Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda Auto sbírala tituly v rallye

Na 52. ročníku Rallye San Remo, desátém podniku seriálu IRC, obsadila posádka továrního týmu Škoda Motorsport Juho Hänninen – Mikko Markkula druhou příčku a získala tak titul šampionů IRC v hodnocení jezdců. Na domácí scéně zase získal titul Pavel Valoušek.

Rallye San Remo

Třetí v pořadí dojela posádka Freddy Loix a Frédéric Miclotte startující s podporou továrního týmu, na sedmém místě skončili Jan Kopecký – Petr Starý skončili na šestém místě.
Během rallye se několikrát měnilo pořadí na čele, až do třetí zkoušky vedl Meeke s Peugeotem 207 S2000, pak na dvě zkoušky převzal vedení Andreucci rovněž na Peugeotu. Jeho malé zaváhání v šesté zkoušce využil Basso s Fiatem Grande Punto Abarth, ale pak se už Andreucci usadil natrvalo na první pozici a zůstal na ní až do cíle.
Juho Hänninen:“ Jsem nesmírně šťastný, po prvním dnu, kdy jsme byli trochu opatrnější ve volbě pneumatik na nejdelší erzetě (44 km), by mne ani nenapadlo myslet na tak skvělé umístění. Trať tady je velmi náročná, soupeři měli problémy, my jsme však jeli konzistentně a dnes dokonce zrychlovali. Fantastický úspěch, díky všem v týmu, auto bylo připravené excelentně.“
Jan Kopecký: „Auto fungovalo perfektně, bohužel jsem po celou soutěž nedokázal najít ten správný rytmus.“

1. Andreucci – AndreussiPeugeot 207 S20002:35.22,7
2. Hänninen – Markkula Škoda Fabia S2000+04,4
3. Loix – McLottŠkoda Fabia S2000+34,1
4. Meeke – NaglePeugeot 207 S2000+38,3
5. Rossetti – ChiarossiFiat Grande Punto+1.21,0
6. Kopecký – StarýŠkoda Fabia S2000+1.59,9
7. Basso – DottiFiat Grande Punto+2.17,0



Průběžné pořadí IRC
1.Hänninen64
2.Kopecký50
3.Loix36
4.Meeke37
5.Magalhaes30



Rally Příbram

Až v posledním podniku lse rozhodlo o nových králích české rally. Po druhém místě na Rally Příbram se jimi stali Pavel Valoušek a Zdeněk Hrůza. Dvojice startující s továrním speciálem Škoda Fabia S2000 získala titul poprvé v kariéře.
Deštěm promáčenou Příbram sice Valoušek nevyhrál – v poslední RZ jej předstihl Jaromír Tarabus s Fordem Fiesta S2000, ale druhé místo jim pro bodový souboj s Pechem stačilo. Od prvních kilometrů se oba přetahovali o sekundy, až do deváté zkoušky nebyl mezi nimi rozdíl osmi sekund ve prospěch Valouška. Pak však Pech kvůli technickému problému zvolnil a rázem se jejich odstup zvětšil na necelou půl minutu. Do poslední zkoušky nastupoval Valoušek s náskokem 14,7 s na Tarabuse.
„O první titul jsme bojovali až do poslední zkoušky. Trať zavalila voda, proto jsme zvolili opatrnější strategii a nechali Tarabuse jet a zajímali se pouze sami o sebe a o to, abychom auto dovezli až do cíle,“ přiznal Valoušek.
Na jednu stranu se mohl v cíli radovat, ale zároveň smutnil. V sobotu ráno mu totiž ukradli privátní tréninkový vůz Škoda Fabia RS. „Na mém výkonu se to nepodepsalo, ale smutný jsem. Auto jsem měl rád. České soutěže jsem s ním úspěšně trénoval posledních pět let a za tu dobu jsem si k němu vybudoval úzký vztah,“ smutnil rodák z Otrokovic také zařídil, že po několikaletém kralování Kresty a Pecha, kteří závodí s Peugeotem a Mitsubishi, se na český trůn vrátila značka Škoda. Mladoboleslavská automobilka získala naposled český mistrovský titul v roce 2004 zásluhou Jana Kopeckého se Škodou Fabia WRC.


Václav Pech opět vicemistrem

Posádka Václav Pech jun se spolujezdcem Petrem Uhlem uzavřela sezonu 2010 v Mezinárodním mistrovství České republiky obhajobou pozice vicemistrů republiky. Stejně jako vloni bojovali až do poslední soutěže roku o mistrovský titul s produkčním vozem i proti přesile speciálů kategorie S2000. K tomu přidali mistrovskou korunku v kategorii N4, kde ani jednou nenašli přemožitele a do třetice získali titul Mistrů střední Evropy.
Poslední rallye roku ale nebyla rozhodně jednoduchým závodem. „Máme za sebou opravdu hodně náročnou soutěž, kde jsme hned od začátku zkoušeli bojovat s Pavlem Valouškem, se kterým jsme byli ve hře o titul. Byla to jízda na hraně a v první etapě nás dělily jen vteřinky. Druhou etapu zkomplikoval déšť. Kombinace kluzkých asfaltů a rychlých úseků kde jsme dosahovali rychlostí kolem dvoustovky byla hodně náročná. V závěru soutěže už byly pozice rozdány a my již nechtěli riskovat zbytečné poškození vozu a spokojili jsme se s třetí pozicí. Gratulujeme Pavlu Valouškovi k premiérovému zisku titulu,“ říká Václav Pech jun. Václav Pech jun. s Petrem Uhlem se mohou pochlubit obdivuhodnou statistikou, za posledních deset sezon Mezinárodního mistrovství České republiky v rallye byli 5x absolutními mistry a 5x absolutními vicemistry čímž se nemůže pochlubit žádný z jejich soupeřů.


1. Tarabus – TrunkátFord Fiesta S20001:36.04,5
2. Valoušek – HrůzaŠkoda Fabia S2000+0.0,9
3. Pech – UhelMitsubishi Lancer+0.40,2
4. Peták – BenešováPeugeot 207 S2000+2.56,5
5. Triner – AchsováSubaru Impreza+3.49,2
6. Arazim – GálMitsubishi Lancer+4.57,1
7. Sýkora – HůlkaMitsubishi Lancer+5.19,6
8.Štajf – EhlováSubaru Impreza+5.52,4
9. Brynda – PalivecRenault Clio+7.10,5
10.Landa – NovákMitsubishi Lancer+7.39,6



Konečné pořadí MR ČR.
1.Valoušek241
2.Pech209
3.Tarabus148
4.Kresta142
5.Peták56
6.Arazim56
7.Štajf45
8.Tlusťák45
9.Triner40
10.Odložilík35



JL, 27.9.2010

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar