Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai Tucson
DS3 Crossback
 

Setkání mistrů v režii bratrů Semerádových

Na závěr sezony se pořádá ještě několik motoristických akcí, v nichž ale už nejde o mistrovské body, ale spíš o setkání. Tradice těchto akcí začala televizním Setkáním mistrů, které se jezdilo v Záskalí u Liberce v 80. letech. Před 18 roky se pak uskutečnilo první Setkání mistrů v Sosnové a ještě později také v Humpolci.

Ačkoliv akce nese název Setkání mistrů, tak si nepředstavujte, že jde o setkání letošních mistrů republiky nebo Evropy, ale spíš jen o setkání. Na letošním setkání startoval pouze jediný mistr republiky – Petr Nešetřil s Porsche. Tituly I. vicemistr nebo II.vicemistr se mohli pyšnit například Václav Pech, Petr Semerád, Petr Nikodém, Jiří Bret, Marian Gajdoš, Aleš Fučík, Josef Šusta, Josef Kakrda. „Zbytek“ tvořili víceméně jezdci z rally, autokrosu nebo rallycrossu, kteří chtěli divákům poděkovat za přízeň.

Mezi nimi nechyběly legendy jako Vladimír Berger, Marcel Tuček, Jaroslav Hošek, Jaromír Štětina, přijel i Karel Trojan, Martin Semerád, Igor Drotár, Vojtěch Štajf, Josef Bartoš, Jan Smrž atd.

Všichni jezdce, kromě autokrosařů s buginami absolvovali dvě rozjížďky a na základě dosažených časů se pak ti nejlepší utkali o 3. místo a 1.místo. Autokrosaři se domluvili, že pojedou pouze jednu kvalifikaci a místo druhé se na trati objeví všichni najednou, aby předvedli divákům show. A udělali dobře, asi jako opravdu jedni z mála rozehřáli diváky na tribuně, kterých i za špatného počasí přišlo relativně hodně.

Mezi největší showmany patřili Vladislav Štětina a Petr Nikodém, kteří se na chvíli oddělili od ostatních jezdců a předváděli autokrosový souboj se vším všudy, jako kdyby se jela Evropa. Díky jim. V boji o třetí místo pak Vladislav Štětina prohrál o chlup s Tomášem Gomzjakovem a ve finále Petr Nikodém porazil Honzu Smrže, od kterého si půjčil na Setkání mistrů v Humpolci jeho super buggy.

Divácky vděčné jsou vždy historické automobily. Škoda jen, že nejsou rozděleny do dvou kategorií – na silné a na škodovky. Určitě by to byla pro diváky lepší podívána než po domácku vyrobené nejrůznější kopie Audi s jezdci bez licencí a závodních ambicí. Tím rozhodně nemáme na mysli kategorii, v níž jeli Petr Žáček, Luboš Kužel a Jiří Flígl. Finálová jízda byla pak dramatická až do samého konce. V polovině vedl Kužel s nepatrným náskokem před Žáčkem, který zvolil opatrnější začátek, v druhém kole ale zatáhl a obhájil loňské prvenství o dvě sekundy¨.

Vraťme se k historikům. O třetí místo se utkali Petr Hustý se silným Mercedesem a Martin Rohlena se Škodou 130 LR, pro kterého byla podobná akce premiérou. Bylo jasné, že nemá moc šancí proti Mercedesu. Ale to mu vůbec nevadilo a jak v druhé kvalifikaci, tak v „semifinále“ bavil diváky krásnými smyky, za což jako jeden z mála sklidil potlesk diváků.

Ve finále byl rychlejší Jan Černý s Fordem Sierra Cosworth, zapůjčenou od Jiřího navrátila před Marcelem Tučkem s krásnou Mazdou RX7. „Tak jsme vyhráli. Sierra je boží a absolutně se to nedá srovnat s R5. Hlavně je to velká makačka a není tam ani chvíle na odpočine. Ale na druhou stranu člověk nemusí řešit každou vteřinu, desetinu... velký nebo malý smyk... prostě je potřeba to tam furt dávat naplno, a hlavně si to užívat! Bylo to krásné zakončení letošní sezóny. Děkuji všem, kteří jste přišli fandit a všem, kteří se na tom podíleli! Doufám, že jste si to užili stejně jako já. Ale už se těším na R5, „ svěřil se na fb Jan Černý.
Vítězství v kategorii rallycrossových speciálů nakonec po dramatickém finále pro sebe vybojoval Aleš Fučík s VW Polo před Marianem Gajdošem ze Slovenska startujícím s Fordem Focus. Svým způsobem měl Fučík štěstí, neboť finále se muselo kvůli spadlé reklamní bráně opakovat. V zastaveném finále opřel totiž po hodinách Polo o bariéru z pneumatik a hodně ztratil.

Rallycorossové dvoukolky v Sosnové ovládl Stanislav Šusta startující se Škodou Fabia před Jakubem Bittmanem s Peugeotem 208.

Největší pozornost na sebe ale poutala špička s vozy kategorie R5, především pak Václav Pech, startující poprvé s VW Polo R5, zapůjčeným od Vojty Štajfa. Už trénink napověděl, že Pech umí zajet snad s každým autem. Jak se říká i na dveřích od stodoly. Zajel nejrychlejší čas o 1,15 s před Martinem Semerádem a 1.46 s před Petrem Semerádem, oba jeli se Škodou Fabia R5. V rozjížďkách byl nejrychlejší Petr Semerád, který v jedné porazil v přímém souboji svého bratra Martina. Oba se také dostali jako jediní pod 1.27 min. Za nimi následovali Václav Pech a Petr Kačírek, kteří se utkali o třertí místo. Rychlejší byl o šest sekund Pech.

Setkání mistrů vyvrcholilo soubojem Petra a Martina Semerádových a byl napínavý až do samého konce, v němž projel cílem Petr s modernější Fabií R5 Evo o necelých sedm desetin sekundy dřív, než jeho straší bratr Martin.

Pokud by se udělovala cena fair-play, tak by ji získal Vladimír Berger, který zapůjčil tyč řízení Martinovi Rohlenovi, aby mohl pokračovat v závodě. Bohužel jen můžeme označit i za smolaře, když v druhé kvalifikaci „odešla“ převodovka.


JL 4.11.2019

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar