Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

S Hummery do afrického Bamaka

V polovině ledna se Czech Hummer Racing team zúčastní se sedmi vozy dálkové maratonské soutěže Budapešť – Bamako. Zatímco v prvním ročníku startovala stovka vozidel, příští rok se jich vydá do Afriky už 220. Jde o závod nadšenců a amatérů.

Sedm identických vozů Hummer H2 (vyrobených v letech 2004 – 2007) podporované doprovodným servisním nákladním vozem Iveco, odstartuje 17. ledna z Budapešti a po přesunu přes Rakousko, Itálii, Francii a Španělsko se společně s dalšími dvěma stovkami účastníků nalodí na trajekt a vyrazí do Maroka. Tady začne po 3500 kilometrech velké dobrodružství, jako za pionýrských časů Rallye Dakar. Na závodníky čeká zhruba pět tisíc kilometrů drsnou Afrikou, přes Maroko a Mauretánii až do Bamaka, hlavního města Mali.
Startovní pole je rozdělené na dvě kategorie – Discovery určené pro turisticky založené účastníky a Competitive pro sportovně založené posádky. Zatímco „turisté“ pojedou po hlavních cestách mezi městy, závodní kategorie vede terénem po kamenitých, prašných cestách a pouštěmi, podobně jako na Dakaru. Tato kategorie je ještě rozdělena na vozy s pohonem všech kol, s jednou poháněnou nápravou a motocykly. Na startu se vždy scházejí nejrůznější vozidla, od „hadráku“ Velorex, „malucha“ Fiat 126p, Steyr Puch „kachnu“ Citroën 2CV přes klasické offroady nebo Ladu Niva, nechybí ani Škoda Octavia 4x4, až třeba po speciální autobus Volvo 4x4, jediný svého druhu.
Hummer Racing team startuje v závodní kategorii 4x4, v níž budou posádky denně plnit několik speciálních bodovaných úkolů. Například v některých kontrolních místech získají body třeba jen první tři posádky, které jej objeví apod.
Vozy Hummer H2 prodělaly úpravy hlavně na podvozku, byly osazeny závodními tlumiči ProComp a Rancho, převodovky dostaly přídavné chlazení a vozy byly odlehčeny. Motor vozů zůstal sériový, stejně jako výkon šestilitrového vidlicového osmiválce 315 k a točivý moment 500 Nm při 4200/min. Tyto hodnoty jsou dostačující a není třeba jej zbytečně honit do extrému a snižovat tak spolehlivost a životnost jednotlivých dílů. Každý vůz veze, díky spotřebě kolem 25 l/100 km v terénu, navíc ještě šest kanystrů, tedy dalších 120 litrů benzinu.
Cílem týmu je dorazit do cíle v plném počtu v duchu filozofie Hummer Clubu, kde jde o vzájemnou solidárnost, přátelství a ochotu pomoci druhému.
Posádky postupně vykrystalizovaly z akcí Hummer Clubu CZ, jako jsou různé expedice nejen do Afriky, ale i na sever (Island, Nordkapp) nebo do Ruska, Finska, Norska. S dakarskou rallye má zkušenosti Míla Janáček, který ji absolvoval nejdříve jako novinář, poté jako spolujezdec Miroslava Zapletala. Druhým, kdo okusil jak vypadá Dakar, z pohledu novinářského vozu je Martin Mikulenčák. Oba pak společně se Zapletalem startovali s kamionem MAN v náročné rallye z Petrohradu do Pekingu.
Celá akce má také ještě humanitární podtext, neboť polovina doprovodného kamionu bude naložena potřebnými věcmi (Léky, školní potřeby) pro africké děti. Pořadatelé zajišťují nejen dva lékařské týmy, ale z peněz získaných na startovném také tři kamiony s humanitární pomocí.
Vítězem se stávají prakticky všichni, kteří v pořádku dorazí do Bamaka. Kromě cen se uděluje také cena za nejnižší rozpočet. V posledním ročníku ji získali studenti, kteří si za 2000 eur koupili starý mikrobus Toyota a po závodě jej prodali za 1500 eur.


JL, 15.12.2008

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar