Škoda Motorsport - konečně jasno
Oficiální premiéra soutěžního speciálu Škoda Fabia Super 2000 na rallye se odehraje na lednové Rally Monte Carlo (21. – 24.1.2009) v rámci šampionátu IRC (Intercontinental Rally Challenge). Tím věhlas nejznámější světové rally poněkud utrpěl, neboť není součástí světového šampionátu.
V barvách továrního týmu Škoda Motorsport se představí česká posádka Jan Kopecký se spolujezdcem Petrem Starým a finský pilot Juho Hänninen s krajanem Mikko Markkulou.
Škoda Auto tak završila proces homologace vozu a od mezinárodní automobilové federace FIA obdržela oficiální potvrzení opravňující start Fabia Super 2000 na soutěžích pořádaných FIA.
Dr. Eckhard Scholz, člen představenstva Škoda Auto pro technický vývoj, k návratu na soutěžní scénu podotýká: „Jsme pyšní, že můžeme navázat na více než stoletou tradici motoristického sportu pod značkou okřídleného šípu. Na mezinárodním poli je naší snahou nasazovat vůz na vybraných soutěžích, zejména seriálu IRC. Jsme přesvědčeni, že přicházíme s konkurenceschopným vozem. Ve spolupráci s našimi importéry budeme hledat možnosti využití závodního speciálu na jednotlivých národních úrovních. Rovněž chceme úspěšně nastartovat prodej závodního vozu zájemcům z řad privátních týmů. Stranou nezůstane ani další vývoj a testování Fabia Super 2000.“
K výběru jezdců řekl šéf týmu Škoda Motorsport Michal Hrabánek: „Oba jezdci, Jan i Juho, jsou i přes své mládí na velmi dobré jezdecké úrovni a disponují i dostatkem zkušeností. Věříme, že ve spojení s naším vozem i týmem jejich výkonnost i nadále poroste a budeme společně úspěšně reprezentovat značku Škoda v rallyovém sportu“.
Nominace finského jezdce na Monte Carlo je trochu možná překvapivá, neboť vůz testoval také Gilles Panizzi, který jako Francouz má s touto soutěží velké zkušenosti.
Základní technické parametry
Škoda Fabia Super 2000:
Motor: zážehový atmosférický čtyřválec,
Objem: 1998 cm³
Výkon: 265 k
Točivý moment: 245 Nm
Převodovka: X-trac 6-ti stupňová sekvenční s třemi mechanickými diferenciály
Spojka: AP Racing – 184 mm
Elektronika: Magneti Marelli
Zavěšení: McPerson – vpředu i vzadu
Tlumiče: Reiger Racing systém
Brzdy: Brembo, vpředu/vzadu 355/300 mm (aslaft), 300/300 mm (šotolina)
Kola: disky OZ, pneumatiky BF Goodrich 18´´ (asfalt) a 15´´ (šotolina)
Rozměry: délka 3992 mm, šířka 1798 mm
Rozvor: 2486 mm
Hmotnost: 1200kg
Pohon: 4x4
JL, 18.12.2008
Škoda Auto tak završila proces homologace vozu a od mezinárodní automobilové federace FIA obdržela oficiální potvrzení opravňující start Fabia Super 2000 na soutěžích pořádaných FIA.
Dr. Eckhard Scholz, člen představenstva Škoda Auto pro technický vývoj, k návratu na soutěžní scénu podotýká: „Jsme pyšní, že můžeme navázat na více než stoletou tradici motoristického sportu pod značkou okřídleného šípu. Na mezinárodním poli je naší snahou nasazovat vůz na vybraných soutěžích, zejména seriálu IRC. Jsme přesvědčeni, že přicházíme s konkurenceschopným vozem. Ve spolupráci s našimi importéry budeme hledat možnosti využití závodního speciálu na jednotlivých národních úrovních. Rovněž chceme úspěšně nastartovat prodej závodního vozu zájemcům z řad privátních týmů. Stranou nezůstane ani další vývoj a testování Fabia Super 2000.“
K výběru jezdců řekl šéf týmu Škoda Motorsport Michal Hrabánek: „Oba jezdci, Jan i Juho, jsou i přes své mládí na velmi dobré jezdecké úrovni a disponují i dostatkem zkušeností. Věříme, že ve spojení s naším vozem i týmem jejich výkonnost i nadále poroste a budeme společně úspěšně reprezentovat značku Škoda v rallyovém sportu“.
Nominace finského jezdce na Monte Carlo je trochu možná překvapivá, neboť vůz testoval také Gilles Panizzi, který jako Francouz má s touto soutěží velké zkušenosti.
Základní technické parametry
Škoda Fabia Super 2000:
Motor: zážehový atmosférický čtyřválec,
Objem: 1998 cm³
Výkon: 265 k
Točivý moment: 245 Nm
Převodovka: X-trac 6-ti stupňová sekvenční s třemi mechanickými diferenciály
Spojka: AP Racing – 184 mm
Elektronika: Magneti Marelli
Zavěšení: McPerson – vpředu i vzadu
Tlumiče: Reiger Racing systém
Brzdy: Brembo, vpředu/vzadu 355/300 mm (aslaft), 300/300 mm (šotolina)
Kola: disky OZ, pneumatiky BF Goodrich 18´´ (asfalt) a 15´´ (šotolina)
Rozměry: délka 3992 mm, šířka 1798 mm
Rozvor: 2486 mm
Hmotnost: 1200kg
Pohon: 4x4
JL, 18.12.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout












