Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

SVK Rally Příbram - Dunovský cíl neviděl, ale je mistrem

Do závěrečné soutěže Mistrovství České republiky v rally, kterou byla 37. SVK Rally Příbram, vstupovala posádka Dunovský Peugeot Rally Teamu s poměrně složitou matematickou kalkulací, která za určitých podmínek dávala šanci na zisk titulu mistrů České republiky v rally v kategorii 2WD.

Obhajoba titulu totiž pro Václava Dunovského a Petra Glössla připadala do úvahy v případě, že úspěšně dokončí obě etapy. Už před startem bylo jasné, že jsou jistými mistry ČRv nesmírně kvalitně obsazené třídě 6.

SVK Rally Příbram měla zejména v první etapě trať postavenou na hodně rychlých úsecích. Václavu Dunovskému se podařilo hned od počátku nasadit vysoké tempo a usadit se ve vedení třídy 6, což současně znamenalo i vedení v kategorii 2WD. Ale nebyl úplně spokojený s výkonem motoru, který před soutěží prošel repasí a opatřen novým řídícím software. Vše vypadalo nadějně a posádka se již velmi přiblížila i zisku titulu v kategorii 2WD, protože už stačilo jen dojet do cíle soutěže. Stará poučka ale říká, že v rallye není nikdy nic jistého až do závěrečné rychlostní zkoušky, a přesně to se bohužel potvrdilo.

Jen tři měřené úseky před cílem museli odstoupit kvůli technické závadě. Na jejich Peugeotu 208 R2 totiž došlo k poměrně neobvyklému ustřižení šroubů držící na svém místě přední kolo. Po třech kolech se bohužel nedalo dál pokračovat.

Václav Dunovský:„Na Rally Příbram jsem ve své kariéře startoval jen jednou asi před pěti roky a letošní rychlostní zkoušky byly úplně jiné. Byla to pro mě tedy skoro nová soutěž. Bohužel jsem se od shakedownu potýkal s tím, že motor ve vyšších otáčkách neměl správný výkon a to mě trochu dostávalo z koncentrace. Od Barum Rally jsem v autě neseděl a bylo těžké se z počátku trefovat do brzdných bodů a najít správnou pohodu v autě. Ve druhé sekci první etapy už to bylo o hodně lepší a myslím, že se nám rychlostní zkoušky povedly bezvadně a byli jsme ve vedení. Důležité bylo, že nám opět perfektně fungoval rozpis. V hlavě jsem měl i myšlenky, že nemůžeme za každou cenu jít do rizika a bojovat o vítězství ve třídě, kde jsme měli už jistý zisk titulu, ale musíme dojet tak, abychom bodovali do dvoukolek a mysleli na šampionát. Do druhé etapy se trochu změnilo počasí a podle mě se nám povedla i volba pneumatik. Podmínky na trati byly dost zrádné a my jsme nešli do úplného rizika. Na první ranní RZ jsme navíc vykroužili hodiny a museli couvat, na druhé jsme vykroužili již jen polohodiny a jen tak tak, že nám nezhasl motor. Klobouk dolů před soupeři, kteří tyhle dvě rychlostní zkoušky vyhráli. I přesto jsme ale byli výsledkově tam, kde jsme potřebovali být, ale bohužel v jedenácté rychlostní zkoušce nám při jednom technickém průjezdu vesnicí upadlo kolo. Ustřihly se nám „štefty“ v levém předním kole a byl konec. Obhajoba titulu ve 2WD nám tedy těsně unikla, přesto si myslím, že se nám letošní sezona povedla, a pro nás velmi cenný titul ve třídě 6 jsme v předstihu získali.

Děkuji všem členům našeho týmu, kteří odváděli velmi dobrou práci. Obrovskou podporu jsme měli také od Peugeotu ČR. Marco Venturini a Radka Matthey nás celou dobu hodně motivovali a cítili jsme jejich podporu i během soutěží, kdy s námi byli v kontaktu, a cítil jsem, jak nám věří a fandí. Velké díky patří také Petru Glösslovi, že to se mnou celou sezonu vydržel, protože to také vždy není jednoduché. Odvedl perfektní výkon a moc mu za to děkuji.“



PR 5.10.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar