Šestý titul v řadě pro Loeba
Byl to vskutku velice emotivní závěrečný den Rally GB pro Citroën Total WRT. I když dvojice Sébastien Loeb - Daniel Elena vedla už od startu poslední soutěže letošního mistrovství světa WRC, mohla o vítězství uvažovat až na předposlední rychlostní zkoušce.
S 54. vítězstvím v seriálu mistrovství světa přišlo pro francouzsko monackou posádku to hlavní – šestý titul světových šampionů v řadě. Po velkém boji až do posledních chvil sahala druhá posádka Citroënu Dani Sordo - Marc Martí po druhém místě. To jim nakonec uniklo o jedinou sekundu.
Třetí den byl kratší než předchozí dvě dějství, ale i tak to byla veliká výzva pro všechny. Soupeři museli nadvakrát projet Port Talbot a Rheolu, které značily téměř 80 kilometrů bez šance na servis. I když Loeb měl na Hirvonena třicetisekundový náskok, nemohl si dovolit vypustit závěr. Na Port Talbot (RZ 13) ztratil pětinásobný mistr světa osm desetin na svého největšího rivala Hirvonena. „Nebyl to špatný čas, trochu jsem ale cítil, že ztrácím výkon hned po startu rychlostní zkoušky. Doufal jsem, že to ale nebude nic vážného.“
Po několika telefonických konzultacích určili inženýři týmu Citroën Racing příčinu problémů – příliš čerstvý vzduch, který ovlivnil systém optimalizující výkon turbodmychadla. Na RZ 11 ztratil dalších 11 sekund. „Tato zkouška byla hodně zatáčkovitá a v tom se projevuje náš hendikep. Stále jsme ale drželi náskok 18,2 sekundy a museli jsme do závěru dát všechno.“
Poslední soutěžní ráno Daniho Sorda nebylo vůbec oddychové. Po velmi dobrém startu do RZ 13 ale ztratil 7 sekund na Pettera Solberga na zkoušce následující. „Dostali jsme velkou ránu na zadní část auta, ale to se naštěstí moc nepoškodilo. Nechtěli jsme v žádném případě ztratit stupně vítězů, což znamenalo pořád se držet před Solbergem.“
Další velký zlom nastal na RZ 15, když Hirvonen ztratil více než minutu, protože musel zastavit a zavřít kapotu. „Byl to velký nával štěstí, ale pořád jsme měli před sebou velice těžkou erzetu,“ zdůraznil Loeb. Ve stejnou chvíli dělilo Sorda jen 0,9 sekundy od druhého místa.
V týmu Citroën Total WRT nebyl nikdo, komu by se před poslední rychlostní zkouškou netajil dech. Séb a Daniel ale kontrolovali pozici vedoucí k 54. vítězství ve WRC a k 6. titulu mistra světa mezi piloty. Zároveň se Dani a Marc pokoušeli vybojovat druhou pozici přes Hirvonena, nicméně Fin byl rychlejší o jedinou desetinku a udržel druhé místo.
Loeb, který vedl od startu až do cíle a vyhrál devět zkoušek (Hirvonen 7) v cíli řekl: „Takový tlak až do konce soutěže. Měli jsme dobrý start do sezony, po kterém ale přišly problémy. Nicméně jsme se vrátili do hry před poslední soutěží. Nakonec se nám podařilo vyhrát titul na předposlední rychlostní zkoušce. Mikko nic nevzdával a já jsem musel jet naplno až do konce. Nikdy jsem nechtěl zisky titulů srovnávat, ale podle mě je právě tento nejlepší ze všech. Když máte na titul ještě třeba tři rally, není na vás tlak takový, když máte ještě další příležitost před sebou. Tohle ale byla poslední rally a my jsme si nemohli dovolit šlápnout vedle. Každý očekával, že vyhrajeme, ale nikdy není nic jistého, než dojedete do cíle. Proto tenhle titul pro nás znamená tolik.“"
Sordo byl potěšen třetím místem i stejnou pozicí v konečném pořadí mistrovství světa. „Když jsme se dostali k Mikkovi až na devět desetin sekundy na předposlední zkoušce, řekli jsme si, že do toho jdeme a ještě to zkusíme. Věřili jsme, že bychom toho mohli dosáhnout, ale podařilo se mu vyhrát. Jsem spokojený s umístěním v mistrovství světa a také s tím, jak jsem přispěl k úspěchu Citroënu. Máme za sebou další velmi dobrou sezonu."
Mistrovství světa FIA WRC
Pohár konstruktérů
JL, 27.10.2009
Třetí den byl kratší než předchozí dvě dějství, ale i tak to byla veliká výzva pro všechny. Soupeři museli nadvakrát projet Port Talbot a Rheolu, které značily téměř 80 kilometrů bez šance na servis. I když Loeb měl na Hirvonena třicetisekundový náskok, nemohl si dovolit vypustit závěr. Na Port Talbot (RZ 13) ztratil pětinásobný mistr světa osm desetin na svého největšího rivala Hirvonena. „Nebyl to špatný čas, trochu jsem ale cítil, že ztrácím výkon hned po startu rychlostní zkoušky. Doufal jsem, že to ale nebude nic vážného.“
Po několika telefonických konzultacích určili inženýři týmu Citroën Racing příčinu problémů – příliš čerstvý vzduch, který ovlivnil systém optimalizující výkon turbodmychadla. Na RZ 11 ztratil dalších 11 sekund. „Tato zkouška byla hodně zatáčkovitá a v tom se projevuje náš hendikep. Stále jsme ale drželi náskok 18,2 sekundy a museli jsme do závěru dát všechno.“
Poslední soutěžní ráno Daniho Sorda nebylo vůbec oddychové. Po velmi dobrém startu do RZ 13 ale ztratil 7 sekund na Pettera Solberga na zkoušce následující. „Dostali jsme velkou ránu na zadní část auta, ale to se naštěstí moc nepoškodilo. Nechtěli jsme v žádném případě ztratit stupně vítězů, což znamenalo pořád se držet před Solbergem.“
Další velký zlom nastal na RZ 15, když Hirvonen ztratil více než minutu, protože musel zastavit a zavřít kapotu. „Byl to velký nával štěstí, ale pořád jsme měli před sebou velice těžkou erzetu,“ zdůraznil Loeb. Ve stejnou chvíli dělilo Sorda jen 0,9 sekundy od druhého místa.
V týmu Citroën Total WRT nebyl nikdo, komu by se před poslední rychlostní zkouškou netajil dech. Séb a Daniel ale kontrolovali pozici vedoucí k 54. vítězství ve WRC a k 6. titulu mistra světa mezi piloty. Zároveň se Dani a Marc pokoušeli vybojovat druhou pozici přes Hirvonena, nicméně Fin byl rychlejší o jedinou desetinku a udržel druhé místo.
Loeb, který vedl od startu až do cíle a vyhrál devět zkoušek (Hirvonen 7) v cíli řekl: „Takový tlak až do konce soutěže. Měli jsme dobrý start do sezony, po kterém ale přišly problémy. Nicméně jsme se vrátili do hry před poslední soutěží. Nakonec se nám podařilo vyhrát titul na předposlední rychlostní zkoušce. Mikko nic nevzdával a já jsem musel jet naplno až do konce. Nikdy jsem nechtěl zisky titulů srovnávat, ale podle mě je právě tento nejlepší ze všech. Když máte na titul ještě třeba tři rally, není na vás tlak takový, když máte ještě další příležitost před sebou. Tohle ale byla poslední rally a my jsme si nemohli dovolit šlápnout vedle. Každý očekával, že vyhrajeme, ale nikdy není nic jistého, než dojedete do cíle. Proto tenhle titul pro nás znamená tolik.“"
Sordo byl potěšen třetím místem i stejnou pozicí v konečném pořadí mistrovství světa. „Když jsme se dostali k Mikkovi až na devět desetin sekundy na předposlední zkoušce, řekli jsme si, že do toho jdeme a ještě to zkusíme. Věřili jsme, že bychom toho mohli dosáhnout, ale podařilo se mu vyhrát. Jsem spokojený s umístěním v mistrovství světa a také s tím, jak jsem přispěl k úspěchu Citroënu. Máme za sebou další velmi dobrou sezonu."
| 1.Loeb – Elena | Citroën C4 | 3:16:25,4 |
| 2. Hirvonen – Lehtinen | Ford Focus | +1:06,1 |
| 3. Sordo – Marti | Citroën C4 | +1:07,1 |
| 4. P. Solberg – Mills | Citroën C4 | +1:28,1 |
| 5. H. Solberg – Menkerud | Ford Focus | +6:28,0 |
| 6. Wilson – Martin | Ford Focus | +7:46,0 |
| 7. Latvala – Anttila | Ford Focus | +12:11,9 |
| 8. Rautenbach – Barritt | Citroën C4 | +14:27,8 |
| 9. Araujo – Ramalho | Mitsubishi Lancer | +24:18,8. |
| 10.Prokop – Tománek | Mitsubishi Lancer | +24:31,6 |
Mistrovství světa FIA WRC
| 1.Sebastien Loeb | 93 |
| 2. Mikko Hirvonen | 92 |
| 3. Dani Sordo | 64 |
| 4. Jari-Matti Latvala | 41 |
| 5.Petter Solberg | 35 |
| 6. Henning Solberg | 33 |
Pohár konstruktérů
| 1 Citroën Total WRT | 167 |
| 2 BP Ford Abu Dhabi | 140 |
| 3 Stobart VK M-Sport | 80 |
| 4 Citroën Junior Team | 47 |
| 5 Munchi's Ford | 23 |
JL, 27.10.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout












