SEAT Leon Supercopa Czech team se dvěma vozy
Stalo se již pravidlem, že čeští okruhová jezdci často pošilhávají po zahraničních šampionátech. Není ani divu, protože závodit celý rok několikrát jen v Brně a v Mostě za chvíli omrzí a vyrážejí na německé nebo evropské okruhy. Posledním z nich je nově utvořený Leon Supercopa Czech Tem.
Se dvěma pohárovými automobily SEAT Leon Supercopa vyrazí dvojice jezdců Petr Fulín a Ivan Vršinský do německého seriálu SEAT Leon Supercopa, který se odehraje v letošním roce na okruzích našich sousedů (Hockenheim 2x, Lausitzring, Norisring, Nürburgring a Oschersleben) a také v Nizozemí (Zandvoort) a ve Francii (Dijon). Na každé trati se pojedou vždy dva závody, během prestižního německého seriálu DTM, kde tak doplňují Porsche Carrera Cup, F3 a VW Polo Cup. Vloni se stal celkovým vítězem dánský teprve devatenáctiletý Nicki Thiim, syn jednoho z nejlepších pilotů cestovních vozů a dlouholetý účastník DTM.
Závodů se pravidelně zúčastňuje kolem pětadvaceti jezdců z různých zemí, letos poprvé také z České republiky. Vůz pohání koncernový zážehový čtyřválec 2.0 TFSI o výkonu 300 k a vybavený dvouspojkovou převodovkou DSG s řazením pod volantem.
Oficiálním partnerem týmu se stal SEAT Česká republika, který na sklonku loňského roku přivítal aktivitu obou jezdců, především tím, že vlastně seriál Supercopa navazuje na Eurocopa a potažmo na světový šampionát WTCC, v němž patří značka SEAT k favoritům. Letos zatím zvítězila ve všech čtyřech jízdách.
Petr Fulín i Ivan Vršinský se v minulých letech zúčastňovali Škoda Octavia Cupu, v němž patřili mezi špičku. „Po třech sezonách na domácích okruzích dozrál čas na změnu. Závody na dvou okruzích se už stávaly stereotypní a je třeba se posunout dál, ovšem nikoliv v České republice. Volba padla na SEAT, který má dnes asi nejpropracovanější seriál, a proto jsme zvolili pohár Leon Supercopa, který se odehrávají převážně na německých okruzích, kam to máme někdy z Plzně stejně daleko jako do Brna,“, vysvětluje přestup Petr Fulín, který si tento seriál vyzkoušel již při loňském finálovém závodě na Hockenheimu.
„Jedeme na zkušenou, vyzkoušet si závodění v zahraničí. Neřešíme, kdo bude jednička v týmu, ale rádi bychom uspěli, i když na nejvyšší mety nemůžeme pomýšlet,“ dodává Ivan Vršinský.
„Zatímco Škoda Octavia Cup je pro sériové automobily, v Supercopě závodí už speciály. Člověk si na lepší rychle zvyká. Největší změna spočívá asi v brzdění levou nohou, protože díky převodovce DSG nemá vůz spojkový pedál. Motor je vybaven také turbodmychadlem a se závodním podvozkem auto funguje také jinak. Nejzásadnější změnou budou ale určitě rozdíly v samotném závodění, protože v tomto seriálu startují zkušení jezdci, nikoliv tzv. hobíci jako třeba u nás. Určitě bude těžší než Octavia Cup“, přidává Petr Fulín.
Jindřich Lasík, 25.3.2009
Závodů se pravidelně zúčastňuje kolem pětadvaceti jezdců z různých zemí, letos poprvé také z České republiky. Vůz pohání koncernový zážehový čtyřválec 2.0 TFSI o výkonu 300 k a vybavený dvouspojkovou převodovkou DSG s řazením pod volantem.
Oficiálním partnerem týmu se stal SEAT Česká republika, který na sklonku loňského roku přivítal aktivitu obou jezdců, především tím, že vlastně seriál Supercopa navazuje na Eurocopa a potažmo na světový šampionát WTCC, v němž patří značka SEAT k favoritům. Letos zatím zvítězila ve všech čtyřech jízdách.
Petr Fulín i Ivan Vršinský se v minulých letech zúčastňovali Škoda Octavia Cupu, v němž patřili mezi špičku. „Po třech sezonách na domácích okruzích dozrál čas na změnu. Závody na dvou okruzích se už stávaly stereotypní a je třeba se posunout dál, ovšem nikoliv v České republice. Volba padla na SEAT, který má dnes asi nejpropracovanější seriál, a proto jsme zvolili pohár Leon Supercopa, který se odehrávají převážně na německých okruzích, kam to máme někdy z Plzně stejně daleko jako do Brna,“, vysvětluje přestup Petr Fulín, který si tento seriál vyzkoušel již při loňském finálovém závodě na Hockenheimu.
„Jedeme na zkušenou, vyzkoušet si závodění v zahraničí. Neřešíme, kdo bude jednička v týmu, ale rádi bychom uspěli, i když na nejvyšší mety nemůžeme pomýšlet,“ dodává Ivan Vršinský.
„Zatímco Škoda Octavia Cup je pro sériové automobily, v Supercopě závodí už speciály. Člověk si na lepší rychle zvyká. Největší změna spočívá asi v brzdění levou nohou, protože díky převodovce DSG nemá vůz spojkový pedál. Motor je vybaven také turbodmychadlem a se závodním podvozkem auto funguje také jinak. Nejzásadnější změnou budou ale určitě rozdíly v samotném závodění, protože v tomto seriálu startují zkušení jezdci, nikoliv tzv. hobíci jako třeba u nás. Určitě bude těžší než Octavia Cup“, přidává Petr Fulín.
Jindřich Lasík, 25.3.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout