Rallye Saturnus - Štajf bronzový
Po třetím místě v Českém Krumlově se Vojtěch Štajf s Františkem Rajnohou vypravili do Slovinska na Rally Saturnus, v níž se Subaru Impreza WRX STI obsadili rovněž třetí příčku absolutního pořadí, tentokrát za dvěma vozy kategorie R4.
Když byla vydána startovní listina 37.Rally Saturnus a posádka Vojtěch Štajf – František Rajnoha se v ní objevila se startovním číslem 4, vzal si to celý Subaru Duck Czech National Team tak trochu za závazek a cíl: o čtvrtou příčku v konečném pořadí bychom se měli poprat. Za hlavní soupeře považovali tradiční účastníky tohoto podniku - otce a syna Gassnerovi, Turka Avciho s Mini S2000, neznámou pak představoval mladý Němec Kössler s dalším vozem Subaru (ve specifikaci R4), lepší výkon než v Krumlově se čekal i od Maďara Puskádiho se Škodou Fabia S2000.
Soutěž začala krátkou páteční superspeciálkou, kde byly rozdíly na špici minimální. Už tady se ale do čela dostal mladší z Gassnerů se zkušenostmi ze světového šampionátu, který pak s jedinou výjimkou ovládl všechny testy a soutěž se svým vozem kategorie R4 vyhrál. „Naše posádka vzala úvodní erzetu dne jako první ostré seznámení s novými pneumatikami na suchém a kluzkém asfaltu, František si navíc musel najít rytmus čtení rozpisu, vhodný pro zdejší erzety,“ popisuje Štajf. Byl z toho čtvrtý čas, když se kromě obou Gassnerů dokázal dopředu vmáčknout i talentovaný Humar, který Saturnus vyhrál v minulých dvou ročnících. Další dramatické bitvy popisuje pražský pilot: „Následovala rychlostní zkouška Metnaj, na které jsme zajeli třetí čas a posunuli se před Humara, útok nicméně zahájil i Němec Kössler. Ten byl se svým Subaru ve specifikaci R4 ze všech nejrychlejší při prvním průjezdu dlouhým testem Višnja Gora a po dalším dobrém čase dokonce poskočil nakrátko před nás. Své ambice ale zjevně přecenil. Toužil po našem skalpu a chtěl porazit i svého krajana Gassnera staršího, pak ale dvakrát po sobě chyboval a druhé opuštění trati už znamenalo konečnou. Naše produkční Subaru však předtím s jeho vozem drželo bez problémů krok až do samotného závěru soutěže a málem se to vyplatilo – zkušenější z Gassnerů byl nakonec v cíli o pouhé čtyři vteřinky před námi. Přestože jsme jej nedostihli a mírně žehrali na náš opatrnější úvod, jsme s konečnou třetí příčkou maximálně spokojeni.
Vždyť za námi zůstali Avci. Naše auto prošlo důkladnou závěrečnou technickou prohlídkou a pečliví slovinští technici po ní potvrdili, že zcela odpovídá předpisům třídy 3, to mi udělalo na závěrečné tiskové konferenci samozřejmě také radost. Tam se ale probírala i další věc – Gassner junior otevřeně řekl, že FIA by měla přehodnotit svůj předpis o nových pneumatikách, a v tom jsem jej jednoznačně podpořil. Ve Slovinsku jsme s pneumatikami totiž získali velmi negativní zkušenosti. Na suchých tratích se rychle opotřebovávaly a naše auto někdy dojíždělo do cíle zkoušek na drátech. A tak nejen, že pneumatiky nedrží tak dobře, jako ty starší - jsou ale také dražší a navíc méně vydrží.i,“ uzavírá Štajf.
Karel Špaček, media team
Soutěž začala krátkou páteční superspeciálkou, kde byly rozdíly na špici minimální. Už tady se ale do čela dostal mladší z Gassnerů se zkušenostmi ze světového šampionátu, který pak s jedinou výjimkou ovládl všechny testy a soutěž se svým vozem kategorie R4 vyhrál. „Naše posádka vzala úvodní erzetu dne jako první ostré seznámení s novými pneumatikami na suchém a kluzkém asfaltu, František si navíc musel najít rytmus čtení rozpisu, vhodný pro zdejší erzety,“ popisuje Štajf. Byl z toho čtvrtý čas, když se kromě obou Gassnerů dokázal dopředu vmáčknout i talentovaný Humar, který Saturnus vyhrál v minulých dvou ročnících. Další dramatické bitvy popisuje pražský pilot: „Následovala rychlostní zkouška Metnaj, na které jsme zajeli třetí čas a posunuli se před Humara, útok nicméně zahájil i Němec Kössler. Ten byl se svým Subaru ve specifikaci R4 ze všech nejrychlejší při prvním průjezdu dlouhým testem Višnja Gora a po dalším dobrém čase dokonce poskočil nakrátko před nás. Své ambice ale zjevně přecenil. Toužil po našem skalpu a chtěl porazit i svého krajana Gassnera staršího, pak ale dvakrát po sobě chyboval a druhé opuštění trati už znamenalo konečnou. Naše produkční Subaru však předtím s jeho vozem drželo bez problémů krok až do samotného závěru soutěže a málem se to vyplatilo – zkušenější z Gassnerů byl nakonec v cíli o pouhé čtyři vteřinky před námi. Přestože jsme jej nedostihli a mírně žehrali na náš opatrnější úvod, jsme s konečnou třetí příčkou maximálně spokojeni.
Vždyť za námi zůstali Avci. Naše auto prošlo důkladnou závěrečnou technickou prohlídkou a pečliví slovinští technici po ní potvrdili, že zcela odpovídá předpisům třídy 3, to mi udělalo na závěrečné tiskové konferenci samozřejmě také radost. Tam se ale probírala i další věc – Gassner junior otevřeně řekl, že FIA by měla přehodnotit svůj předpis o nových pneumatikách, a v tom jsem jej jednoznačně podpořil. Ve Slovinsku jsme s pneumatikami totiž získali velmi negativní zkušenosti. Na suchých tratích se rychle opotřebovávaly a naše auto někdy dojíždělo do cíle zkoušek na drátech. A tak nejen, že pneumatiky nedrží tak dobře, jako ty starší - jsou ale také dražší a navíc méně vydrží.i,“ uzavírá Štajf.
Karel Špaček, media team
1.Gassner jr. – Mayrhofer | Mitsubishi Lancer Evo X R4 | 1:32:54,4 |
2.Gassner – Thannhäuser | Mitsubishi Lancer Evo X R4 | +1:16,1 |
3.Śtajf – Rajnoha | Subaru Impreza STi | +1:20,3 |
4.Humar – Rus | Renault Clio R3 | +1:48,8 |
5.Avci – Gücenmez | Mini Cooper S2000 1.6T | +2:30,9 |
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout