Rallysprint Kopnou vyhrál podruhé Adam Březík
Absolutním vítězem 29. Síť21 Rallysprint Kopná 2024 se stala posádka Samohýl Škoda Team ve složení Adam Březík, Ondřej Krajča na voze Škoda Fabia RS Rally2. Lukovský jezdec potvrdil roli favorita a obhájil loňské prvenství.
V okolí Slušovic a Podkopné Lhoty vedl od úvodní rychlostní zkoušky a v cíli měl náskok 20,4 sekundy. Druhé místo obsadila dvojice Auto Podbabská Škoda Mol Team Dominik Stříteský, Jiří Hovorka, třetí dojeli Tomáš Kostka, Miroslav Houšť s minutovým odstupem na vítěze. Nejlepší tři posádky letošní Kopné jely shodně na vozech Škoda Fabia RS Rally2. Vydařená Kopná byla druhým podnikem sedmidílného seriálu Rallysprint série a Poháru 2+ a podruhé se zde rozdělovaly body do slovenského šampionátu.
Letošnímu ročníku přálo počasí, bylo slunečno a teploty se po poledni vyšplhaly až k 23 stupňům Celsia. Až na závěr startovní pole se přehnal na cílové rampě jarní déšť. Osmadvacetiletý vedl od úvodní rychlostní zkoušky a vyhrál celkem sedm z osmi měřených testů. „Kopná byla v našem provedení téměř bezproblémová soutěž. Až na poslední zkoušce jsem udělal malou chybičku, neboť při jednom z „katů“ jsem trefil keřík a vystrčená větev nám poškodila přední okno. Najeli jsme velmi cenné testovací kilometry, opět jsme seděli v závodním autě a přestávka před soutěží v České Krumlově nebude příliš velká. V celém týmu panuje spokojenost,“ pověděl šťastný vítěz v cíli.
Dominik Stříteský držel krok během dopolední sekce. Jako jediný sebral Březíkovi nejrychlejší čas při prvním průjezdu Kopné, kde vyhrál o pouhou jednu desetinu sekundy! „Určitě spokojenost, krásná soutěž. Vyzkoušeli jsme si řadu věcí před Krumlovem. To byl i hlavní důvod našeho startu. Nevěšíme hlavy z druhé příčky, testovali jsme například i gumy a jsme rádi, že počasí bylo po celý průběh stálé. Udělali jsme opět krok vpřed, za což jsem velmi rád. Už jsem s novým vozem téměř sžitý,“ uvedl čtyřiadvacetiletý Stříteský.
Bronzovou pozici obsadili navrátilci na soutěžní tratě Tomáš Kostka se spolujezdcem Miroslavem Houštěm. Původem okruhový jezdec ze Zlína se vrátil do rally po třech letech, naposledy se představil za volantem soutěžního vozu v létě roku 2021 při barumce. „Nejeli jsme na výsledek, hlavně jsme se chtěli svézt s novým vozem, vyzkoušet potenciál auta a poznat jeho limity. A to se nám bezezbytku podařilo. Tříletá pauza je velmi dlouhá doba, ale rychle jsem si zvykl a jel své tempo. Nejtěžší byl přechod do nového auta, ale žádná krizovka nebyla. Až na jednu, kdy Mira Houšť ztratil při přejezdu na úvodní erzetu brýle (se smíchem). Rád bych startoval v létě barumce, ale k tomu je dlouhá cesta. Vedle zajištění partnerů je potřeba najet daleko více testovacích kilometrů a rozjet se na dalším rallysprintu. Není možné po třiceti testovacích kilometrech zajet na barumce slušný výsledek,“ řekl devětatřicetiletý Kostka, který vyhrál na Kopné v minulosti již čtyřikrát.
Těsně pod medailovými stupni skončil Jaroslav Melichárek (Ford Fiesta RS WRC), který bral nejvíce bodů do slovenského šampionátukvůli poloose odstoupil na předposlední erzetě Slovák Michal Koči (Mitsubishi Lancer Evo III) z pátého místa absolutně
Hlavní kategorii rallysprintového šampionátu v hodnocení dvoukolek (2WD) vyhráli Jan Dohnal, Ivo Vybíral na voze Renault Clio S1600. Nejvíce bodů už brali ve Valašském Meziříčí a potvrdili vedoucí pozici v průběžném pořadí. Jeho největší konkurent, jmenovec René Dohnal (Peugeot 208 Rally4) už tolik štěstí neměl, když havaroval na 4. rychlostní zkoušce Želechovice a soutěž pro posádku se startovním číslem 1 předčasně skončila. Druhé místo získal Peter Surovič (Opel Corsa Rally4), třetí byl Filip Šipoš (Peugeot 208 Rally4). Rallysprintovou sérii mezi historickými automobily vyhrála posádka Martin Černý, Jiří Haferník (BMW M3 E30), která po vítězství na Valašské rally Valmez nenašla přemožitele ani ve Slušovicích.
Konečné pořadí 29. Síť21 Rallysprint Kopná 2024
Autoklub Rallysprint série v rally historických automobilů:
RO 6.5.2024
Letošnímu ročníku přálo počasí, bylo slunečno a teploty se po poledni vyšplhaly až k 23 stupňům Celsia. Až na závěr startovní pole se přehnal na cílové rampě jarní déšť. Osmadvacetiletý vedl od úvodní rychlostní zkoušky a vyhrál celkem sedm z osmi měřených testů. „Kopná byla v našem provedení téměř bezproblémová soutěž. Až na poslední zkoušce jsem udělal malou chybičku, neboť při jednom z „katů“ jsem trefil keřík a vystrčená větev nám poškodila přední okno. Najeli jsme velmi cenné testovací kilometry, opět jsme seděli v závodním autě a přestávka před soutěží v České Krumlově nebude příliš velká. V celém týmu panuje spokojenost,“ pověděl šťastný vítěz v cíli.
Dominik Stříteský držel krok během dopolední sekce. Jako jediný sebral Březíkovi nejrychlejší čas při prvním průjezdu Kopné, kde vyhrál o pouhou jednu desetinu sekundy! „Určitě spokojenost, krásná soutěž. Vyzkoušeli jsme si řadu věcí před Krumlovem. To byl i hlavní důvod našeho startu. Nevěšíme hlavy z druhé příčky, testovali jsme například i gumy a jsme rádi, že počasí bylo po celý průběh stálé. Udělali jsme opět krok vpřed, za což jsem velmi rád. Už jsem s novým vozem téměř sžitý,“ uvedl čtyřiadvacetiletý Stříteský.
Bronzovou pozici obsadili navrátilci na soutěžní tratě Tomáš Kostka se spolujezdcem Miroslavem Houštěm. Původem okruhový jezdec ze Zlína se vrátil do rally po třech letech, naposledy se představil za volantem soutěžního vozu v létě roku 2021 při barumce. „Nejeli jsme na výsledek, hlavně jsme se chtěli svézt s novým vozem, vyzkoušet potenciál auta a poznat jeho limity. A to se nám bezezbytku podařilo. Tříletá pauza je velmi dlouhá doba, ale rychle jsem si zvykl a jel své tempo. Nejtěžší byl přechod do nového auta, ale žádná krizovka nebyla. Až na jednu, kdy Mira Houšť ztratil při přejezdu na úvodní erzetu brýle (se smíchem). Rád bych startoval v létě barumce, ale k tomu je dlouhá cesta. Vedle zajištění partnerů je potřeba najet daleko více testovacích kilometrů a rozjet se na dalším rallysprintu. Není možné po třiceti testovacích kilometrech zajet na barumce slušný výsledek,“ řekl devětatřicetiletý Kostka, který vyhrál na Kopné v minulosti již čtyřikrát.
Těsně pod medailovými stupni skončil Jaroslav Melichárek (Ford Fiesta RS WRC), který bral nejvíce bodů do slovenského šampionátukvůli poloose odstoupil na předposlední erzetě Slovák Michal Koči (Mitsubishi Lancer Evo III) z pátého místa absolutně
Hlavní kategorii rallysprintového šampionátu v hodnocení dvoukolek (2WD) vyhráli Jan Dohnal, Ivo Vybíral na voze Renault Clio S1600. Nejvíce bodů už brali ve Valašském Meziříčí a potvrdili vedoucí pozici v průběžném pořadí. Jeho největší konkurent, jmenovec René Dohnal (Peugeot 208 Rally4) už tolik štěstí neměl, když havaroval na 4. rychlostní zkoušce Želechovice a soutěž pro posádku se startovním číslem 1 předčasně skončila. Druhé místo získal Peter Surovič (Opel Corsa Rally4), třetí byl Filip Šipoš (Peugeot 208 Rally4). Rallysprintovou sérii mezi historickými automobily vyhrála posádka Martin Černý, Jiří Haferník (BMW M3 E30), která po vítězství na Valašské rally Valmez nenašla přemožitele ani ve Slušovicích.
Konečné pořadí 29. Síť21 Rallysprint Kopná 2024
1. Březík – Krajča | Škoda Fabia RS Rally 2 | 35:29,4 min |
2. Stříteský – Hovorka | Škoda Fabia RS Rally 2 | + 20,4 s |
3. Kostka – M. Houšť | Škoda Fabia RS Rally 2 | +1:00,7 min |
4. J. Melichárek - E. Melichárek | Ford Fiesta RS WRC | + 1:11,0 min |
5. M.Vlček – Kunst | Hyundai i20 N Rally2 | + 2:06,4 min |
6. Bisaha – Ferenc | Hyundai i20 R5 | + 2:11,5 min |
7. Trněný – Doerr | Škoda Fabia R5 | + 2:40,0 min |
8. Mika – Strnad | Škoda Fabia RS Rally2 | + 3:19,1 min |
9. J. Hanák - M. Večerka | Škoda Fabia R5 | + 3:23,3 min |
10. Kolčák – Lieskovcová | Škoda Fabia R5 | + 3:25,5 min |
Autoklub Rallysprint série v rally historických automobilů:
1. M.Černý – Haferník | BMW M3 E30 | 41:55,9 min |
2. Hráček – Kretík | Lada VFTS | + 1:02,1 min |
3. Zenkl – Střeska | Škoda Favorit 136 L | + 1:18,3 min |
4. A. Jirátko - A. Jirátko jr. | BMW 2002 TI | + 3:46,9 min |
5. J. Hloušek – Rozsíval | Škoda 130 LR | + 4:39,6 min |
RO 6.5.2024
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout