Senzace - Ekström porazil Loeba
V dávných dobách automobilového sportu platilo, že seveřané jsou mistry na šotolině, Evropané pak na asfaltu. To však už dávno neplatí. Naposledy to potvrdil Mattias Ekström, jenž se také při závodě šampiónů postaral o největší senzaci.
Motoristickou sezonu tradičně uzavírá Race of Champions, jehož tradici založila před mnoha lety slavná Michele Moutonová. Nejlepší soutěžní a okruhoví jezdci se mezi sebou utkávají vyřazovacím způsobem. Zpočátku se mnoho let závodilo na Kanárských ostrovech na trati se smíšeným povrchem, před léty se celá akce přestěhovala na pařížský fotbalový stadion Stade de France, a výhradně na asfaltový povrch.
Do soutěže jednotlivců i Poháru národů přijali letos pozvání – Skotsko (Coulthard, Colin McRae), Finsko (Grönholm, Kovalainen), Skandinávie (Ekström, Kristensen), Německo (Schwarz, Schneider), Anglie (Thompson, Priaulx), Španělsko (Roma, Sordó), USA (Pastrana) a za týmy Playstation France (Bourdais, Loeb) a Auto Hebdo France (Muller, Peterhansel). K dispozici měli Buggy ROC (1,1 l, 170 k), Aston Martin (V8 4.3, 420 k, 410 N.m), Citroën Xsara WRC (2.0, 300 k, 580 N.m). Porsche 911 GT3 (3,5 l, 381 k, 580 N.m) a Renault Trophy (V6 3.5, 330 k, 390 N.m).
Ve finále Poháru národů zvítězili Finové proti USA v poměru 2:1, když za Ameriku startoval pouze Travis Pastrana, bývalý šampion v supercrossu. Původně přihlášení Jimmie Johnsson a Scott Spedd museli účast zrušit kvůli zranění. Obě vítězství Finů zařídila vycházející hvězda F1 Heikki Kovalainen. Obhájci prvenství Ekström a Kristensen vypadli letos již v prvním kole proti Finsku, ačkoliv Ekström porazil vicemistra světa Marcuse Grönholma, ale Kristensen prohrál obě jízdy s Kovalainenem, který vyhrál Race of Chamnpions v roce 2004.
Zatímco prvenství Finů se tak trochu čekalo, v jednotlivcích ani největší odborníci ani diváci nepochybovali, že by trojnásobný mistr světa Sebastien Loeb, neobhájil loňské prvenství. Přestože startoval po delší pause způsobené zlomenou rukou, tak porazil Romu, Pastranu (v příštím roce pojede několik světových rallye se Subaru v kategorii produkčních vozů) a také McRaee.
Pak už přišlo vyvrcholení večera, nejdříve Ekström a Loeb nastoupili proti sobě ve vozech Xsara WRC. V cíli dlouho nemohl Švéd uvěřit, že svého soupeře porazil, což o chvíli později zopakoval také s Renaultem.
„Porazit Sebastiena a k tomu ještě za volantem jeho Xsary, je neuvěřitelný pocit. Je to nejlepší jezdec na světě a zvítězit nad ním je pro mě něco zcela zvláštního. To jen dokazuje, jak vysoká je úroveň v DTM“, radoval se v cíli Mattias Ekström, který má u Audi podepsanou smlouvu do roku 2008. Již několik let jde ve stopách Waltera Röhrla. Švéd totiž nepatří pouze mezi nejlepší piloty cestovních automobilů, ale svůj talent prokázal i za volantem soutěžních vozů, včetně Fabie WRC, při několika startech v mistrovství světa.
Jindřich Lasík, 18.12.2006
Do soutěže jednotlivců i Poháru národů přijali letos pozvání – Skotsko (Coulthard, Colin McRae), Finsko (Grönholm, Kovalainen), Skandinávie (Ekström, Kristensen), Německo (Schwarz, Schneider), Anglie (Thompson, Priaulx), Španělsko (Roma, Sordó), USA (Pastrana) a za týmy Playstation France (Bourdais, Loeb) a Auto Hebdo France (Muller, Peterhansel). K dispozici měli Buggy ROC (1,1 l, 170 k), Aston Martin (V8 4.3, 420 k, 410 N.m), Citroën Xsara WRC (2.0, 300 k, 580 N.m). Porsche 911 GT3 (3,5 l, 381 k, 580 N.m) a Renault Trophy (V6 3.5, 330 k, 390 N.m).
Ve finále Poháru národů zvítězili Finové proti USA v poměru 2:1, když za Ameriku startoval pouze Travis Pastrana, bývalý šampion v supercrossu. Původně přihlášení Jimmie Johnsson a Scott Spedd museli účast zrušit kvůli zranění. Obě vítězství Finů zařídila vycházející hvězda F1 Heikki Kovalainen. Obhájci prvenství Ekström a Kristensen vypadli letos již v prvním kole proti Finsku, ačkoliv Ekström porazil vicemistra světa Marcuse Grönholma, ale Kristensen prohrál obě jízdy s Kovalainenem, který vyhrál Race of Chamnpions v roce 2004.
Zatímco prvenství Finů se tak trochu čekalo, v jednotlivcích ani největší odborníci ani diváci nepochybovali, že by trojnásobný mistr světa Sebastien Loeb, neobhájil loňské prvenství. Přestože startoval po delší pause způsobené zlomenou rukou, tak porazil Romu, Pastranu (v příštím roce pojede několik světových rallye se Subaru v kategorii produkčních vozů) a také McRaee.
Pak už přišlo vyvrcholení večera, nejdříve Ekström a Loeb nastoupili proti sobě ve vozech Xsara WRC. V cíli dlouho nemohl Švéd uvěřit, že svého soupeře porazil, což o chvíli později zopakoval také s Renaultem.
„Porazit Sebastiena a k tomu ještě za volantem jeho Xsary, je neuvěřitelný pocit. Je to nejlepší jezdec na světě a zvítězit nad ním je pro mě něco zcela zvláštního. To jen dokazuje, jak vysoká je úroveň v DTM“, radoval se v cíli Mattias Ekström, který má u Audi podepsanou smlouvu do roku 2008. Již několik let jde ve stopách Waltera Röhrla. Švéd totiž nepatří pouze mezi nejlepší piloty cestovních automobilů, ale svůj talent prokázal i za volantem soutěžních vozů, včetně Fabie WRC, při několika startech v mistrovství světa.
Jindřich Lasík, 18.12.2006
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout