Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru akcni nabidky
Alcar - Konfigurátor kol

Rallye Tišnov - nejrychlejší Maďar Szabo

Bez Komárka a Odložilíka, ale zato s Maďarem Gergely Szabo s Fordem Focus WRC odstartovala Eurostroj Rallye Tišnov třetí dějství M ČR v rallyesprintech. Do průběhu pěkně připravené soutěže tentokrát zasáhlo jak proměnlivé počasí, tak i technické problémy či havárie.

 

Szabo - Kohler

Szabo - Kohler

Kožmín - Talaváňa

Kožmín - Talaváňa

Arazim T. - Olšaník

Arazim T. - Olšaník

Triner - Pícha

Triner - Pícha

Podle očekávání se na čele hned usadili jezdci s vozy kategorie WRC. První zkoušku vyhrál Flídr s Octavií WRC před Szabem s Focusem WRC. V druhé si pak pořadí vyměnili. Pak však zajel Flídr třikrát nejrychlejší čas a po páté zkoušce vedl před Semerádem s Mitsubishi Lancer Evo 9 s náskokem 42,8 s, třetí Trněný s další Octavií WRC ztrácel 47,5 s, čtvrtý rakouský host Schlager už více než minuty. Problémy ve čtvrté zkoušce stály Maďara více než minutové manko a hlavně propad až na šesté místo.

Šestá zkouška se naopak stala osudnou pro Flídra, který Octavii obrátil koly vzhůru, a protože zablokoval trať, musel být ostatním posádkám přidělen náhradní čas. Do vedení se dostal Semerád před Jandíka (-31,6 s) a Szaba (-33.6 s). Ale z prvního místa se vítěz obou předchozích rallyesprintů dlouho neradoval, prakticky jen dvě zkoušky. Pak přestalo jeho Mitsubishi fungovat a Semerád poslední zkoušky prakticky jen projel, čímž klesl až na 13.místo.

V tu chvíli vycítil Szabo šanci a po odstoupení největších soupeřů  vyhrál závěrečné tři zkoušky a zaslouženě zvítězil. Nejdříve před vrchařem Firlou, který v posledním úseku ještě stačil předstihnout Martina Kožmína. Ale nebylo mu to nic platné. Při závěrečné technické kontrole byl diskvalifikován pro neodpovídající minimální výšku svého Mitsubishi.

Na druhé místo se vrátil Martin Kožmín, jenž ukazuje, že se dostává do skvělé formy. Překvapením je třetí místo Pantálka, který nechal za sebou zkušenějšího Volfa i Jandíka a Červenku.

Tišnovský rallyesprint se ukázal jako velice vyrovnaný. Jen málokdy jsou mezi jezdci tak malé rozdíly. Vždyť mezi druhým a desátým v pořadí byla necelá minuta.

Do soutěže historiků nastoupilo pouze jedenáct automobilů a podle předpokladů udávaly tóny rychlé radotínské Opely Kadett jezdců Tenkla a Tichého. Až do šesté zkoušky vedl Tichý s náskokem takřka jedné minuty před týmovými kolegy Tenklem a Hájkem, který však ztrácel necelé tři minuty. Hned v další zkoušce musel Tichý vzdát pro poruchu diferenciálu a vítězství „spadlo do klína Tenklovi před Trinerem se Škodou 130 RS. Škoda, že soutěže historiků jsou stále tak slabě obsazované a je s podivem, že o ně není mezi jezdci větší zájem. Množná to souvisí s nezájmem představitelů, kteří řídí u nás automobilový sport, a k této disciplíně se stále chovají macešsky.

 

1. Szabo - Kohler

Ford Focus WRC

00:52:49.3

2. Kožmín - Talaváňa

Mitsubishi Lancer

+0.56.1

3. Pantálek - Staněk

Mitsubishi Lancer

+1.11.3

4. Volf - Novák

Mitsubishi Lancer

+1.18.6

5. Jandík - Chrástecký

Mitsubshi Lancer

+1.23.4

6. Červenka - Volf

Mitsubishi Lancer

+1.29.2

7. Arazim T. - Olšaník

Mitsubishi Lancer

+1.31.5

8. Peták - Joska

Renault Clio

+1.36.1

9. Minařík - Coufalík

Škoda Felicia Kit

+1.43.3

10. Jelínek - Kotěna

Mitsubishi Lancer

+1.44.9

 

Jiří Rohlena, 15.5.2006


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar