Romain Dumas pojede Pikes Peak s Fordem Performance SuperVan 4
Již více než 100 let se vozy Ford účastní legendárního závodu Pikes Peak International Hill Climb (PPIHC), který se koná nedaleko města Colorado Springs v Coloradu, USA. V letošním roce při 101. ročníku této soutěže se Ford Performance vydává na americkou horu s plně elektrickým vozem SuperVan 4.
Závod se poprvé konal v roce 1916 a vůz Ford Model T zdolal stoupání do cíle ve výšce 4 300 metrů nad mořem v čase 28 minut a 3 sekundy. Cílem SuperVanu 4 je navázat na slavnou tradici značky Ford a zároveň se z času Modelu T pokusit ukrojit více než pouhých pár minut.
„Závod Pikes Peak International Hill Climb je pro Ford Performance perfektní příležitostí k další zastávce a pro SuperVan 4 ideálním místem, protože oba mají dlouhou a slavnou historii, která vyvolává nadšení závodních fanoušků po celém světě,“ uvedl Mark Rushbrook, globální ředitel Ford Performance Motorsports. „V průběhu času se oba vyvíjely a je na čase vzít naši technologii elektromobilů a vyzkoušet ji v horách proti těm nejpůsobivějším a nejvýkonnějším vozům na světě.“
Ve 101 závodech PPIHC soutěžila vozidla Ford s nejrůznějšími modely od Modelu T z roku 1916 až po současnou generaci Mustangů, včetně Fordu Mustang Shelby GT500SE, který v roce 2022 startoval v týmu Shelby American.
V průběhu let pilotovalo Fordy na vrchol hory několik legendárních jezdců, od rekordních výkonů Curtise Tannera a Parnelliho Jonese v divizi Stock Car v 60. letech až po neuvěřitelnou jízdu Hoonicornu a zesnulého Kena Blocka pro film Climbkhana.
V roce 2023 bude SuperVan 4 pilotovat ikona motoristického sportu a držitel rekordu na PPIHC Romain Dumas, který je mimo jiné také trojnásobným vítězem Le Mans a držitelem několika rekordů v závodech s elektrickými vozy.
„Nejnovější generace technologie elektromobilů Ford se dokonale hodí do amerických hor,“ řekl Dumas. „Vzhledem k tomu, že vysoká nadmořská výška snižuje výkon tradičních vozidel poháněných spalovacím motorem, elektrická pohonná jednotka vozu SuperVan 4 neztrácí v nadmořské výšce nic a bude v letošním závodě zdatným konkurentem.“
Pro Dumase to bude již devátá účast na Pikes Peak International Hill Climb, první start na této hoře si připsal již v roce 2012.
„Vždy se těšíme, až uvidíme, s čím Romain pojede další závod na Pikes Peak. Neustále přijíždí s jedinečnými stroji, které jsou opravdovými konkurenty a je zábava je sledovat,“ podělila se o své dojmy Melissa Eickhoffová, výkonná ředitelka PPIHC. „Letos tomu není jinak. Ford Performance SuperVan 4 bude jistě divácky velmi atraktivní.“
SuperVan 4, který vznikl ve spolupráci společností Ford Performance a STARD, letos vyrazí do hor se systémem pohonu všech kol, poháněný 50kWh ultra výkonným akumulátorem. Pohonné ústrojí je mimo schopnost velmi rychle zdolávat kopce doplněno o prvky karoserie z uhlíkových kompozitů, ochrannou klecí podle specifikace FIA a nastavitelným rekuperačním brzděním.
Jedná se o nejnovější projekt společnosti STARD, specialisty na elektromobily, výzkum a vývoj, se společností Ford Performance, se kterou spolupracuje již pět let. Mezi další projekty této spolupráce patří vysoce výkonné elektrické pohonné jednotky, které se nacházejí ve vozidlech, jako je Fiesta ERX™, první řadě rallycrossových elektromobilů s certifikací FIA.
„SuperVan 4 je vybaven jedním z nejvýkonnějších elektrických pohonů na světě, jaký byl kdy vyvinut,“ řekl generální ředitel společnosti STARD Michael Sakowicz. „Vůz absolvoval závody do vrchu v Goodwoodu, proháněl se na asfaltových rychlostních zkouškách WRC a mnoho dalšího. Nyní jej vyšleme na jednu z nejikoničtějších a nejunikátnějších světových soutěží a společnost STARD je hrdá na to, že se na tom může podílet.“
Více podrobností o letošním speciální projektu bude Ford Performance sdělovat s blížícím se termínem závodu.
Ford 26.2.2023
„Závod Pikes Peak International Hill Climb je pro Ford Performance perfektní příležitostí k další zastávce a pro SuperVan 4 ideálním místem, protože oba mají dlouhou a slavnou historii, která vyvolává nadšení závodních fanoušků po celém světě,“ uvedl Mark Rushbrook, globální ředitel Ford Performance Motorsports. „V průběhu času se oba vyvíjely a je na čase vzít naši technologii elektromobilů a vyzkoušet ji v horách proti těm nejpůsobivějším a nejvýkonnějším vozům na světě.“
Ve 101 závodech PPIHC soutěžila vozidla Ford s nejrůznějšími modely od Modelu T z roku 1916 až po současnou generaci Mustangů, včetně Fordu Mustang Shelby GT500SE, který v roce 2022 startoval v týmu Shelby American.
V průběhu let pilotovalo Fordy na vrchol hory několik legendárních jezdců, od rekordních výkonů Curtise Tannera a Parnelliho Jonese v divizi Stock Car v 60. letech až po neuvěřitelnou jízdu Hoonicornu a zesnulého Kena Blocka pro film Climbkhana.
V roce 2023 bude SuperVan 4 pilotovat ikona motoristického sportu a držitel rekordu na PPIHC Romain Dumas, který je mimo jiné také trojnásobným vítězem Le Mans a držitelem několika rekordů v závodech s elektrickými vozy.
„Nejnovější generace technologie elektromobilů Ford se dokonale hodí do amerických hor,“ řekl Dumas. „Vzhledem k tomu, že vysoká nadmořská výška snižuje výkon tradičních vozidel poháněných spalovacím motorem, elektrická pohonná jednotka vozu SuperVan 4 neztrácí v nadmořské výšce nic a bude v letošním závodě zdatným konkurentem.“
Pro Dumase to bude již devátá účast na Pikes Peak International Hill Climb, první start na této hoře si připsal již v roce 2012.
„Vždy se těšíme, až uvidíme, s čím Romain pojede další závod na Pikes Peak. Neustále přijíždí s jedinečnými stroji, které jsou opravdovými konkurenty a je zábava je sledovat,“ podělila se o své dojmy Melissa Eickhoffová, výkonná ředitelka PPIHC. „Letos tomu není jinak. Ford Performance SuperVan 4 bude jistě divácky velmi atraktivní.“
SuperVan 4, který vznikl ve spolupráci společností Ford Performance a STARD, letos vyrazí do hor se systémem pohonu všech kol, poháněný 50kWh ultra výkonným akumulátorem. Pohonné ústrojí je mimo schopnost velmi rychle zdolávat kopce doplněno o prvky karoserie z uhlíkových kompozitů, ochrannou klecí podle specifikace FIA a nastavitelným rekuperačním brzděním.
Jedná se o nejnovější projekt společnosti STARD, specialisty na elektromobily, výzkum a vývoj, se společností Ford Performance, se kterou spolupracuje již pět let. Mezi další projekty této spolupráce patří vysoce výkonné elektrické pohonné jednotky, které se nacházejí ve vozidlech, jako je Fiesta ERX™, první řadě rallycrossových elektromobilů s certifikací FIA.
„SuperVan 4 je vybaven jedním z nejvýkonnějších elektrických pohonů na světě, jaký byl kdy vyvinut,“ řekl generální ředitel společnosti STARD Michael Sakowicz. „Vůz absolvoval závody do vrchu v Goodwoodu, proháněl se na asfaltových rychlostních zkouškách WRC a mnoho dalšího. Nyní jej vyšleme na jednu z nejikoničtějších a nejunikátnějších světových soutěží a společnost STARD je hrdá na to, že se na tom může podílet.“
Více podrobností o letošním speciální projektu bude Ford Performance sdělovat s blížícím se termínem závodu.
Ford 26.2.2023
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout