Rallye Šumava - Kresta nevydržel psychicky
Za největší favority Rallye Šumava byly považována dvojice Roman Kresta a Petr Gross, které skončilo angažmá u Forda a s Mitsubishi Lancer Evo9 by se měla zúčastňovat domácích podniků. Zlínský jezdec je však znám svojí psychickou labilností a ta rozhodla.
První čtyři páteční zkoušky sice s přehledem vyhrál, a když měl v třetím úseku jeho největší soupeř Václav Pech potíže technického rázu, rázem vzrostl jeho náskok takřka na minutu. Následní tři zkoušky zajel sice nejrychleji Pech, ale svoji ztrátu snížil jen o několik sekund, resp. zhruba na minutu. Pak však přišla šestá zkouška, v níž Kresta obrátil Mitsubishi přes střechu a dopadl opět na kola, takže pokračoval dál. Jenže bohatý náskok se tak rázem změnil na ztrátu 25 sekund na vedoucího Pecha a na zády mu dýchal Němec Hermann Gassner, rovněž s Mitsubishi.
Šestá zkouška na Korábu však pořádně zamíchala pořadí. V mlze havarovali mj. Valoušek, Tlusťák a Semerád – ten na stejném místě jako v prvním kole Tarabus. Tato zkouška vůbec nejlépe prokázala schopnosti posádek a ukázala, že jízda po tmě a navíc ještě v mlze dělá řadě jezdcům velké problémy. Důvod je prozaický. Nejsou zvyklí jezdit noční erzety, ty pamatují snad jedině Václav Arazim a Emil Triner. Ještě dodejme, že mimo hru byl už dávno Vojtěch Štajf, jehož Subaru nedorazilo ani na start první zkoušky na klatovském okruhu.
Po první etapě, resp. sedmi zkouškách vedl Pech před Krestou (+ 21,4 s), Gassnerem (+36,1), Arazimem (+48,7), Trojanem (+50.13,7), Štěpánkem (+50.29,1) a Trinerem (+50.52,2).
Rallye Šumava se vždy rozhodovala až na Vimpersku, kde čekalo na jezdce zasněžené nebo zledovatělé vozovky. Letos převládalo sucho a mokro, po sněhu ani památky. A tak naší soutěž potkal stejný osud jako lednová rakouská Jänner rallye. Očekávalo, že se Kresta bude snažit zaútočit na Pecha, což se také stalo hned v první sobotní zkoušce. Ovšem s jiným výsledkem, než se čekalo. Kresta opět havaroval, tentokrát definitivně. Pech s Uhlem si tak mohli poměrně v klidu už jen hlídat vedoucí pozici a druhého Gassnera. Přesto ze zbývajících dvanácti zkoušek jich pět vyhráli. Do sobotní etapy již nenastoupil „čecho-fin“ Paasonen pro technickou poruchu Mitsubishi, naopak pokračovali s časovou penalizací Valoušek (jen dvě RZ) a Semerád, který se propadl na 35. místo. Dobrým výkonem se nakonec probojoval na 13. příčku. Největší pozornost byla tak soustředěna na souboj Václava Arazima s Karlem Trojanem o třetí příčku, kdy se oba jezdci na Mitsubishi přetahovali o sekundy. Ale jen do doby, než v 15.zkoušce prasklo Arazimovi přední kolo, ztratil půldruhé minuty (to znamenalo až 44. čas v RZ) a propadl se na šestou příčku. Ale muka si protrpěl také Karel Trojan, kterého v posledních dvou zkouškách zradilo turbo a začal hodně ztrácet. Šanci vycítil Emil Triner a s postarším Subaru zajel nejdříve druhý čas, poté první, ale na stupně vítězů mu chybělo pouhých jedenáct sekund. Překvapením byl pěkný výkon Jana Štěpánka, od něhož měl Triner zapůjčené Subaru. Sobotní etapu začal ve velkém stylu – druhý, první a pátý čas a pak havárie. V tu chvíli se držel na pátém místě.
Plzeňáci Václav Pech a Petr Uhel tak poprvé ve své kariéře vyhráli Rallye Šumava a po Jänner rallye si připsali na své konto už druhé letošní vítězství, zaslouženě.
Průběžné pořadí: 1. Pech (60), 2. Gassner (48), 3. Trojan (31), 4. Arazim (25), 5. Valoušek (19), 6. Štěpánek (18)
Aleš Hodouš, 5.2.2007
Foto Aleš Hodouš ml.
Šestá zkouška na Korábu však pořádně zamíchala pořadí. V mlze havarovali mj. Valoušek, Tlusťák a Semerád – ten na stejném místě jako v prvním kole Tarabus. Tato zkouška vůbec nejlépe prokázala schopnosti posádek a ukázala, že jízda po tmě a navíc ještě v mlze dělá řadě jezdcům velké problémy. Důvod je prozaický. Nejsou zvyklí jezdit noční erzety, ty pamatují snad jedině Václav Arazim a Emil Triner. Ještě dodejme, že mimo hru byl už dávno Vojtěch Štajf, jehož Subaru nedorazilo ani na start první zkoušky na klatovském okruhu.
Po první etapě, resp. sedmi zkouškách vedl Pech před Krestou (+ 21,4 s), Gassnerem (+36,1), Arazimem (+48,7), Trojanem (+50.13,7), Štěpánkem (+50.29,1) a Trinerem (+50.52,2).
Rallye Šumava se vždy rozhodovala až na Vimpersku, kde čekalo na jezdce zasněžené nebo zledovatělé vozovky. Letos převládalo sucho a mokro, po sněhu ani památky. A tak naší soutěž potkal stejný osud jako lednová rakouská Jänner rallye. Očekávalo, že se Kresta bude snažit zaútočit na Pecha, což se také stalo hned v první sobotní zkoušce. Ovšem s jiným výsledkem, než se čekalo. Kresta opět havaroval, tentokrát definitivně. Pech s Uhlem si tak mohli poměrně v klidu už jen hlídat vedoucí pozici a druhého Gassnera. Přesto ze zbývajících dvanácti zkoušek jich pět vyhráli. Do sobotní etapy již nenastoupil „čecho-fin“ Paasonen pro technickou poruchu Mitsubishi, naopak pokračovali s časovou penalizací Valoušek (jen dvě RZ) a Semerád, který se propadl na 35. místo. Dobrým výkonem se nakonec probojoval na 13. příčku. Největší pozornost byla tak soustředěna na souboj Václava Arazima s Karlem Trojanem o třetí příčku, kdy se oba jezdci na Mitsubishi přetahovali o sekundy. Ale jen do doby, než v 15.zkoušce prasklo Arazimovi přední kolo, ztratil půldruhé minuty (to znamenalo až 44. čas v RZ) a propadl se na šestou příčku. Ale muka si protrpěl také Karel Trojan, kterého v posledních dvou zkouškách zradilo turbo a začal hodně ztrácet. Šanci vycítil Emil Triner a s postarším Subaru zajel nejdříve druhý čas, poté první, ale na stupně vítězů mu chybělo pouhých jedenáct sekund. Překvapením byl pěkný výkon Jana Štěpánka, od něhož měl Triner zapůjčené Subaru. Sobotní etapu začal ve velkém stylu – druhý, první a pátý čas a pak havárie. V tu chvíli se držel na pátém místě.
Plzeňáci Václav Pech a Petr Uhel tak poprvé ve své kariéře vyhráli Rallye Šumava a po Jänner rallye si připsali na své konto už druhé letošní vítězství, zaslouženě.
1. Pech – Uhel | Mitsubishi Lancer Evo9 | 2:05.52,9 |
2. Gassner – Thannhäuser | Mitsubishi Lancer Evo9 | +1.12,0 |
3. Trojan – Řihák | Mitsubishi Lancer Evo9 | +3.12,4 |
4. Triner – Achsová | Subaru Impreza | +3.23,0 |
5. Votava – Synáč | Mitsubishi Lance Evo7 | +5.13,5 |
6. Arazim – Gál | Mitsubishi Lanceer Evo9 | 16.53,9 |
7. Gavlík – Hůlka | Mitsubishi „Lanceer Evo9 | +7.39,3 |
8. Tuček – Tesař | Mitsubishi Lancer Evo6 | +8.46,8 |
9. Peták – Benešová | Renault Clio | +9.35,9 |
10.Vacek – Novák | Subaru Impreza | +11.39,0 |
Průběžné pořadí: 1. Pech (60), 2. Gassner (48), 3. Trojan (31), 4. Arazim (25), 5. Valoušek (19), 6. Štěpánek (18)
Aleš Hodouš, 5.2.2007
Foto Aleš Hodouš ml.
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout