Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rallye Šumava a Historic Vltava před startem

Rallye Šumava bývala v dávných dobách zimní soutěží, ale během let se termín přesunul na jaro. Jenže větru a dešti neporučíme, i když to komunisté kdysi hlásali, ale přestože máme 20. dubna a start je již zítra, tak se můžeme těšit spíš na zimní podmínky minimálně pokud jde o teploty.

S Rallye Šumava se pořádá zároveň i Rallye Vltava Historic a protože ta je započítávaná do Mistrovství Evropy, tak podle řádů musí posádky vyjet na trať jako první. V minulosti tomu tak bylo, letos jen částečně. Jako první sice odstartují v pátek v 15.15 hodin, ale zamíří nejdříve na rychlostní zkoušky Petrovičky a Koráb a teprve před sedmou hodinou přijedou na Klatovský okruh.

Na něm budou před nimi už „kroužit“ od 16.50 hodin soudobé automobily, jejichž posádky se teprve po třech kolech vydají na zmíněné dvě zkoušky. Pak už to bude ve starých kolejích, první historici, za nimi soudobé automobily.

V Rallye Šumava by mělo odstartovat 51 posádek, přičemž ze špičky se se omluvil Jakeš, a na startu se neobjeví ani Valoušek, Cvrček, Tlusťák, Kostka, Bisaha. Tím je startovní pole ochuzené o několik kvalitních posádek. Na startu se naopak objeví s vozy Ford Fiesta R5 Pech, Odložilík a Vlček, se Škodou Fabia R5 obhájce titulu Kopecký, Trojan, Štajf, Sýkora, Černý nebo Landa. S Fordem Focus WRC pojede Dohnal, se Škodou Fabia WRC Trněný.

K favoritům Rallye Vltava Historic patří trojice starých známých. Nor Jensen, který vyhráál Vltavu Historic třikrát a po Porsche 911 a Lancii 037 zkusí štěstí s BMW M3. Švéd Myrsell, dvojnásobný vítěz zůstává věrný Porsche 911 a vloni nejrychlejší, do doby než musel, Erik Comas přiveze opět Lancii Stratos. Šance na přední umístění mají ještě Zanche a Silvasti s Porsche 911 nebo Perez s Lancií Stratos.

Na startu by se mělo objevit 70 posádek, včetně 36 zahraničních (14 z Finska). Z českých dvojic nemá nikdo šanci na umístění mezi prvními, ale hodně vysoko může pomýšlet Krejča, který nedostatečný výkon Škody 130 LR nahrazuje řidičským uměním a srdcem. V historikách nebude chybět ani Enge, Štolfa nebo Petrásek.


JL 20.4.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar