Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën 100 let
Alcar - Konfigurátor kol

Rallye Tatry - Slovenský asfalt svědčil Pechovi

Ještě před startem přišla púchovská Rallye Matador Tatry o jednoho z favoritů – Rakušana Achima Mörtla, vedoucího muže českého šampionátu. Z rodinných důvodů musel účast na poslední chvíli odřeknout.

 

Druhý favorit Jan Kopecký pro technickou poruchu Prokopova Citroënu C2 ani neodstartoval a v druhé zkoušce vzdal několikanásobný mistr produkčních vozů Václav Arazim s Mitsubishi Lancer. S napětím se očekávalo jak bude úřadujícímu mistru republiky Václavu Pechovi fungovat zcela nový Mitsubishi Lancer Evo 9 a jestli si po úvodních dvou soutěžích s vypůjčeným vozem konečně spraví chuť.

První tři zkoušky vyhrál Jozef Béreš se Suzuki Ignis a ujal se vedení před Pechem s náskokem 23 sekund. Pak český jezdec zajel dva nejrychlejší časy a začal ztrátu pomalu stahovat. Vzápětí byl opět rychlejší Béreš, ale Pech mu porážku hned vrátil. Takhle se přetahovali až do poslední sobotní zkoušky, v níž byl však Béreš o 19 sekund pomalejší. Tím se dostal na první pozici Pech s náskokem 0,1 s. 

Jejich souboj se očekával také na šesti nedělních zkouškách. Jenže pět jich vyhrál Pech, čímž si vybojoval takřka minutový náskok a bylo rozhodnuto. Vítězství putuje do Plzně.

Za oběma jezdci se po celou dobu soutěže držel Bulhar Dončev se Subaru Impreza, který si jel tak trochu vlastní závod. Na vedoucí duo neměl a další jezdci za ním ztráceli zhruba minutu. O 4.příčku sváděli po celou první etapu souboj Karel Trojan s Mitsubishi Lancer a Vojtěch Štajf se Subaru Impreza. V okamžiku, kdy se Trojan dostal před Štajfa musel v poslední zkoušce odstoupit pro technickou závadu.V nočním servisu však motor opravil, takže mohl díky systému SupeRally nastoupit do další etapy, pochopitelně s větší časovou ztrátou. Chuť závodit neztratil, vyhrál závěrečnou zkoušku a celkově skončil na 12. místě, těsně před Emilem Trinerem startujícím letos ve slovenském šampionátu se Škodou Fabia Kit Car. Pokud by nebyla před jeho průjezdem zrušena první zkouška a nedostal by přidělený náhradní čas, potom měl reálnou šanci skončit v první desítce.

V dobrém světle se představili ještě zahraniční účastníci Ukrajinec Alexandrov a Polák Grzyb. Kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou vyhrál Peták před Tlusťákem a Trinerem. Více informací na http://www.ewrc.cz/.

 

 

1. Pech - Uhel

Mitsubishi Lancer

01:45:53,9

2. Béreš - Starý

Suzuki Ignis

+00:59,1

3. Dončev - Valchev

Subaru Impreza

+2.44,8

4. Štajf - Černoch

Subaru Impreza

+3.27,1

5. Jandík - Chrástecký

Mitsubishi Lancer

+4.12,4

6. Alexandrov -Tamrazov

Subaru Impreza

+5.27,1

7. Grzyb - Hundla

Mitsubishi Lancer

+6.36,8

8. Barvík - Bartončík

Mitsubishi Lancer

+6.59,4

9. Peták - Benešová

Renault Clio

+7.23,2

10.Tlusťák - Dědic

Citroen Saxo

+8.26,9

 

Průběžné pořadí: 1.Mörtl (60), 2. Gassner (43), 3. Štajf (43), 4.Pech (42), 5.Trojan (36), 6. Jandík (27)

 

Aleš Hodouš, 1.5.2006


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar