Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Randýsek a Zapletal testovali před Rally Dakar

Zatímco na celé řadě míst svítilo v sobotu sluníčko a padaly teplotní rekordy, tak v Kopřivnici pršelo, byla mlha a teplota jen kolem deseti stupňů. Ale počasí nepočasí, testovat se musí za každých podmínek, protože start Rallye Dakar se nezadržitelně blíží.

Na tatrováckém polygonu jsme zastihli Dušana Randýska s Rosťou Pilným, kteří se chystají na soutěž s malou buggy Arctic Cat a Mirka Zapletala, jenž se věnoval Fordu F150 kazašského jezdce Andreje Cherednikova. Vůz z dřevohostických dílen měl premiéru na Rallye Maroko, a s nevyzkoušeným vozem, který najel první kilometry teprve v samotné soutěži, byl po předposlední etapě na slušném 24. místě. V poslední etapě jej postihla poměrně banální závada, ale do cíle dojel. Stejný automobil si chce postavit i Mirek Zapletal, ale zatím zůstává věrný H3 třetí evoluce. Ten jej letos dovezl k šestému místu ve Světovém poháru FIA v soutěžích cross country. Zatím stojí v dílnách rozebraný takřka do posledního šroubku.

„Ford je prakticky stejné konstrukce jako H3, tedy trubkový rám, do něhož je zamontován sériový vidlicový osmiválec Ford Mustang. „Tento motor bude i v mém voze, jednak podle předpisů může mít sériový motor větší průměr restriktoru, jednak mě předchozí vznětová Toyota nenaplnila moje očekávání. S novým autem prakticky začínáme novou éru,“ říká Miroslav Zapletal.

„Závodit budeme v jedné ze čtyř automobilových kategorií – T3 Light kde jsou kritéria - objemu jednoho litru, 14“ kola a hmotnost minimálně 750 kg. Náš Arctic Cat Wildcat 1000 X Dakar se může pochlubit výkonem 125 k a dojezdem 800 kilometrů. Vozidlo vychází ze sériového stroje Wildcat X a úpravy spočívají hlavně v chlazení komponentu a bezpečnosti.
Kategorie UTV vychází z motocyklových čtyřkolek, pohonné jednotky, závěsy a technické věci jsou čtyřkolka, ale vozidlo má volant. Zpočátku si ani pořadatelé nebyli jistí, kam je zařadit a někdy ani komisař nevěděl, jestli nám má zakázat automobilovou přilbu.

Původně jsem chtěl jet sám, ale nakonec jsem se domluvil s Rosťou Plným, který má také už velké zkušenosti v kategorii lehkých aut a přesvědčil mě o svých kvalitách. Abychom docílili kvalitního výsledku, tak je určitě lepší jet ve dvou. Jde nám o výsledek, Rosta je spolehlivý, rychlý pilot, umí navigovat. Oťukali jsme se na závodech v Řecku a myslím, že je dobrý parťák, jak za volant, tak za navigační přístroje. Prostě odpovídá mým představám,“ prozradil během testování Dušan Randýsek, který absolvoval Dakar již na motocyklu.



J.Lasík 9.11.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar