než 200 vozů FABIA R5. A to se nám podařilo! Dosud jsme prodali celkem téměř 250 vozů. Nové centrum nám umožní navazovat na úspěch našeho závodního oddělení i v budoucnosti.“


Prodejní verze se dodává s výkonem ca 210 kW a točivým momentem 420 Nm, maximálka je podle převodů 200 km/h, na rychlostní zkoušce se spotřeba pohybuje v průměru 60 litrů na sto kilometrů. Základní cena vozu je 189 000 eur, ale nejobvyklejší se pohybuje kolem 230 000 eur, kdy si jezdci přiobjednávají další nebo jiné komponenty.



JL 10.12.2018

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar