Silk Way Rally zná svoji podobu
Na tiskové konferenci v Paříži byly oznámeny kontury Silk Way Rally, nejvýznamnějšího podniku cross country v mezidakarském období, který aw pojede letos v září ve střední Asii i za účasti Loprais Tatra Teamu nebo MS Rally Truck teamu.
Pořadatelé si přizvali A.S.O., aby zaštítila dotovaný podnik po sportovní a organizační stránce a zařadila jej tak do programu Dakar Series. Rallye odstartuje asi desetikilometrovým prologem v Kazani, hlavním městě Tatarstánu, 5. září. Cíl uvidí posádky 13. září v turkmenské metropoli Ašchabadu.
Úvodní část soutěže v Tatarstánu bude relativně rovinatá, hnaná po rychlých pistách. Střední, kazašská část může být zvlněná se spoustou kamenitých pasážích, podle pořadatelů připomínajících marocké hory. Lahůdkou by měly být závěrečné dvě etapy v dunách pouště Karakum, jež zaujímá 80 % území Turkmenistánu. Právě duny by měly rozhodnout o vítězích a poražených.
Je zajímavé, že řada etapových měst už velkou dálkovou rallye po stopách Marca Pola na Hedvábné stezce hostila, některé při první obnovené Rallye Paříž – Peking v roce 1992, třeba Bejneu, Novyj Uzeň nebo Darvařa. Turkmenbaši zase bylo etapovým městem následovníka Metgeovy soutěže už pod názvem Master Rallye.
Celkovou délku soutěže pořadatelé uvedli na 4500 kilometrů v devíti etapách. Speciální zkoušky mají dosahovat 3200 km, takže denní závodní porce dosáhne dakarských parametrů. Vždyť úvodní etapa obsahuje 400km spojovačku. Další porce spojovaček v ostatních etapách jsou kratší – i tím se bude Silk Way Rally lišit od loňské Transorientale, která měla trasu uspořádanou spíše naopak. Některé speciálky budou atakovat i hranici 600 kilometrů.
„Silk Way splňuje představy o kvalitním závodním podniku střední délky, která je dostatečná k otestování výdrže našich vozidel, což nám závody v kontinentální Evropě svou kompaktní trasou neumožní,“ poznamenal k propozicím soutěže Aleš Loprais.
Dodejme, že pořadatelé nabídli víc než atraktivní sazby startovného a dalších benefitů díky štědrým dotacím národních vlád a turkmenského plynárenského podniku, jež je hlavním partnerem soutěže.
Silk Way Rally je vypsána pro kategorie automobilů a kamionů. V obou kategoriích, zejména však mezi těžkou vozbou, se očekává dosud málo vídaná konkurence se skladbou nejlepších západoevropských týmů ruskému Kamazu, jenž je hlavním reprezentantem motoristického sportu Tatarstánu, tedy startovní země.
JL, 5.6.2009
Úvodní část soutěže v Tatarstánu bude relativně rovinatá, hnaná po rychlých pistách. Střední, kazašská část může být zvlněná se spoustou kamenitých pasážích, podle pořadatelů připomínajících marocké hory. Lahůdkou by měly být závěrečné dvě etapy v dunách pouště Karakum, jež zaujímá 80 % území Turkmenistánu. Právě duny by měly rozhodnout o vítězích a poražených.
Je zajímavé, že řada etapových měst už velkou dálkovou rallye po stopách Marca Pola na Hedvábné stezce hostila, některé při první obnovené Rallye Paříž – Peking v roce 1992, třeba Bejneu, Novyj Uzeň nebo Darvařa. Turkmenbaši zase bylo etapovým městem následovníka Metgeovy soutěže už pod názvem Master Rallye.
Celkovou délku soutěže pořadatelé uvedli na 4500 kilometrů v devíti etapách. Speciální zkoušky mají dosahovat 3200 km, takže denní závodní porce dosáhne dakarských parametrů. Vždyť úvodní etapa obsahuje 400km spojovačku. Další porce spojovaček v ostatních etapách jsou kratší – i tím se bude Silk Way Rally lišit od loňské Transorientale, která měla trasu uspořádanou spíše naopak. Některé speciálky budou atakovat i hranici 600 kilometrů.
„Silk Way splňuje představy o kvalitním závodním podniku střední délky, která je dostatečná k otestování výdrže našich vozidel, což nám závody v kontinentální Evropě svou kompaktní trasou neumožní,“ poznamenal k propozicím soutěže Aleš Loprais.
Dodejme, že pořadatelé nabídli víc než atraktivní sazby startovného a dalších benefitů díky štědrým dotacím národních vlád a turkmenského plynárenského podniku, jež je hlavním partnerem soutěže.
Silk Way Rally je vypsána pro kategorie automobilů a kamionů. V obou kategoriích, zejména však mezi těžkou vozbou, se očekává dosud málo vídaná konkurence se skladbou nejlepších západoevropských týmů ruskému Kamazu, jenž je hlavním reprezentantem motoristického sportu Tatarstánu, tedy startovní země.
JL, 5.6.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout








