Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

SEAT Leon Supercopa Czech team se dvěma vozy

Stalo se již pravidlem, že čeští okruhová jezdci často pošilhávají po zahraničních šampionátech. Není ani divu, protože závodit celý rok několikrát jen v Brně a v Mostě za chvíli omrzí a vyrážejí na německé nebo evropské okruhy. Posledním z nich je nově utvořený Leon Supercopa Czech Tem.

Se dvěma pohárovými automobily SEAT Leon Supercopa vyrazí dvojice jezdců Petr Fulín a Ivan Vršinský do německého seriálu SEAT Leon Supercopa, který se odehraje v letošním roce na okruzích našich sousedů (Hockenheim 2x, Lausitzring, Norisring, Nürburgring a Oschersleben) a také v Nizozemí (Zandvoort) a ve Francii (Dijon). Na každé trati se pojedou vždy dva závody, během prestižního německého seriálu DTM, kde tak doplňují Porsche Carrera Cup, F3 a VW Polo Cup. Vloni se stal celkovým vítězem dánský teprve devatenáctiletý Nicki Thiim, syn jednoho z nejlepších pilotů cestovních vozů a dlouholetý účastník DTM.
Závodů se pravidelně zúčastňuje kolem pětadvaceti jezdců z různých zemí, letos poprvé také z České republiky. Vůz pohání koncernový zážehový čtyřválec 2.0 TFSI o výkonu 300 k a vybavený dvouspojkovou převodovkou DSG s řazením pod volantem.
Oficiálním partnerem týmu se stal SEAT Česká republika, který na sklonku loňského roku přivítal aktivitu obou jezdců, především tím, že vlastně seriál Supercopa navazuje na Eurocopa a potažmo na světový šampionát WTCC, v němž patří značka SEAT k favoritům. Letos zatím zvítězila ve všech čtyřech jízdách.
Petr Fulín i Ivan Vršinský se v minulých letech zúčastňovali Škoda Octavia Cupu, v němž patřili mezi špičku. „Po třech sezonách na domácích okruzích dozrál čas na změnu. Závody na dvou okruzích se už stávaly stereotypní a je třeba se posunout dál, ovšem nikoliv v České republice. Volba padla na SEAT, který má dnes asi nejpropracovanější seriál, a proto jsme zvolili pohár Leon Supercopa, který se odehrávají převážně na německých okruzích, kam to máme někdy z Plzně stejně daleko jako do Brna,“, vysvětluje přestup Petr Fulín, který si tento seriál vyzkoušel již při loňském finálovém závodě na Hockenheimu.
„Jedeme na zkušenou, vyzkoušet si závodění v zahraničí. Neřešíme, kdo bude jednička v týmu, ale rádi bychom uspěli, i když na nejvyšší mety nemůžeme pomýšlet,“ dodává Ivan Vršinský.
„Zatímco Škoda Octavia Cup je pro sériové automobily, v Supercopě závodí už speciály. Člověk si na lepší rychle zvyká. Největší změna spočívá asi v brzdění levou nohou, protože díky převodovce DSG nemá vůz spojkový pedál. Motor je vybaven také turbodmychadlem a se závodním podvozkem auto funguje také jinak. Nejzásadnější změnou budou ale určitě rozdíly v samotném závodění, protože v tomto seriálu startují zkušení jezdci, nikoliv tzv. hobíci jako třeba u nás. Určitě bude těžší než Octavia Cup“, přidává Petr Fulín.


Jindřich Lasík, 25.3.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar