Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

S Martinem Vondrákem o kopcích

Mezi úspěšné sezóny můžou zařadit tu loňskou novopačtí bratři Martin a Petr Vondrákovi. Se svými závodními speciály se již pěknou řádku let vydávají vstříc časomíře, která jejich čas stopne někde na "vršku". A to jak na domácích kopcích, tak na těžkých tratích v rámci Mistrovství Evropy. S Martinem jsme probrali sezónu 2016 a zároveň i výhled na závody v roce letošním.

“Vloni jsme toho odjeli docela dost a až na prvopočáteční technické problémy se dá říci, že se sezóna vydařila. Nedařilo se pouze v rakouském Rechbergu, ale jinak jsme byli spokojeni. Třeba na obnovené trati v Ústí nad Orlicí, kam jezdím rád, z toho bylo páté místo absolutně a první v kategorii."


Poprvé v kariéře jsi se vydal do švýcarského Saint Ursanne, kde se jelo po třiasedmdesáté, trať měří 5160 metrů a převýšení je 350 metrů, ale...


Ano, ale, trať je nesmírně rychlá, osmdesát procent se jede prakticky naplno, je to hodně na srdíčko. Mě tam postihl dosti nepříjemný problém. Byl jsem rychlý už v tréninku a při první jízdě mi zamávali žlutými vlajkami a donutili mě tím ubrat. Jak jsem však zjistil, naprosto zbytečně, protože žádná překážka na trati nebyla....Naštval jsem se a druhou jízdou jsem se dokázal dostat až na páté místo v kategorii, z pětatřiceti formulí, přestože jsem v první jízdě ztratil povinným ubráním nejméně deset sekund.



Zavítal jsi i na další novou trať do Glasbachu a nevynechal ani domácí Šternberk a slavné Ecce Homo.


Glasbach se nám opět povedl, vyhráli jsme dvoulitrové formule a byli dvacátí absolutně. Druhou příčku ve třídě jsem vybojoval ve Šternberku, deváté mezi formulemi a dvaadvacáté celkově. A to tady odstartovalo sto osmdesát jezdců. Šternberk jsme jeli ještě jednou na podzim v rámci závodů Masters a závodů národních týmů. Tady se mi dokonce podařilo kategorii formulí vyhrát.



Závodil jsi i u sousedů na Slovensku.

Do evropského šampionátu již několik let neodmyslitelně patří Dobšinský kopec. Vloni nás tady zastihla průtrž mračen, a to taková, že po trati z kopce tekly ještě v neděli dopoledne potoky. My jezdci jsme iniciovali setkání s pořadateli a dohodli jsme se na podmínkách, za kterých jsme schopni odstartovat. Nakonec se počasí trochu umoudřilo a z potoka už byl jen potůček...Stihly se i všechny jízdy. A z pohoří Gemer jsem si přivezl stříbrný pohár a dvaadvacáté místo absolutně.



Zatímco většina Čechů jezdí do Slovinska a hlavně Chorvatska za rekreací, ty jsi se sem již po několikáté "kodrcal" se svým vlekem a závodním autem.

A jezdíme sem rádi. Na známé trati v Ilirské Bistrici se mi podařilo vyhrát a zajet třináctou příčku absolutně. Na trati v Buzetski Dani opět závody provázel déšť a já byl druhý ve třídě, osmý v kategorii E2 SS a čtyřicátý celkově. A to tady odstartovalo přes 200! aut.


Představ nám trochu svůj závodní speciál.


Jedná se o vůz Tatuus NT 07 typu Formule Masters. Tyto závody se jezdily jako doplňkové před formulí 1 a dnes se v týmech F1 objevují jezdci, kteří touto kategorií prošli. Konkrétně můj vůz byl vyroben v roce 2007. Objem motoru je 2000 a dává výkon zhruba 270 koní. Jeho váha je 470 kilogramů, má šestistupňovou sekvenční převodovku. Důležitým faktorem je správné nastavení aerodynamiky a podvozku. Vůz jsme dovezli z Itálie a před loňskou sezónou prošel důkladnou repasí.



Máš zažádáno o zařazení do státní reprezentace, kolik závodů máš letos v plánu.


Plány máme velké, ale je otázka, co finančně a časově zvládneme. Vybrali jsme čtrnáct závodů, ale reálně vidím tak deset-jedenáct. Vynecháváme hlavně z finančních důvodů závody ve Španělsku a Portugalsku. Takže zřejmě pojedeme Rechberg, Šternberk, Glasbach, St. Ursanne, oblíbené a velice náročné Trento Bondone, Ilirskou Bistrici, Buzet, Ústí nad Orlicí, Dobšinou. Zvažujeme polskou Limanovu a francouzský Col Saint Pierr


Tak to je pěkná porce, budeme držet palce, aby se vše vydařilo a poháry do pomyslné síně slávy přibývaly.


Pro doplnění úspěchů týmu zmiňuji největší úspěchy Petra Vondráka, který startuje s monopostem Osella PA 21. V Ústí nad Orlicí byl 3. a 4. absolutně, desátou příčku si připsal ve Šternberku a sedmnáctou v Dobšiné. Tady získal i druhé místo ve třídě. Dařilo se mu i v Glasbachu, kde byl devátý a pátý v kategorii. Na bronzovou příčku vystoupil v Buzetu a na čtvrtou v Ilirské Bistrici. V celkovém pořadí M ČR obsadil 3. místo v absolutním pořadí i ve své kategorii. Vynikající 14. místo získal v ME v kategorii 2. Martin zde byl osmnáctý. Klasifikováno bylo 117 jezdců. A to oba bratři startovali pouze v polovině závodů.

Pavel Vydra
9.2.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar