Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rallye Tatry - Grzyb před Valouškem

Letošní Rallye Tatry prakticky ničím nepřipomínala předchozí ročník. Harmonogram zahrnoval bezmála 224 kilometrů, z nich 87,4 km bylo měřených. Na trať se vydalo celkem 68 posádek ze šesti zemí Evropy.

Červencový termín zabezpečil teplé, až horké počasí a organizátoři připravili novou trať. Tedy až na městský okruh, který se opět uskutečnil u popradského Tesca. Startoval v pátek pozdě večer a při délce 12,7 kilometru ho posádky nemohly jen tak vypustit. „Městský okruh je dlouhý, člověk tam může dostat 15 sekund a pak to bude těžko dohánět. Musíme se na něj pořádně soustředit, "řekl před startem Tomáš Kukučka.

V sobotu bylo na programu šest rychlostních zkoušek, připravených na úsecích Šuňava a Bystré. „Tratě jsou velmi zrádné, protože obsahují hodně odboček. Mnohé jsou ukryté za horizontem a není do nich vidět. Těší mě, že rychlostní zkoušky jsou vlastně nové, nikdo z nás je nezná,“ zhodnotil Jozef Béreš junior.

V pátek odpoledne sice sprchlo, ale noční rychlostní zkouška proběhla již na suchém povrchu. Ani start po dvacáté druhé hodině neodradil fanoušky, kterých přišlo odhadem 10 000. Viděli pěkné průjezdy i trápení některých posádek s nefunkční technikou.
„Udělali jsme mnoho chyb a upřímně nevím, jak na tom jsme. Čas si vůbec netroufám odhadnout, "konstatoval Polák startující na Fordu Fiesta RS WRC. Bezmála třináct kilometrů dlouhou trať absolvoval za devět minut a jednu sekundu, což byl nakonec nejlepší čas večera. Mnohé posádky se postěžovaly na zdržení před startem. Pneumatiky vychladly a na prvních kilometrech "nedržely" tak, jak by měly.

S minimálními odstupy se za Grzybem s Hündle seřadili Jozef Béreš a Zoltán repase (Mini JCW WRC), Jaro a Erik Melichárekovci (Ford Fiesta RS WRC) a Tomáš Ondrej navigován Adamem Gӧmӧrim (Škoda Fabia WRC).

Ráno byl opět nejrychlejší Grzyb a jeho náskok pomalu rostl. Polákovi však výrazně usnadnili situaci oba největší soupeři. Jaro Melichárek měl hned v první zkoušce defekt a klesl na šesté místo s více než minutovou ztrátou na lídra.

Také Jozef Béreš junior musel měnit gumu přímo na trati měřeného úseku. „Asi v polovině zkoušky se auto vypnulo. Musel jsem všechno vyresetovat a znovu nastartovat. Na druhé zkoušce jsem v první zatáčce dostal defekt. Hned bylo jasné, že do cíle nedojdeme, neboť poškodíme auto a nemáme tady díly na opravu. Za minutu jsem vyměnil kolo, ale jakmile jsme se rozjeli, auto začalo opět stávkovat. Uvolnilo se palivové čerpadlo. Opravit to umíme, ale váháme, zda se vůbec vyplatí pokračovat. Máme už velkou ztrátu,“ říkal Béreš, který pak odjel ještě tři měřené úseky a pak se definitivně vzdal.

Problémy soupeřů šikovně využil Tomáš Ondrej. S obstarožní Škodu Fabia WRC předváděl velkolepý sport a posunul se hned za Grzyba. Na třetí příčce jezdila česká posádka Pavel Valoušek a Veronika Havelková. Jejich Škodě Fabia S2000 rychlé tratě sice neseděly, ale zkušený jezdec nedělal chyby a nasadil dobré tempo. Valoušek nakonec v cíli oslavoval stříbro, jelikož Ondřejovi nejprve praskla poloos a v poslední zkoušce vypověděl službu alternátor." Tento výsledek bychom před startem brali všemi deseti," řekl spokojený Pavel Valoušek.

O třetí místo svedli souboj Tomáš Kukučka s Radovanem Moznerom jun. (Subaru Impreza WRC), bratři Melichárci a Igor Drotár s Vladimírem Bánocim (Citrӧen DS3 WRC). A byl to právě Kukačka, který v cíli slavil bronz. Situaci mu částečně usnadnili Melichárek s Drotárem, když chybovali na stejném místě poslední rychlostní zkoušky. Výlet mimo trať tam předvedl i Grzyb, ale jeho vítězství zůstalo neohrožené.


1.Grzyb – HundlaFord Fiesta RS WRC50:02,3 min
2.Valoušek – HavelkováŠkoda Fabia S2000+56,1 s
3.Kukučka – MoznerSubaru Impreza WRC+1:15,5 min
4 Melichárek – MelichárekFord Fiesta RS WRC+1:23,4
5.Drotár – BánociCitrӧen DS3 WRC+1:36,1
6.Hadik – KertészFord Fiesta R5 +2:23,6
7.Trencsényi – VerbaFord Fiesta R5+2:38,1
8.Majerčák – VejačkováMitsubishi Lancer Evo IX+3:13,3
9.Gavlák – HorniačekMitsubishi Lancer Evo IX+4:28,9,
10.Barna – PannuskaMitsubishi Lancer Evo IX+5:42,6




Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar