Rallye Tišnov - nejrychlejší Maďar Szabo
Bez Komárka a Odložilíka, ale zato s Maďarem Gergely Szabo s Fordem Focus WRC odstartovala Eurostroj Rallye Tišnov třetí dějství M ČR v rallyesprintech. Do průběhu pěkně připravené soutěže tentokrát zasáhlo jak proměnlivé počasí, tak i technické problémy či havárie.
Šestá zkouška se naopak stala osudnou pro Flídra, který Octavii obrátil koly vzhůru, a protože zablokoval trať, musel být ostatním posádkám přidělen náhradní čas. Do vedení se dostal Semerád před Jandíka (-31,6 s) a Szaba (-33.6 s). Ale z prvního místa se vítěz obou předchozích rallyesprintů dlouho neradoval, prakticky jen dvě zkoušky. Pak přestalo jeho Mitsubishi fungovat a Semerád poslední zkoušky prakticky jen projel, čímž klesl až na 13.místo.
V tu chvíli vycítil Szabo šanci a po odstoupení největších soupeřů vyhrál závěrečné tři zkoušky a zaslouženě zvítězil. Nejdříve před vrchařem Firlou, který v posledním úseku ještě stačil předstihnout Martina Kožmína. Ale nebylo mu to nic platné. Při závěrečné technické kontrole byl diskvalifikován pro neodpovídající minimální výšku svého Mitsubishi.
Na druhé místo se vrátil Martin Kožmín, jenž ukazuje, že se dostává do skvělé formy. Překvapením je třetí místo Pantálka, který nechal za sebou zkušenějšího Volfa i Jandíka a Červenku.
Tišnovský rallyesprint se ukázal jako velice vyrovnaný. Jen málokdy jsou mezi jezdci tak malé rozdíly. Vždyť mezi druhým a desátým v pořadí byla necelá minuta.
Do soutěže historiků nastoupilo pouze jedenáct automobilů a podle předpokladů udávaly tóny rychlé radotínské Opely Kadett jezdců Tenkla a Tichého. Až do šesté zkoušky vedl Tichý s náskokem takřka jedné minuty před týmovými kolegy Tenklem a Hájkem, který však ztrácel necelé tři minuty. Hned v další zkoušce musel Tichý vzdát pro poruchu diferenciálu a vítězství „spadlo do klína Tenklovi před Trinerem se Škodou 130 RS. Škoda, že soutěže historiků jsou stále tak slabě obsazované a je s podivem, že o ně není mezi jezdci větší zájem. Množná to souvisí s nezájmem představitelů, kteří řídí u nás automobilový sport, a k této disciplíně se stále chovají macešsky.
1. Szabo - Kohler | Ford Focus WRC | 00:52:49.3 |
2. Kožmín - Talaváňa | Mitsubishi Lancer | +0.56.1 |
3. Pantálek - Staněk | Mitsubishi Lancer | +1.11.3 |
4. Volf - Novák | Mitsubishi Lancer | +1.18.6 |
5. Jandík - Chrástecký | Mitsubshi Lancer | +1.23.4 |
6. Červenka - Volf | Mitsubishi Lancer | +1.29.2 |
7. Arazim T. - Olšaník | Mitsubishi Lancer | +1.31.5 |
8. Peták - Joska | Renault Clio | +1.36.1 |
9. Minařík - Coufalík | Škoda Felicia Kit | +1.43.3 |
10. Jelínek - Kotěna | Mitsubishi Lancer | +1.44.9 |
Jiří Rohlena, 15.5.2006
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout