Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru akcni nabidky
Alcar - Konfigurátor kol

Setkání mistrů volantu ovládli mladí

Systém závodění při Setkání mistrů doznalo letos menší změny a řekli bychom, že k lepšímu. Jezdci z rally, autokrosu a rallykrosu soutěží nyní proti sobě ve svých kategoriích, kterých bylo šest. Tak se stalo například, že účastníci finále kategorie rally nebo Audi se během dne utkali spolu nejen ve finále, ale už i v rozjížďce.

Setkání mistrů bylo vypsáno pro soudobé automobily rally, historické rally, buggy, autokros a rallykros, Audi a Porsche. Zatímco jezdci se soudobými automobily se utkali ve třech rozjížďkách, ostatní jen ve dvou. Ve finálových jízdách se pak bojovalo nejdříve o třetí místa a nakonec o vítězství. Pořadatelé ještě uvažovali vypsat kategorii historických škodovek, ale nakonec se nepodařilo dát dohromady startovní pole z nejrůznějších důvodů. Možná by to byla lepší podívaná, než Audi, kde uspokojili diváky jen Žáček, Kužel a Fígl.

V soudobých automobilech se představili jezdci s vozy Ford Fiesta R5 (Pech, Černý), Škoda Fabia R5 (Mareš, Semerád, Trojan, Talaš, Pospíšilík, Kačírek, Grzyb a Drotár) a Škoda Fabia WRC (Trněný). V první sérii byl nejrychlejší teprve sedmnáctiletý a v současné době největší talent Petr Semerád o 0,2 s před Černým. Třetí byl Fučík (+1.13), čtvrtý Mareš (+1.27) a pátý Nikodém (+2.11). Největší favorit Pech zajel až sedmý čas, když prohrál s Černým.

V druhé sérii se prosadil Filip Mareš o jednu desetinu sekundy před Petrem Semerádem, který ve vzájemném souboji porazil Jana Černého. Václav Pech byl třetí, Petr Nikodém čtvrtý a Jan Černý pátý. Třetí série vyšla opět nejlépe Semerádovi před Marešem (+0,5 s), Černým a Pechem.

Rozvržení pro finálové jízdy bylo jasné. V B finále o třetí místo Černý porazil Pecha. Hlavní finále vyhrál zkušenější Mareš jen hodně těsně před Semerádem, který poprvé v životě usedl do Škody Fabia R5.

Premiéru se Škodou Fabia R5 si odbyl také Jan Talaš, vítěz Peugeot Cupu a mistr republiky kategorie 2WD. S Fabií zapůjčenou od Karla Trojana byl ve všech jízdách rychlejší než její majitel.

Druhou skupinou, která nikdy nezklame, byli autokrosaři s buginami. Tady si vedl skvěle dvojnásobný evropský šampion Petr Nikodém, když jednou porazil Jakuba Kubíčka, podruhé Daniela Pytlouna. Druhým nejúspěšnějším byl novopečený šampion v Junior Buggy Jakub Novotný. Finále ale vítěze nemělo. Oba jezdci vypadli pro technické problémy. Pro zlatý věnec si doběhl do cíle Nikodém za bouřlivých ovací diváků. V boji o třetí místo byl rychlejší Kubíček před Gomzjakem, oba jezdci skvěle bavili diváky dlouhými smyky a „pálením pneumatik“.

Kategorii autokros a rallykros dominoval Aleš Fučík s novým VW Polo R, s nímž vyjede v příštím roce do Mistrovství Evropy v rallykrosu. Jeho automobil byl jedním z mála příjemných překvapení letošního setkání. Rovnocenným soupeřem mu byl Jan Bartoš s autokrosovou Fabií. Už první jejich duel zvedl diváky a všichni byli zvědavi na finále. V něm Bartoš, především díky tomu, že dvakrát jel po dvou kolech, podlehl Fučíkovi.
Kategorie Audi patřila jednoznačně Petru Žáčkovi, který byl o třídu rychlejší než ostatní. Krok s ním držel jen Luboš Kužel, ale ani v jednom ze dvou vzájemných soubojů se mu nepodařilo Žáčka porazit. Třetí místo si v B-finále vyjel Jiří Fígl s „okřídleným“ Audi Sport quattro S1.

V historických automobilech byla největší pozornost soustředěna na Tomáše Engeho, který vyjel s Fordem Escort svého otce Břetislava. Jediným vážnějším soupeřem byl nestor českých rally Marcel Tuček s Wankelovou Mazdou RX7. Před finále byl jejich stav 1:1, ale zlatý věnec získal Enge.

Zbývají nám Porsche 997 GT3, kde se jelo pouze o první místo, které vybojoval Petr Nešetřil před Vlastimilem Dědicem.


Letos přálo Setkání mistrů i počasí, teplota nad deset stupňů a v neděli občas vykouklo i sluníčko, a tak odcházeli všichni spokojeni. Možná by to chtělo ještě trochu lepší výběr jezdců, jak se říká – kvalita je lepší než kvantita. Možná bychom se přimlouvali o jednu jízdu navíc, bez měření časů, aby se jezdci mohli pořádně odvázat.



JL 13.11.2018

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2018 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar