Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Šampionát B+B Elektro Cup - Zbraslav a Pezinok

Seriál závodů do vrchu B+B Elektro Cup pokračoval druhým třetím podnikem ve Zbraslavi a na slavné trati ME u pezinské Baby. Poprvé se tak mohli čeští jezdci poměřit se slovenskou konkurencí, přestože předpisy českého seriálu nejsou úplně identické. Škoda, že toho nevyužilo více jezdců.

Druhý podnik se uskutečnil na trati mezi Zbraslaví a Točnou. Technický komisař Miroslav Pažout bere svou práci velmi zodpovědně, zejména v oblasti bezpečnostní výbavy neodpouští, a jak se mohli někteří jezdci v sobotu na vlastní kombinézu přesvědčit. Pár jezdců také muselo na svých strojích zapracovat, aby měli auta odpovídající regulím seriálu. Velké vzrušení vyvolal příjezd Fordu RS 200, další technickou lahůdku přivezl A.Jech – historické Porsche RSR. Po depu se proslýchalo, že v rámci sžívání se s vozem strávil čas za volantem na Severní smyčce Nürburgringu.
Tréninky byly přerušovány jen občasným průjezdem autobusu MHD, naštěstí se Edovi Paterovi vyjednat redukci jízdního řádu. V trénincích se jezdci seznámili s tratí, která byla v týdnu před závody opravena. Start probíhal z nového stanu, startér posílal na trať jednoho jezdce za druhým, opět byly nutné prostoje, když přemíra snahy jezdce skončila výletem do botaniky. Naštěstí všechny nehody skončily jen pocuchanou karoserií, např. Robert Kacálek ozdobil masku svého BMW přírodní dřevěnou dekorací. Některým jezdcům neumožnila pokračovat v boji o setiny technika. Favorit nejsilnější třídy Aleš Komárek nestačil ještě zažít spolupráci se sekvenční převodovkou, což vyústilo technickou závadou.

DE - Bohužel dorazili pouze dva jezdci, z nichž byl lepší Václav Valášek, ovšem čas Jaroslava Kraidle v druhé jízdě naznačil možnost vzájemných soubojů.

SE-1400 Naopak zde byla konkurence obrovská, umístění v první desítce lze považovat za úspěch. Kraloval loňský Mistr Tomáš Mach a úspěch týmu RTM podtrhl Petr Topolárek a Radek Jakubský.

SE-1600 Opět skvělá účast. Souboj o vítězství dopadl ve prospěch Radka Chamoly, když Petr Crhák v druhé jízdě chyboval. Třetí byl ústecký Petr Černý a skvělé čtvrté místo vybojoval vítěz Saxo Cupu Aleš Hodouš.

SE-2000 Zde dominoval Jan Semlbauer, když velký soupeř Michal Slováček pro poruchu motoru nepřijel. Souboj o druhé místo dopadl ve prospěch domácího jezdce Romana Šebka, třetí byl Roman Hovorka.


SE+2000 Při neúčasti Timmo Terronena a chybě Daniely Komárkové se radoval zkušený Jiří Hák před zrychlujícím Martinem Moravcem. Totéž platí o třetím Martinovi Lvovi.


E1-1400 Radim Mach nedal nikomu šanci a zvítězil o neskutečných 23 s. Druhý byl Milan Andruchovič a třetí novic seriálu Jaroslav Vosmek.

E1-1600 Při neúčasti Vítka Novotného byl souboj o vítězství záležitostí domácích jezdců. Z vítězství se radoval Petr Kolář před soutěžákem Pepou Čermákem. Třetí byl Petr Krejza.

E1-2000 Opět skvělá konkurence a vítězství Jana Kočiše. Druhý byl Martin Nesvadba a čas jeho druhé jízdy byl také vynikající. třetí dojel loňský vítěz Miloš Lang.

E1+2000 Z deseti jezdců na startu dorazilo do cíle pouze trio, což je úděl nadupaných speciálů. První „bednu“ v seriálu zajel Petr Janoušek na Corvettě. Druhý byl zkušený soutěžák Martin Kožmín a loňské absolutní vítězství obhájil Eda Patera.

H-1300 Bohužel jen dva jezdci z pěti dorazili do cíle. Vyhrál Tonda Muzikant před Petrem Romanem.

H-1600 I tady dojeli pouze dva jezdci. Vyhrál Ladislav Rosička senior před premiantem Petrem Maierem na krásném Fordu Escort.

H+1600 V konkurenci 13jezdců, včetně nádherného speciálu Fordu RS200, vyhrál matador Ivo Král na opravdovém závodním voze VW Golf II před svým doublerem Václavem Rollem. Třetí místo po velkém souboji uhájil Ondra Lorenz na Audi Quattro.



Poprvé na Babě

Pořadatelem třetího podniku byl Motorsport Bratislava Jozefa Studeniče, který pořádal mnoho let Mistrovství Evropy. V některých směrech byla organizace opravdu na úrovni, líbilo se hlavně nasazení záchranářské techniky, jak do množství, tak kvality, včetně vyprošťovacího vozu a zdravotnické helikoptéry. Nicméně byly i věci, které překvapily. Stanovení startu na 10. h při účasti 140 vozů a „dablerů“ dávalo tušit časový pres celého dne. Chyběla informovanost jezdců v depu, ale největší problémy byly s časomírou.
Mnoho našich jezdců, zejména těch kteří jezdili, či jezdí seriály s účastí 35 vozů si zatím nezvykli, že kopce při takové účasti jsou opravdu o čekání. „Za sebe, jako promotéra, mohu říci, že se mi akce líbila, potkal jsem zde mnoho kamarádů z dřívějška a škoda těch vzdáleností. Hned nám byla nabídnuta pozvánka na další ze skvostů slovenských kopců a to v Dobšiné, kde panuje vždy nenapodobitelná přátelská atmosféra v překrásném prostředí. Přesto jednu kritiku si dovolím. Byl jsem šokován tolerancí pořadatelů k trénování jezdců přímo v prostorách depa. Jezdci zde mezi dětmi a ostatními účastníky vytáčeli své vozy až do třetích rychlostních stupňů. Již ve čtvrtek jsem se dotazoval je-li to normální – že áno....... Bohužel se nechali strhnout i někteří naši jezdci a vše dospělo k logickému závěru – nehodě. Aleš Komárek se tím vyřadil ze závodu, naštěstí v souvislosti s posledními tragédiemi to odnesly jen plechy, „ říká Eduard Paterea, promotér českého seriálu.
Po oba dny vyhrál Tomáš Erdélyi na BMW GTR před Honzou Kočišem na Fabii. V SE kralovali jezdci na „slickách“, kteří však museli být vyškrtnuti. Zvítězila tak Daniela Komárková a Jiří Hák se Subaru Impreza. V historicích byl jasně nejlepší po oba dny Ivo Král na VW Golf
Výsledky najdete na www.tatrydonaucup.sk a www.edda.cz


PL, 13.5.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar