Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rozhovor se zástupci divize Peugeot Sport:

V první části rozhovoru jsme se od zástupců sportovního oddělení Peugeot, resp. od Oliviera Quesnela (ředitele Peugeot Sport) a Bruno Famina (technického ředitele) dozvěděli, jak probíhají přípravy na 24 Le Mans. Dnes se podíváme na další sportovní aktivity.

Jaké závěry si odnášíte z Rally Monte Carlo?

Olivier Quesnel: S výsledkem nejsme pochopitelně spokojení, ale nemáme se zač stydět. Piloti Peugeotu vyhráli téměř tři čtvrtiny ze všech rychlostních zkoušek, což dokazuje, že vozy 207 Super 2000 jsou stále konkurenceschopné. Monte Carlo navíc zůstává Monte Carlem, se všemi nepředvídatelnými okolnostmi, které s sebou nese. Závod měl vysokou úroveň, zúčastnili se ho prvotřídní piloti a vyrovnané vozy z hlediska výkonnosti. Chceme svým zastoupením a zákazníkům nabízet to nejlepší, aby se mohli díky vozům Peugeot octnout zase na stupních vítězů, a proto musíme v naší tvrdé práci pokračovat.


Jaké technické novinky se na jednotlivých vozech objevily?

Bruno Famin: Na vozech neustále pracujeme a bez ustání nabízíme svým zákazníkům další a další vylepšení. Pokud jde o 207 Super 2000, je jasné, že stejně jako u vozu 908, také u něj se časem potenciál zvyšování výkonů snižuje, ale jak připomněl Olivier Quesnel, 207 byla na Rallye Monte Carlo zdaleka nejvýkonnější.
Konkurence je pochopitelně stále ostřejší a musíme tvrdě pracovat na všech oblastech, aby se 207 ještě vylepšila. Soustředíme úsilí na motor a jeho výkon, ale také na převodovku, pokud jde o její odstupňování a spolehlivost.
Modernizace se dotkne i vozů pro naše pohárové soutěže. Hlavní novinky se budou týkat zlepšení spolehlivosti. Připomeňme, že auta používají soukromí, neprofesionální nadšenci, proto musí být provoz těchto vozů co nejjednodušší a cena co nejzajímavější. Soustředili jsme se na vůz 207 RC Rallye, který dostal lepší převodovku, elektronickou řídicí jednotku a čepy. U vozu 207 LW, který je určen na vytrvalostní závody i soutěže typu Sprint v rámci Rencontres Peugeot Sport, došlo k modernizaci elektronického řízení.


Jaké jsou v roce 2010 cíle vašich aktivit zaměřených na soutěže pro zákazníky?

Simon Jean-Joseph: (šéf klientského centra v divizi Peugeot Sport): Tým Peugeot Sport má s automobilovým sportem velmi bohatou zkušenost a snažíme se, aby této zkušenosti mohli využívat naši zákazníci. Naším úkolem je být jim co nejblíže, naslouchat jim, abychom mohli profesionálně reagovat na jejich očekávání, problémy a požadavky. Jedním ze základních úkolů pro klientské centrum Peugeot Sport je podporovat a připravovat mladé talenty. Mladým pilotům pomáháme řadou bonusů a odměn, které nabízíme v rámci našeho firemního mistrovství, díky nimž se mohou posunout o několik příček vzhůru, jako se to letos povedlo Grégory Guilvertovi. Podpora se projevuje i organizací Rallye Jeunes pro mladé řidiče, kterou vyhrál Quentin Gilbert. Partnery této rally jsme již několik let. Nyní jsme své partnerství rozšířili a začali jsme intenzivněji spolupracovat se školou Lycée Roger Claustres. Do dílen Peugeot Sport nyní přijímáme a zaučujeme mladé učně z oboru automechanik.




JL, 3.3.2010

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar