Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rallysprint Kopná vyhráli Cais a Žáková

Absolutním vítězem úvodního podniku rallysprintového šampionátu 26. AUTO UH Rallysprint Kopná se stala posádka Erik Cais,´a Jindřiška Žáková na voze Ford Fiesta R5 MkII. Na druhé příčce skončili s odstupem 9,6 vteřiny Tomáš Kostka a Ladislav Kučera na voze Škoda Fabia Rally2 Evo.

Jednadvacetiletý talent Erik Cais se vrátil na české tratě po téměř dvouměsíční odmlce zaviněné postcovidovým syndromem. V úvodu deštěm zkrápěnou Kopnou vyhrál stylem start a cíl. Neměl to však jednoduché, na Kameňáku ho postihl defekt a jeho náskok se ztenčil po třetí rychlostní zkoušce na rozdíl pouhých 2,7 vteřiny. Na další erzetě zatáhl a nenechal nikoho na pochybách o celkovém vítězi. „Krásně se to poslouchá, že jsme s Jindřiškou vyhráli. Měli jsme náskok, o který jsme přišli a museli jsme tvrdě bojovat. Bylo jasné, že se pojede celý den vysoké tempo. Povedly se mi poslední dvě rychlostky. Po prodělané nemoci je to pro mě ještě náročné zejména psychicky. Člověk neví, co má čekat a fyzicky jsem také ještě oslabený a není to zcela v pořádku. Bylo to vítězství po náročném boji a panuje v týmu spokojenost. Soustředíme se dále především na mistrovství Evropy,“ pověděl v cíli vítězný Cais.

Druhé místo obsadil čtyřnásobný vítěz Kopné Tomáš Kostka. Při prvním průjezdu Březové byl krátce mimo trať, ale i přes stříbrnou pozici byl na cílové rampě spokojen. „Překvapilo by mě, kdybych tady vyhrál popáté. V autě jsem dlouho neseděl, nemám natrénováno. Postupně jsme se dostávali do tempa a celkově jsem spokojený s výsledkem. Ráno jsem se trápil s brzdami, ale přes den se to zlepšilo. Podmínky byly velmi náročné, ale tratě jsou vždy velmi zrádné a náročné. Další závod pojedu barumku a snad se tam uvidíme i s fanoušky,“ řekl šestatřicetiletý Kostka.

Na třetím místě skončil Miroslav Jakeš, vítěz posledního ročníku odjeté Kopné. „Byla to krásná a extrémně těžká Kopná. Tratě se tady příliš nemění, ale počasí bylo zrádné a konkurence velká. Mohlo to být i lepší, kdyby nepřišly chyby. Ale to je rally, tady to vyšlo Erikovi, nám zase minule. Máme prioritu velký mistrák, rallysprinty zřejmě jezdit nebudeme,“ upřesnil jednatřicetiletý jezdec stáje Samohýl Škoda Team.

Na závěrečné erzetě přišel o čtvrté místo Adam Březík (Škoda Fabia R5), který byl při druhém průjezdu Kopné mimo trať a na příčce těsně pod stupni vítězů ho vystřídal polský šampion Grzegorz Grzyb.

Šestý dojel při letošním prvním ostrém závodu úřadující rallysprintový šampion Poháru 2+ Petr Semerád (oba Škoda Fabia Rally2 Evo). Jeho bratr Martin, po hodně dlouhé pause, s Matinou Šlehoferovou na voze Mitsubishi Mirage Open N obsadili 16.místo. „Vám všem, kteří se mi ptáte na dojmy z Kopné, si dovolím odpovědět touto cestou najednou (mám dvě děti a musím taky někdy uvařit a něco vyprat. Byla to jedním slovem fantazie .Pro svůj návrat jsem si nemohla přát lepšího pilota. S Martinem to byl skutečný zážitek, jeho nasazení je famózní! Předvádí skvělý sport ruku v ruce s pokorou. Jízda byla často tak krásná, až jsem chvílemi přivírala oči, abych té krásy neměla zas příliš . Mám radost, že jsme vše nové zvládli na tomto moravském ,,očistci,,.Díky moc za tvoji trpělivost Martine a za to, že diplomati a gentlemani ještě existují. Za to, že jsme přejeli cílovou rampu jsme vděčni celému skvěle fungujícímu týmu Protocarscz, mechanikům za perfektně odvedenou práci a Milan Kopkovi, že vše běželo jako po drátkách . A poděkování patří všem reklamním partnerům, kteří nám dali důvěru a náš start podpořili,“ řekla Martina Šlehoferová.

Sedmý skončil Dominik Stříteský (Škoda Fabia R5), kterého o lepší umístění připravila i půlminutová penalizace za chybně projetý retardér.

V nejlepší desítce dále dojeli Martin Vlček (Hyundai i20 R5), Vojtěch Štajf (Volkswagen Polo GTi R5) a německý hrabě Albert von Thurn und Taxis (Škoda Fabia Rally2 Evo).

V pořadí rallysprintového šampionátu a hodnocení dvoukolek vyhrál Lumír Firla, s odstupem deseti vteřin skončil Michal Vaňhara (oba Peugeot 208 R2), třetí příčku obsadil Michal Srb (Citroën C2 R2). Nejrychleji začal Martin Lehký (Ford Fiesta Rally4), rychlé časy zajížděl i Radek Jatel (Peugeot 208 R2). Bohužel Lehký havaroval při druhém průjezdu Kameňákem a odstoupil z vedoucí pozice. Jatel nakonec dojel na bramborové pozici i zásluhou půlminutové penalizace za proražený retardér. Vítězný Firla začal soutěž ze čtvrtého místa, v polovině rallysprintu se prodral do čela a vedoucí pozici uhájil až do cíle. „Jsem nadšený jako malý kluk. Vůbec jsem s výhrou nepočítal, navíc přišla v hodně těžkých podmínkách. Rychlostní zkoušky byly velmi náročné, ale byla to krásná soutěž. Dlouho jsem nejel v podobných podmínkách. Od úvodních kilometrů to byl boj o přežití. Na trati bylo hodně vody a vytahaného bláta, o to vítězství více těší,“ uvedl v cíli šťastný Lumír Firla..

V hodnocení šampionátu historiků slaví prvenství Petr Němec se spolujezdcem Janem Mikulíkem na voze LADA VFTS. Favorizovaný Vlastimil Neumann na voze Ford Escort RS Cosworth odstoupil ze soutěže z vedoucí příčky na předposlední rychlostní zkoušce kvůli poloose. K dobru měl téměř minutový náskok. Nejlepší jezdec historiků Petr Němec v cíli řekl: „Krásné tratě, ale velmi zrádné podmínky a počasí nás potrápilo. Ze začátku to ještě bylo dobré, protože jsme startovali před soudobými auty, ale další průjezdy už byly nesmírně obtížné a uklouzané. Škoda odstoupení Vlastíka Neumanna, ale taková je rally. Auto mělo odjetých před závodem jen pár kilometrů, ale všechno se sešlo ve šťastný konec. Vítězství věnuji otci, který bohužel zemřel na covid.“

Do 26. AUTO UH Rallysprintu Kopná 2021 bylo převzato po přejímkách 116 posádek z původně 119 přihlášených. Do cíle přijelo celkem 93 soutěžících, když klasifikováno bylo 78 soudobých vozů a 15 historiků. Letošní Kopná měla vydařený průběh, organizace pod taktovkou rodiny Minaříků proběhla opět na výbornou. Soutěž se konala za přísných hygienicko-protiepidemických podmínek, kvůli šíření nemoci covid-19 nebyly zřízeny podél tratě rychlostních zkoušek divácká místa.







Konečné pořadí

1,Cais – ŽákováFord Fiesta R5 MkII39:44,8 min
2.Kostka – KučeraŠkoda Fabia Rally2 Evo+9,6 s
3.Jakeš – MachůŠkoda Fabia R5+20,1 s
4.Grzyb – PoradziszŠkoda Fabia Rally2 Evo+46,2 s
5.Březík – KrajčaŠkoda Fabia R5+51,6 s
6.P. Semerád – HovorkaŠkoda Fabia Rally2 Evo+59,2 s
7.Stříteský – PerseinŠkoda Fabia R5+1:26,4 min
8.M. Vlček – JugasováHyundai i20 R5+1:30,3 min
9.Štajf – RajnohaVolkswagen Polo GTi R5+1:53,8 min
10.von Thurn und Taxis – EtteŠkoda Fabia Rally2 Evo+2:03,8 min




Autoklub Mistrovství ČR v historické rally
1.Němec – MikulíkLADA VFTS47:06,4 min
2.Černý – KiliánováLADA VFTS + 55,5 s
3.Kotrmon – KolivoškováFord Escort RS Cosworth+ 56,5 s
4.Zenkl – StřeskaŠkoda Favorit 136 L+1:32,9 min
5.Jurečka – JurečkaSubaru Impreza 555+1:40,5 min



RO 23.5.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2021 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar