Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Randýsek a Plný se zastavili v Praze

Dneska je poslední den, kdy musí všechny přihlášené automobily k Rally Dakar, které je třeba do Argentiny dopravit lodí, projít technickou přejímkou. Při cestě do francouzského přístavu Le Havre se na krátkou besedu s novináři zastavili Dušan Randýsek a Rostislav Plný.

Narychlo svolaná beseda se uskutečnila včera dopoledne v příjemném prostředí kavárny Coffe Cabana v Galerii Butovice a musíme říct, že buggy budila značnou pozornost. Jako vůbec první česká posádka se zúčastní Dakar s malou buggy Arctic Cat Wildcat 1000 X Dakar. Až dosud nikdo z ČR s tak malým automobilem na Dakaru nestartoval.


Už v sedmnácti letech začal Dušan Randýsek objíždět krajské motokrosy. Pak s bratrem odcestoval do Rakouska a Kanady na studie a zkušenou. Po několika závodech offroadmaratonu a trophyes si vysloužil místo druhého pilota u Mirka Zapletala a absolvoval pět let závodění vícehodinových maratonů po celé Evropě. V roce 2006 se vrátil na motorku, jezdil offroadmaratony, několikrát uspěl na mezinárodních závodech baja a skončilo to třemi Dakary 2007, 2009 a 2010 a krásnou Transorientale rally místo zrušeného Dakaru.


Ze dvou na čtyři

Můžeme říct, že shoda okolností a náhod vedla k přestupu ze dvou na čtyři kola Především pak polámaná noha jako památka na Dakar 2009. Druhým důvodem byla vypsaná nová kategorie FIA právě pro buggy a nabídka od firmy Arctic Cat, aby vyzkoušel nový Wildcat. A od té doby vlastně vyvíjí vůz kategorii T3 light.
Do Rally Dakar odstartuje s Rostislavem Pilným v jedné ze čtyř automobilových kategorií – T3 Light, kde jsou kritéria - objem jednoho litru, 14“ kola a hmotnost nesmí byt méně jak 750 kg. Arctic Cat Wildcat 1000 X Dakar se může pochlubit výkonem 125 k a dojezdem 800 kilometrů. Vozidlo vychází ze sériového stroje Wildcat X a úpravy spočívají hlavně v chlazení komponentů a v bezpečnosti.


Rally Dakar

„Rally Dakar a vůbec rally je hlavně o spolehlivosti strojů v extrémních podmínkách s minimem zázemí. Máme za sebou pětatřicet tisíc závodních kilometrů, a přesto nás stále něco překvapuje. Můžu ale prozradit, že jsme v této kategorii na konci evoluce. Wildcat nám funguje, dojíždí a hlavně nám přináší obrovskou zábavu. S vývojem mně pomáhají přerovští odborníci Mirek Zapletal nebo Ladislav Hanák specializující se na autokros, „ říká Dušan Randýsek a dodává. „Asistenci mi bude dělat můj bývalý tým KM Racing Team, který je velmi profesionální a nikdy nezklamal. Rychlou asistenci zajišťuje taky KM Racing. Doufám, že dlouho budu mít za sebou další přátele jako Martina Kolomého z Buggyry nebo svého bratra Roberta, jezdícího asistenci v barvách dřevohostického Offroadsportu.


S Rosťou Plným

V malé buggy Arctic Cat Wildcat pojedou dva řidiči, byť původně chtěl Dušan Randýsek absolvovat Dakar sám. Nakonec se domluvil s Rosťou Plným, který má také už velké zkušenosti v kategorii lehkých aut, a přesvědčil o svých kvalitách. Jak přiznávají, aby docílili kvalitního výsledku, tak je určitě lepší jet ve dvou. Jde hlavně o výsledek a Rosťa Plný je spolehlivý, rychlý pilot, a umí dobře navigovat.
O výsledku neradi mluví a vědí, že v celkovém pořadí nemohou počítat s umístěním do dvacítky nejrychlejších, ale mohou zajet dobře třeba písečnou etapu. V jejich kategorii by brali umístění do třetího místa.



J.Lasík 20.11.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar