Rallye Transiberico - vítězné drama pro Touareg
Maratónská soutěž Rallye Transiberico, která byla letos poprvé součástí Světového poháru, se odehrávala na kamenitých cestách Španělska a Portugalska. Od prvních kilometrů bylo jasné, že o vítězství budou usilovat týmy Mitsubishi a Volkswagen.
Jak s Kahlem, tak i také s Mullerem, který letos startuje v MS cestovních automobilů na voze SEAT Leon, počítá VW pro účast v některých dálkových soutěžích.
Jako první dostal příležitost soutěžák Kahle, jenž bojuje na německých tratích o další titul s Fabií WRC. S maratóny má už určité zkušenosti, s buggy s jednou poháněnou nápravou si nevedl letos špatně ani na Dakaru, kde se ukázal v dobrém světle.
Rallye Transiberico začala krátkým prologem, v němž byl nejrychlejší Nani Roma s Mitsubishi Pajero. Ovšem pro další průběh soutěže to nic neznamenalo. V součtu obou zkoušek druhého dne byli na sekundu stejně Roma a de Villiers s Touaregem. Ale protože Roma vyhrál prolog, tak se dostal do čela s náskokem 9 sekund.
Třetí den vyhrál hned první zkoušku Roma, přičemž profitoval z problémů de Villierse, kterého zbrzdila prasklá brzdová hadička, čímž ztratil minutu a dvacet sekund. V druhém průjezdu 155 km dlouhé zkoušky de Villers ovšem zaútočil a cílem projel o 55 sekund dřív než Roma. Po třetím dnu tak Jihoafričan ztrácel už jen 25 sekund.
Rozřešení měl přinést závěrečný den, respektive 336 km rozdělených do tří zkoušek. V prvních dvou získal Roma další sekundy k dobru a zdálo se, že mu vítězství už neunikne. Ale v posledním úseku se de Villiers vypjal k neskutečnému výkonu, byl takřka o minutu rychlejší než jeho největší soupeř a soutěž, po 1273 ostrých kilometrech, vyhrál s náskokem 24 sekund. Na Dakaru i v Tunisu druhý Giniell de Villiers neskrýval ohromnou radost: „Jsem přešťastný. Rallye byla hodně napínavá až do konce. Do posledních metrů jsme dali úplně všechno. V poslední zkoušce jsme ještě lehce zavadili o strom a ztratili cenný čas. To nás však nabudilo ještě víc. Touareg i celý tým byl perfektní".
Na třetím místě dojel dakarský vítěz Luc Alphand, který po havárii v Tunisu začal trochu opatrně. Čtvrtou příčku vybojoval při premiéře v týmu VW Matthias Kahle startující se zkušeným spolujezdcem Schulzem, jenž na Dakaru navigoval Carlose Sainze. Dlouho se držel v kontaktu s vedoucí trojicí, pak však o kámen poškodil pneumatiku a také spojovací tyč. Oprava přímo na trati si vyžádala manko 20 minut. Během rallye se však stále sžíval s vozem a neustále se zrychloval: „Najel jsem více kilometrů než během celého roku v německých soutěžích. Škoda, že jsem vlastní vinou trefil v poslední etapě kámen. Protože pocházím z klasického rallye sportu a teď jsem jel teprve svoji čtvrtou maratonskou rallye, tak stále ještě neumím číst terén". Pěknou sedmou příčku vybojoval Slovák Sykora s Mitsubishi Pajero, třicátý dojel Pořízek se Suzuki Jimny. Z patnáctého místa musel odstoupit Zapletal s Mitsubishi Pajero.
1. de Villiers - von Zitzewitz | VW Race Touareg | 14:51.41 |
2. Roma - Magne | Mitsubishi Pajero | +0.24 |
3. Alphand - Picard | Mitsubishi Pajero | +15.14 |
4. Kahle - Schulz | VW Race Touareg | +47.33 |
5. Grancha - Tavares | Mitsubishi Pajero | +1.22.08 |
Průběžné pořadí: 1. de Villiers (27), 2. Alphand, Roma (22), 4. Peterhansel (15)
Jindřich Lasík, 17.5.2006
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout