Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda Fabia R5 - špička pro WRC 2

Po své homologaci 1. dubna 2015 začala ŠKODA FABIA R5 svoji úspěšnou soutěžní kariéru jen o týden později povedeným debutem v Portugalské rally. Již tehdy bylo zřejmé, že tento zcela nový vůz třídy R5 bude v kategorii WRC 2 vyhrávat.

Pro udržení úspěchů vozu ŠKODA FABIA R5 v globálním měřítku tým ŠKODA Motorsport neustále pracuje na zdokonalování konkurenceschopnosti tohoto soutěžního vozu skupiny R5. Šéf ŠKODA Motorsport k tomu dodává: „Nejdříve se naše práce na voze ŠKODA FABIA R5 zaměřovala na spolehlivost. Výsledkem bylo, že v sezóně 2017 žádný z továrně nasazených vozů v mistrovství světa neodstoupil pro technickou závadu. Zásluhou našeho vlastního továrního týmu v seriálu mistrovství světa získáváme zkušenosti pro neustálé zdokonalování modelu FABIA a jeho udržení na pozici nejlepšího vozu své kategorie. V roce 2018 bude naše nasazení ještě intenzivnější. I když budeme stát proti novým vozům skupiny R5 našich soupeřů, budeme na tento souboj dobře připraveni a budeme dále zlepšovat konkurenceschopnost našeho vozu ŠKODA FABIA R5.“

ŠKODA FABIA R5 je nejúspěšnějším vozem za celou dobu přítomnosti značky ŠKODA ve světě automobilových závodů.

FABIA R5 je vybavena přeplňovaným motorem 1,6 litru splňujícím předpisy FIA. Mezi další základní technické specifikace patří pohon všech kol, sekvenční pětistupňová převodovka a nastavitelný podvozek se zavěšením typu McPherson vpředu i vzadu.
Regule určují minimální hmotnost 1230 kg. Kromě rozsáhlého testovacího programu i další aktivity továrního týmu ŠKODA Motorsport zajišťují, že vývoj vozu ŠKODA FABIA R5 nikdy neskončí. Díky přítomnosti přímo v místě dění může tým ŠKODA Motorsport pod vedením Michala Hrabánka zůstat neustále v kontaktu se zákazníky a naslouchat jejich požadavkům či podnětům, které lze následně uplatnit při dalším vývoji.

Protože ŠKODA FABIA R5 kombinuje rychlost s nejvyšší úrovní spolehlivosti, není překvapením, že na ni sází stále více týmů z celého světa. Podle předpisů FIA je pro soutěže připravený základní model vozu ŠKODA FABIA R5 k dispozici za cenu 180 000 eur bez DPH.
4

ŠKODA FABIA R5/Technické údaje
› Základní model ŠKODA FABIA, 3. generace
› Délka 3994 mm
› Šířka 1820 mm
› Hmotnost (daná předpisy) 1230 kg
› Karoserie upravena pro pohon všech kol
› Ochranný rám

Motor
› Přeplňovaný čtyřválec zdvihový objem 1620 cm3
› Přímé vstřikování benzinu
› Max. výkon 205 kW při 4750/min
› Max. točivý moment 420 Nm při 4750/min

Pohon
› Pohon všech kol
› pětistupňová sekvenční převodovka
› Mechanické diferenciály vpředu a vzadu

Podvozek
› Zavěšení typu McPherson vpředu i vzadu
› Brzdové kotouče asfalt Ø 355 mm/tloušťka 32 mm
› šotolina/sníh Ø 300 mm/tloušťka 32 mm

Elektronika
› Senzory pro elektronickou řídicí jednotku motoru
Palivový systém
› FIA homologovaná palivová nádrž objem 82,5 l


Kola/ráfky
› Asfalt 8x18 palců – minimální hmotnost daná předpisy 8,9 kg
› Šotolina/sníh 7x15 palců – minimální hmotnost daná předpisy 8,6 kg
Pneumatiky Michelin



Škoda 18.12.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar