Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Setkání mistrů - Markku Alen diváky nezklamal

Pod tímto názvem si řada příznivců automobilového sportu i široké veřejnosti většinou představí setkání mistrů republiky, Evropy, světa a podobně. Ale bohužel tomu tak není a po dva tři roky se Setkání mistrů v Sosnové zúčastňuje prakticky stejná parta lidí.

Škoda, že mistrů republiky bylo i letos jako šafránu. Bohužel i Škoda Motorsport se k této akci staví negativně, stejně jako k Pražskému rallysprintu. Přitom fanoušci by rádi viděli za volantem úspěšné Škody Fabia R5 kterékoliv z jezdců. Těžko říct, kde hledat důvody.

Pak jedině musíme zatleskat panu Ctiradu Hájkovi, Jiřímu Hlávkovi a jeho kolegům, kteří dokáží zajistit vždy hvězdu první velikosti. Letos jím byl Markku Alen, který si svým přátelským vystupováním získal sympatie diváků, určitě větší než vloni Juha Kankkunen. Po celé dva dny působil uvolněně, neodmítl jedinou žádost o autogram a také za volantem Škody Fabie WRC nebo Opelu Kadett byl vidět víc než dost. V sobotu nepůsobil nikterak rychlým dojmem, ale v neděli ve všech jízdách předvedl jízdu, na kterou se nezapomíná a potvrdil, že i ve 64 letech stále umí. Do finále se dostal po velice těsném vítězství nad Polákem Grzegorem Grzybem s Fordem Fiestra R5 a patřil rozhodně k trojici nejlepších. Ve finále podlehl Markku Alen Václavu Pechovi sice o tři sekundy, které dost možná ztratil právě díky špatnému startu. Ale jejich vzájemný souboj byl vyvrcholením jinak vydařeného dne.

V kategorii rally se rozhodně netratil mladý Věroslav Crvček se Škodou Octavia WRC, jenž si to v jedné jízdě rozdal i s Alenem. Sice prohrál, ale ze souboje „odešel“ rozhodně se vztyčenou hlavou a jako jeden z mála bavil po dva dny zmrzlé diváky krásnými smyky.
V kategorii historických automobilů si podle předpokladů zajistil účast ve finále rovnou Petr Žáček s Audi Sport quattro, byť si mechanici po sobotních jízdách pořádně mákli při opravě nápravnice. Druhým finalistou byl Břetislav Enge se Škodou 130 LR po vítězství nad Jaroslavem Petráškem s Opelem Ascona. Ovšem Břéťa Enge si dokázala poradit třeba i s Porsche 911 GT3, které porazil rozdílem třídy.

Určitě nikdo před závodem netipoval složení finálové jízdy v kategorii autokros, kde se vedle sebe postavili s karty Tomáš Gomzjazkov a Jan Kuneš. Za branami finále tak zůstali všichni zkušení harcovníci Jakub Kubíček, který dokončil jen jednu jízdu, Jaroslav Hošek, Vladislav Štětina nebo Petr Nikodém. Ale ti všichni bavili diváky asi nejatraktivnějí jízdou. Zvítězil Gomzjakov těsně před Kunešem a třetí skončil Tomáš Enge s buggy od Jakuba Kubíčka, když v „semifinále“ prohrál právě s Janem Kunešem o osm desetin sekundy. V sobotu v poledne si Enge vyzkoušel autokrosový speciál poprvé, a i přes technické problémy s vozem, si s přibývající koly více a více zvykal na úplně jiný stroj, než je zvyklý, A ještě k tomu na mokru.

A konečně v rallykrosu neměl problémy s postupem do finále Roman Častoral, který je stále věrný Opelu Astra. Vedle něj se postavil Ondřej Smetana s Fordem Fiesta, který před tím porazil Luboše Kužela s Audi Qauttro. Souboj Častorala a Smetany byl tak vyrovnaný, že i cílová kamera by měla problém. Častoral prolétl cílem o osm setin sekundy dřív.

I přes značnou zimu, byť chvílemi vysvitlo sluníčko, se vydařilo a diváci, kterých zřejmě kvůli zimě přišlo o něco méně, mohli být spokojeni jak se závodem, tak doplňkovým programem, ke kterému se ještě vrátíme.


J.Lasík 23.11.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar