Škoda - Kopecký první v Číně, Lappi první v Evropě
Svátek pro značku ŠKODA: tovární posádka Jan Kopecký a Pavel Dresler korunovala sezónu vítězstvím při China Rally Longyou a Esapekka Lappi získal titul mistra Evropy. A Škoda ovládla Asijsko-pacifický šampionát (APRC).
I přes déšť a velice obtížné podmínky na šotolině a betonu si Kopecký ve své premiérové sezóně v Asijsko-pacifického poháru zajistil čtvrté vítězství v sezóně po úspěších na Nové Kaledonii, v Austrálii a Japonsku. Jeho kolegové Gaurav Gill/Glenn Macneall rozhodli pro tým s tovární podporou ŠKODA MRF zbývající dvě rally APRC na Novém Zélandu a v Malajsii.
Kopecký získal po triumfech Chrise Atkinsona (2012) a Gaurava Gilla (2013) pro značku ŠKODA v APRC třetí titul pro jezdce v řadě. Zároveň vyhrál jako první jezdec v historii během dvou po sobě jdoucích let kontinentální titul v Evropě a v asijsko-pacifické oblasti. Pavel Dresler získal titul pro spolujezdce.
Kolega Gaurav Gill, který rally kvůli poškození zavěšení nemohl dokončit, svému nástupci na trůnu v APRC férově pogratuloval: „Byl to těžký souboj a Jan si titul zasloužil. Samozřejmě jsem chtěl v Číně vyhrát, ale těší mne, že jsem také trochu přispěl k úspěchům značky ŠKODA v letošním roce.“
Obě posádky vyrážejí po skončení finále sezóny na celosvětově nejdůležitějším trhu v Číně ještě na propagační cestu do Šanghaje.
ME - 1.Lappi, 2.Wiegand
Vedle hattricku v hodnocení značek a jezdců v APRC má značka ŠKODA o tomto víkendu důvod k oslavě i na druhém konci světa: V ERC získali tituly v hodnocení jezdců a spolujezdců tovární piloti Esapekka Lappi/Janne Ferm. Jezdec s vozem ŠKODA se tak po finále sezóny na Korsice, které skončilo v sobotu, stal potřetí za sebou mistrem Evropy.
Druzí skončili Sepp Wiegand a Frank Christian, kteří jako jediní mohli Lappiho ještě ohrozit. Ale do soutěže bohužel ani neodstartovali, neboť jim při shakedownu shořel vůz.
Esappake Lapi (23) jde tak jako mistr Evropy ve stopách svých kolegů u značky ŠKODA, Jana Kopeckého (2013) a Juha Hänninena (2012), kteří v minulých dvou letech získali tento titul s úspěšným modelem Fabia Super 2000. Lappi se o triumf zasloužil třemi vítězstvími na soutěžích ERC v Lotyšsku, Severním Irsku a ve Švýcarsku.
„Tour de Corse“ s dlouhou tradicí finský jezdec bohužel nedokončil poté, co na poslední rychlostní zkoušce prvního dne vyjel z trati. V okamžiku odstoupení byl Lappi na třetím místě. „Měli jsme tuto rally dobře rozjetou, ale pak jsem špatně odhadl jednu zatáčku. Kvůli celému týmu mne to mrzí“, řekl Lappi.
Velký problém této tradiční rally: Jezdci, kteří odstartovali dříve, znečistili asfalt bahnem z okraje trati. A s tím museli ti, kteří startovali později - Lappi vyrážel na trať jako čtvrtý - bojovat. Vše ještě komplikovala skutečnost, že trať byla i přes svítící slunce místy kluzká a vlhká.
Přesto má ŠKODA dvojité vítězství v ERC jisté: Lappi si se 162 body zajistil titul před svým kolegou Wiegandem (128), který se v průběhu sezóny čtyřikrát dostal na stupně vítězů.
Zkušený „Fast“ Freddy Loix si zajistil belgický mistrovský titul. Předtím vyhrál šampionát v Portugalsku Pedro Meireles, podporovaný importérem značky ŠKODA v Portugalsku. Navíc si velice zkušený Raimund Baumschlager zajistil s vozem Fabia Super 2000 svůj již dvanáctý mistrovský titul v rally v Rakousku. Na Slovensku poté vyhráli místní mistrovství Poláci Grzegorz Grzyb/R
Kopecký získal po triumfech Chrise Atkinsona (2012) a Gaurava Gilla (2013) pro značku ŠKODA v APRC třetí titul pro jezdce v řadě. Zároveň vyhrál jako první jezdec v historii během dvou po sobě jdoucích let kontinentální titul v Evropě a v asijsko-pacifické oblasti. Pavel Dresler získal titul pro spolujezdce.
Kolega Gaurav Gill, který rally kvůli poškození zavěšení nemohl dokončit, svému nástupci na trůnu v APRC férově pogratuloval: „Byl to těžký souboj a Jan si titul zasloužil. Samozřejmě jsem chtěl v Číně vyhrát, ale těší mne, že jsem také trochu přispěl k úspěchům značky ŠKODA v letošním roce.“
Obě posádky vyrážejí po skončení finále sezóny na celosvětově nejdůležitějším trhu v Číně ještě na propagační cestu do Šanghaje.
1.Kopecký – Dresler | Škoda Fabia S2000 | 02:57:10.3 |
2.Sumiyama – Kase | Subaru Impreza | +3:01:07,5 |
3.Young – Read | Proton Setria | +24:52,2 |
4.Deheragoda – Junaid | Mitsubishi Lancer | +56:46:0 |
ME - 1.Lappi, 2.Wiegand
Vedle hattricku v hodnocení značek a jezdců v APRC má značka ŠKODA o tomto víkendu důvod k oslavě i na druhém konci světa: V ERC získali tituly v hodnocení jezdců a spolujezdců tovární piloti Esapekka Lappi/Janne Ferm. Jezdec s vozem ŠKODA se tak po finále sezóny na Korsice, které skončilo v sobotu, stal potřetí za sebou mistrem Evropy.
Druzí skončili Sepp Wiegand a Frank Christian, kteří jako jediní mohli Lappiho ještě ohrozit. Ale do soutěže bohužel ani neodstartovali, neboť jim při shakedownu shořel vůz.
Esappake Lapi (23) jde tak jako mistr Evropy ve stopách svých kolegů u značky ŠKODA, Jana Kopeckého (2013) a Juha Hänninena (2012), kteří v minulých dvou letech získali tento titul s úspěšným modelem Fabia Super 2000. Lappi se o triumf zasloužil třemi vítězstvími na soutěžích ERC v Lotyšsku, Severním Irsku a ve Švýcarsku.
„Tour de Corse“ s dlouhou tradicí finský jezdec bohužel nedokončil poté, co na poslední rychlostní zkoušce prvního dne vyjel z trati. V okamžiku odstoupení byl Lappi na třetím místě. „Měli jsme tuto rally dobře rozjetou, ale pak jsem špatně odhadl jednu zatáčku. Kvůli celému týmu mne to mrzí“, řekl Lappi.
Velký problém této tradiční rally: Jezdci, kteří odstartovali dříve, znečistili asfalt bahnem z okraje trati. A s tím museli ti, kteří startovali později - Lappi vyrážel na trať jako čtvrtý - bojovat. Vše ještě komplikovala skutečnost, že trať byla i přes svítící slunce místy kluzká a vlhká.
Přesto má ŠKODA dvojité vítězství v ERC jisté: Lappi si se 162 body zajistil titul před svým kolegou Wiegandem (128), který se v průběhu sezóny čtyřikrát dostal na stupně vítězů.
1.Sarrazin – Renucci | Ford Fiesta RRC | 1:22.05,4 h |
2.Bouffier – Panseri | Ford Fiesta RRC | + 1,7 s |
3.Abbring – Marshall | Peugeot 208 T16 R5 | + 38,3 s |
4. Camilli – Veillas | Peugeot 207 S2000 | + 1.11,0 min |
5.Dumas – Giraudet | Porsche 997 GT3 | + 2.26,9 min |
8.Tarabus – Trunkát | Škoda Fabia S2000 | + 3.42,4 mi. |
14.Tlusťák – Kučera | Škoda Fabia S2000 | +14.37 |
Zkušený „Fast“ Freddy Loix si zajistil belgický mistrovský titul. Předtím vyhrál šampionát v Portugalsku Pedro Meireles, podporovaný importérem značky ŠKODA v Portugalsku. Navíc si velice zkušený Raimund Baumschlager zajistil s vozem Fabia Super 2000 svůj již dvanáctý mistrovský titul v rally v Rakousku. Na Slovensku poté vyhráli místní mistrovství Poláci Grzegorz Grzyb/R
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout