Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rallye Šumava - králem Šumavy pošesté Jan Kopecký

AKTUALIZACE: Po roční přestávce se do Klatov sjela opět takřka kompletní domácí špička, aby bojovala o body, letos podruhé, do národního šampionátu. Vítězem se stal opět Jan Kopecký, kterého od loňska naviguje Jan Hloušek. Jejich pocity z vlastní rallye se dočtete v samostatném článku.

Na start druhého podniku domácího šampionátu, kterým byla Rallye Šumava Klatovy se postavilo 16 posádek s vozy Škoda Fabia Rally2 Evo a R5 (Kopecký, Mareš, Černý, Jakeš, Březík, Stříteský, Cvrček, Trojan, von Thun und Taxis, Tomek, Pokorný, Dědic, Popovič, Adolf, Odložilík a Štochl), dvě posádky s Fordem Fiesta R5 (Šmek, Trněný), jedna (Vlček) s Hyundaiem I20 R5 a proti nim Václav Pech s Fordem Focus WRC. Po nezdaru z valašky chtěl plzeňský jezdec takřka na domácí trati odčinit smůlu, ale ani na druhý pokus se to nezdařilo.


Rallye Šumava v netradičním květnovém termínu překvapila všechny účastníky takřka novými tratěmi, nebo maximálně pozměněnými, které okořenily ještě dva delší šotolinové úseky. Z jezdeckého hlediska byla asi nejtěžší zkouška Keply, startující v ve výšce 950 metrů nad mořem a na necelých osmi kilometrech klesala a čtyři metrů níž. Všichni se shodovali, že letošní ročník byl nejtěžší za poslední roky, přestože se jel celý na suchu. Mokro zažil snad jen Mirek Jakeš na shakedownu, ostatní čekali až trať oschne.


S napětím se očekával souboj Josef Kopecký vers.Václav Pech, do kterého by rádi promluvili i Filip Mareš, Jan Černý nebo Dominik Stříteský.


Obrovské překvapení se zrodilo už v jejím úvodu, když tradiční vstupní rychlostní zkoušku na Klatovském okruhu ovládla mladá dvojice Dominik Stříteský – Danny Persein. Mladý Moravan byl v bitvě vozů Škoda Fabia R5/Rally2 o pár desetinek vteřiny svižnější než Pech (0,9), Mareš (1,6), Kopecký (1,8) a Černý.

Na dalších rychlostních zkouškách už se pořadí poněkud ´uklidnilo´vedení převzal Kopecký, který vyhrál zbývajících šest sobotních zkoušek a nikým neohrožován vedl s náskokem 38 sekund před Černým. V poslední zkoušce první etapy vypovědělo službu turbo u Focusu WRC Václava Pecha a se ztrátou více než čtyř minut klesl z druhé příčky na čtrnáctou. Za dvojící Kopecký a Černý si drželi pozice Mareš a Stříteský.


V servisu mechanici turbo vyměnili a Pech vyhrál úvodní zkoušku na Korábě. Ta se stala osudnou hned pro tři jezdce s „er-pětkami“, v první zatáčce zrušili své vozy Štochl a Adolf, o kousek dál ještě Pešl s Fodem Fiesta Open N s. Další zkoušky si rozdělili Černý a Kopecký a drama o druhou příčku vyvrcholilo před poslední zkoušce. Tady se pokusil Mareš zaútočit na Černého, zkoušku vyhrál o 3,7 sekundy, ale v cíli mu chyběly tři desetinky. Pokud by ovšem Mareš nedostal penalizaci deseti sekund za pozdní příjezd do časové kontroly, potom by slavil stříbrno.

Všichni tři nejrychlejší i piloti zbylých vozů první osmičky konečného pořadí absolvovali soutěž s vozy Škoda Fabia R5/Rally2. Obhájci prvenství i mistrovského titulu Václav Pech s Petrem Uhlem se po sobotních potížích s turbodmychadlem propadli do druhé desítky pořadí, velmi dobrým výkonem na tratích druhého dne se dokázali posunout až na konečnou devátou příčku.
„Na poslední rychlostce sobotní etapy se ale rozpadla výfuková turbínka na turbu a její kusy prolétly až do katalyzátoru. Stalo se to bohužel brzy po startu dlouhé rychlostky „Strašín“ a do cíle nám zbývalo ještě 18 km. Motor okamžitě ztratil výkon a najednou z toho bylo auto na výlet. Tomu odpovídala rychlost jakou jsme museli dojet až do cíle a při tom ztratili rovné 4 minuty. Během jízdy bez turba nás předjely přímo na trati tři posádky startující za námi po minutových intervalech. Snažil jsem se včas uhýbat, abych je nezbrzdil, ale Filip Mareš k nám přiletěl ve velice rychlém úseku a než jsem zareagoval, určitě ztratil nějakou sekundu. Za to se jejich posádce velice omlouvám, protože v cíli byli třetí se ztrátou pouhých 0,3 vteřiny na druhého a bez nás to mohlo dopadnout jinak,“ vysvětluje Pech.


Tradičně pěkný výkon podal Věroslav Cvrček, přestože jej občas trápily drobné problémy technického rázu. Sedmá příčka v náročné konkurenci se ale počítá.

Ve vyrovnané bitvě dvou Dohnalů o post nejlepšího pilota vozu s jednou poháněnou nápravou se lépe dařilo Janovi s vozem Renault Clio S1600, který soka Reného (Peugeot 208 Rally 4) překonal o necelých dvacet vteřin. Celou soutěž zdárně dokončilo 61 posádek soudobých vozů.



1.Kopecký – HloušekŠkoda Fabia Rally2 Evo01:21:18.8
2.Černý – ČernohorskýŠkoda Fabia Rally2 Evo+ 00:29.4
3.Mareš – BuchaŠkoda Fabia Rally2 Evo+ 00:29.7
4.Stříteský – PerseinŠkoda Fabia R5+ 01:11.4
5.Jakeš – MachůŠkoda Fabia R5 +:01:52.4
6.Odložilík – TurečekŠkoda Fabia Rally2 Evo +02:57.1
7.Cvrček – ProkorátŠkoda Fabia R5+ 03:04.3
8 .von Thurn und Taxis A.- EttelŠkoda Fabia Rally2 Evo+03:42.6
9.Pech – UhelFord Focus WRC+04:11.0
10.Vlček – JugasováHyundai i20 R5+ 04:15.5



Průběžné pořadí

1.Kopecký - Hloušek 110
2.mareš - Bucha 95
3.Černý - Černohorský 73
4.Stříteský - Persein 62
5.jakeš - Machů 45
6.Odložilík - Tureček 31
7.Cvrček - Kruntorád 31
8. Cais - Žáková 30
9.Vlček - Jugasová 20
10.Pech - Uhel 18




JL11.5.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2021 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar