Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai Tucson
DS3 Crossback
 

Rallye Tunis - Pajero před Touaregem

Druhý podnik Světového poháru Cross Country se v tuniském písku odehrával ve znamení souboje dvou továrních týmů Volkswagen a Mitsubishi se soukromníkem Schlesserem s buggy vlastní konstrukce.

 

Stephane Peterhansel

Stephane Peterhansel

Giniel de Villiers

Giniel de Villiers

Oba jezdci VW - Carlos Sainz a Giniel de Villiers nastoupili poprvé s novými spolujezdci Michele Perinem a Dirkem von Zitzewitzem. Proti dvěma Touaregům vyslalo Mitsubishi tři Pajera s Peterhanselem, Alphandem a Masuokou. Jediný, kdo s nimi mohl držet krok byl Schlesser.

Úvodní prolog, který se jel ještě ve Francii vyhrál Sainz před Alphandem. Nejen proto, že je vynikající jezdec, ale také pro jeho charakter, který byl hodně podobný klasické rychlostní zkoušce mistrovství světa.

Závodit se začalo teprve až v prví etapě, kterou vyhrál Peterhansel s náskokem 1.42 minuty před Masuokou. Naproti tomu oba Touaregy i Alphand ztratili cenné minuty po defektech pneumatik.

Další průběh soutěže se jel podle hesla - každý chvilku tahá pilku. Zatímco Peterhansel si udržoval vedoucí pozici až do cíle, o další příčky se tvrdě bojovalo. O tom svědčí pořadí v jednotlivých etapách. Když pomineme prolog, tak se soutěž vyvíjela následovně:

 

I.

Peterhansel

Masuoka

de Villiers

Sainz

Alphand

II.

Schlesser

Alphand

Peterhansel

Sainz

de Villiers

III.

de Villiers

Peterhansel

Alphand

Schlesser

Masuoka

IV.

Peterhansel

Alphand

Schlesser

de Villiers

Masuoka

V.

Schlesser

de Villiers

Peterhansel

Holowczyc

Masuoka

VI.

Peterhansel

de Villiers

Schlesser

Holowczyc

Šmakov

VII.

de Villiers

Schlesser

Peterhansel

Masuoka

Holowczyc

 

Krzystof Holowczyc

Krzystof Holowczyc

Hiroshi Masuoka

Hiroshi Masuoka

Sainz a de Villiers

Sainz a de Villiers

Prvním smolařem soutěže byl Carlos Sainz, jenž v třetí etapě nejdříve chyboval v navigaci a poté ztratil ještě 25 minut dolováním vozu z písku. Tím však jeho útrapy neskončily. Hned následující den v ostrém protislunci špatně odhadl okraj duny, pozdě zabrzdil a několikrát se převrátil. Tím pro něj soutěž definitivně skončila a musel vzdát z pátého místa. Podobně dopadl i jeden z konkurentů, vítěz Dakaru a z Rallye Por las Pampas  bývalý skvělý lyžař Luc Alphand. Několik kilometrů před cílem páté etapy skončil rovněž na střeše a o dalším úspěchu si mohl nechat jen zdát. Tím však smůla Mitsubishi neskončila. Hned další den měl na čtvrtém místě jedoucí Masuoka problémy s diferenciálem a propadl se až do třetí desítky.

Pro vítězství si dojel Stephane Peterhansel s Mitsubishi Pajero před Ginilem de Villiersem s VW Touareg, který však o své umístění musel tvrdě bojovat se Schlesserem. „Zatím ztrácíme na Mitsubishi zhruba 0,3 s na jeden kilometr a to je poměrně hodně. Musíme ještě hodně pracovat na dalším vývoji a právě k tomu nám, jako příprava na příští Dakar, slouží soutěže Světového poháru", řekl v cíli Kris Nissen, šéf soutěžního oddělení VW.

Smůla jedněch znamená radost druhých. A tak se na stupních vítězů mohl po dlouhé době (od loňské Rallye Orinet v Turecku) radovat ze zeleného věnce také Jean Louis Schlesser. A nejlepší výsledek své zatím krátké maratonské kariéry si připsal bývalý vynikající polský soutěžní jezdec Krzystof Holowczyc (ME v rallye 1997), který s Nissanem pick-up francouzského týmu Dessoude dojel čtvrtý. Ovšem na nejlepšího v cíli s takřka dvouhodinovou ztrátou. Světový pohár pokračuje ve dnech 11. až 16. května v Portugalsku na Rallye Transiberico.

 

 

1. Peterhansel-Cottret

Mitsubshi Pajero

19:09.17

2. de Villiers-Zitzewitz

VW Touareg

+05.13

3. Schlesser-Borotto

Buggy Ford

+13.33

4. Holowczyc-Fortin

Nissan pick-up

+1.50.54

5. Šmakov-Mescheryakov

Zil Buggy

+4.30.35

 

Jindřich Lasík, 20.4. 2006


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar