Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda Fabia S2000 - milník škodovácké historie

Celkem tři roky pauzy, včetně roku pilných příprav a roku náročného testování, stály u zrodu projektu Fabia Super 2000, kterým Škoda Motorsport navázala na svou unikátní více než stoletou tradici motoristického sportu.

Svůj nový speciál představil tovární tým na Rally Monte Carlo, kde překvapil celý závodní svět a vysloužil si slova uznání. Další soutěže seriálu IRC přinesly výjimečné momenty pro tým a zejména vítězství posádky Hänninen – Markkula na červencové Ruské rally a dvě vítězství posádky Kopecký – Starý na Barum rallye a Rallye Costa Brava se zapsaly do dějin rallyového sportu pod značkou s okřídleným šípem ve znaku. V první sezoně získali Kopecký se Starým výborné druhé místo šampionátu IRC a stejnou pozici vybojovala Škoda mezi výrobci, a to navzdory tomu, že se programově neúčastnila celého seriálu.
Michal Hrabánek, šéf týmu Škoda Motorsport, k projektu Fabia Super 2000 konstatuje: „Vstupovali jsme do projektu s jasnou vizí třech hlavních linií – sportovní, kde byla jasnou prioritou účast na vybraných soutěžích IRC, zákaznickou, kde bylo naším cílem prodej 10-15 vozů privátním zákazníkům a spolupráce s našimi importéry a dalším vývojem vozu, což je v podstatě nikdy nekončící proces. Všechny tři linie se prolínají a s výsledky v roce 2009 můžeme být spokojeni. Připomeňme vítězství Švéda Patrika Sandella na norské a kyperské rally v kategorii PWRC v barvách týmu BRR, triumf řeckého pilota Lambrose Athanassoulase na světové Rally Acropolis či první místo Nora Eyvinda Brinyldsena v kategorii N na Katalánské rally. Fabie S2000 slavily skvělé výsledky též v rámci národních šampionátů zejména Rakouska (Raimund Baumschlager), Španělska (Alberto Hevia) a Itálie (Piero Longhi). Za volantem privátní Fabie týmu BRR se zaskvěl rovněž člen továrního týmu Škoda Motorsport Juho Hänninen vítězstvím ve své kategorii na Finské rally.“
Na poli prodeje vozů soukromým subjektům jsme do této chvíle prodali zatím 13 vozů a do konce roku bychom chtěli uskutečnit ještě prodej minimálně tří dalších speciálů. Zájem po celý rok převyšoval naše výrobní možnosti, což je určitě výraz uznání kvalit Fabie Super 2000, rovněž nás těší zájem ze strany importérů o podporu a participaci na celém projektu. V budoucnosti se soustředíme na upevnění pozic na trzích, které jsme již oslovili – Itálie, Španělsko, Rakousko, Česko, Belgie, Spojené arabské emiráty a cílem je vstoupit též do zemí s velkým potenciálem jak pro motoristický sport tak pro značku jako takovou – Německa, Polska, Francie, Slovenska, severských zemí. Veřejnosti trochu skrytou zůstane oblast pokračujícího vývoje vozu, kde dále budeme usilovat o zlepšení všech jeho parametrů“.
Naší prioritou pro nadcházející sezonu zůstává seriál IRC, stejně jako letos se i v příštím roce budeme účastnit vybraných soutěží, rádi bychom však počet našich startů navýšili. S jistotou mohu nyní říci, že se zúčastníme lRally Monte Carlo, která bude díky oznámenému rozsahu televizního pokrytí stanicí Eurosport dalším historickým mezníkem pro fanoušky rallyového sportu po celém světě.”

Šampionátrallyeumístění N4/celkověposádka
IRCMonte Carlo4/4Kopecký
IRCYpres2/2Kopecký
IRCYpres5/5Hänninen
IRCRusko1/1Hänninen
IRCRusko2/2Kopecký
IRCBarum1/1Kopecký
IRCBarum3/3Hänninen
IRCAsturias1/1Kopecký
IRCAsturias6/6Hervia
IRCSan Remo8/8Hänninen

MSNorsko1/12Sandell
MSKypr1/9Sandell
MSŘecko1/8Athanassoulas
MSFinsko1/10Hännien
MSKatalánsko1/13Brynildesn

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar