Sebastien Loeb s akrobatickou letkou
Čtyřnásobný mistr světa Sébastien Loeb přijal několik dní před odjezdem na japonskou rallye pozvání akrobatické letky Patrouille de France. V sedačce pasažéra jedné z devíti nových stíhaček Alpha Jet zažil iniciační let nad nejkrásnějšími částmi Provence a nad Alpami.
Pilot Citroënu se ráno dostavil na leteckou základnu Salon-de-Provence, kde nejprve absolvoval brífinky s piloty a mechaniky Patrouille de France, potom vklouznul na sedadlo pasažéra ve stroji kapitána Ludovica Bourgeona, který v letce obsazuje místo druhého sólového letce. Všech devět letadel Alpha Jet opustilo ranvej a během hodinového letu přelétlo města Saint-Baume, Saint-Tropez, Orange a Gap. Patrouille de France provedla na závěr letu nad leteckou základnou sérii akrobatických figur nazvanou Stuha.
Po návratu na pevnou zem neskrýval Sébastien Loeb nadšení: „Je to nezapomenutelný zážitek a splnění snu. Patrouille de France reprezentuje Francii po celém světě a já jsem pyšný, že jsem se k nim mohl dneska připojit. Všichni jsou blázni do létání a našel jsem tam také několik paralel s rallye – třeba jejich komunikace mezi jednotlivými letadly, která je stejně efektivní a strukturovaná jako náš rozpis. Hmatatelná je taky souhra mezi piloty a technickým týmem. Nejsem zvyklý být v roli pasažéra, ale báječně jsem si to užíval. Ani jsem se nebál, kapitán Bourgeon letěl neobyčejně precizně a jasně měl vše pod kontrolou. Opravdu jsem mu věřil a z letu si odnesl veliký zážitek,“ pokračoval pilot Citroënu. „Velmi mě ohromila blízkost letadel při letu ve skupině. Akrobacie na závěr mi zcela vzala dech a zjistil jsem, že antigravitační kombinéza je opravdu účinná. Doufám, že jim tuto laskavost budu moci vrátit a pozvat členy Patrouille de France do svého světa…“
Už o tomto víkendu může Loeb rozšířit svoji sbírku titulů o pátý, v případě, že uspěje v souboji s továrními jezdci Fordu – Mikko Hirvonenem a Jari Mattie Latvalou. Pokud ne, tak mu zbývá ještě možnost v posledním podniku světového šampionátu, kterým je Rally Wales.
„Japonská rallye je pokaždé komplexní soutěží," říká Loeb. „Když jsme startovali v Japonsku poprvé, bylo to o tom, jak se udržet po celé tři dny na trati. Zkoušky Obihiro bývaly velmi rychlé, navíc obtížné na naučení nazpaměť, a tak byla šance využít i drobných změn. Posunem celého regionu se určitě celá soutěž nestane snazší. Navíc celkovou obtížnost znásobí přídavek stresu, ačkoli to samozřejmě není poprvé, co jsme v podobné situaci. Jsme si vědomi konkurenceschopnosti našich vozů C4 WRC a navíc máme ještě v záloze poslední podnik Wales Rallye Velká Británie. Tohle vědomí by mohlo zmírnit tlak, pod kterým jsme, nicméně bychom překážku mohli zdolat už v Japonsku. Kdyby naši soupeři vyhráli,, tak budeme potřebovat nejméně šest bodů. To by v praxi znamenalo skončit minimálně na třetím místě. S tím vstoupíme do soutěže a uvidíme, jak se vyvine průběh. Budeme mít možnost regulovat naše tempo tak, abychom udrželi koncentraci a vyvarovali se chyb. Byl bych rád, kdybychom získali titul už v Japonsku. Mohli bychom se tak lépe koncentrovat na vítězství ve Walesu."
JL, 31.10.2008
Po návratu na pevnou zem neskrýval Sébastien Loeb nadšení: „Je to nezapomenutelný zážitek a splnění snu. Patrouille de France reprezentuje Francii po celém světě a já jsem pyšný, že jsem se k nim mohl dneska připojit. Všichni jsou blázni do létání a našel jsem tam také několik paralel s rallye – třeba jejich komunikace mezi jednotlivými letadly, která je stejně efektivní a strukturovaná jako náš rozpis. Hmatatelná je taky souhra mezi piloty a technickým týmem. Nejsem zvyklý být v roli pasažéra, ale báječně jsem si to užíval. Ani jsem se nebál, kapitán Bourgeon letěl neobyčejně precizně a jasně měl vše pod kontrolou. Opravdu jsem mu věřil a z letu si odnesl veliký zážitek,“ pokračoval pilot Citroënu. „Velmi mě ohromila blízkost letadel při letu ve skupině. Akrobacie na závěr mi zcela vzala dech a zjistil jsem, že antigravitační kombinéza je opravdu účinná. Doufám, že jim tuto laskavost budu moci vrátit a pozvat členy Patrouille de France do svého světa…“
Už o tomto víkendu může Loeb rozšířit svoji sbírku titulů o pátý, v případě, že uspěje v souboji s továrními jezdci Fordu – Mikko Hirvonenem a Jari Mattie Latvalou. Pokud ne, tak mu zbývá ještě možnost v posledním podniku světového šampionátu, kterým je Rally Wales.
„Japonská rallye je pokaždé komplexní soutěží," říká Loeb. „Když jsme startovali v Japonsku poprvé, bylo to o tom, jak se udržet po celé tři dny na trati. Zkoušky Obihiro bývaly velmi rychlé, navíc obtížné na naučení nazpaměť, a tak byla šance využít i drobných změn. Posunem celého regionu se určitě celá soutěž nestane snazší. Navíc celkovou obtížnost znásobí přídavek stresu, ačkoli to samozřejmě není poprvé, co jsme v podobné situaci. Jsme si vědomi konkurenceschopnosti našich vozů C4 WRC a navíc máme ještě v záloze poslední podnik Wales Rallye Velká Británie. Tohle vědomí by mohlo zmírnit tlak, pod kterým jsme, nicméně bychom překážku mohli zdolat už v Japonsku. Kdyby naši soupeři vyhráli,, tak budeme potřebovat nejméně šest bodů. To by v praxi znamenalo skončit minimálně na třetím místě. S tím vstoupíme do soutěže a uvidíme, jak se vyvine průběh. Budeme mít možnost regulovat naše tempo tak, abychom udrželi koncentraci a vyvarovali se chyb. Byl bych rád, kdybychom získali titul už v Japonsku. Mohli bychom se tak lépe koncentrovat na vítězství ve Walesu."
JL, 31.10.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout