Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru akcni nabidky
Alcar - Konfigurátor kol

Rallye Sardinie - Kronos chce další zlato

Seriál MS v rallye má za sebou 6 podniků, v nichž získali Sébastien Loeb s Danielem Elenou a tým Kronos Total Citroën čtyři vítězství v řadě. Vedou tak klasifikaci jezdců i konstruktérů. Na úspěšnou sérii chtějí navázat na Rallye Sardinie (18-21.5.) s posádkami Loeb – Elena a Pons – Del Barrio.

 

S třetí Xsarou WRC se vydají na trať Dani Sordo - Marc Marti, podporováni španělskými partnery. Úřadující světový šampión juniorů Sordo má k dispozici vůz specifikace WRC 2005, tedy s odlišnou povolenou elektronikou.

Cestu za dalším úspěchem se jim však budou snažit ztížit především Grönholm  a Hirvonen s Fordy Focus WRC nebo Solberg se Subaru Impreza WRC. Na startu se objeví také čtyři Fabie WRC s Kopeckým, Duvalem, Aignerem a poprvé také specialistou na šotolinové rallye Rovanperrou. K dalším jezdcům, kteří mají šanci na přední umístění patří Stohl a Galli (Peugeot 307 WRC), Valimäki (Mitsubishi Lancer WRC), Atkinson (Subaru) nebo McHalle, Katajamäki či Wilson (Ford Focus WRC.)

Soutěž je také součástí juniorského šampionátu, a tak nebudou v konkurenci 14 posádek chybět ani naši jezdci Prokop (Citroën C2) a Pavel Valoušek (Suzuki Swift).

Sardinie, která se potřetí započítává do MS si zachovává typický charakter tratí, ale přináší i řadu novinek a změn v itinerářích. „Pro mě to znamená 52 procent úplně nových poznámek," tvrdí spolujezdec Elena. Letošní ročník obsahuje 345 km měřených úseků rozvržených do 9 zkoušek, které se jedou dvakrát.

 

Loeb: Těším se na legendární zkoušky

Loňský vítěz a úřadující šampión vyjede na trať první. Během úvodních 65 kilometrů první zkoušky ho čeká „vymetání" tratě pro zbytek startovního pole. „Taktika je jednoduchá - ostatně jinou ani neznám. Uhánět tak rychle, jak jen to bude možné. Věřím, že po prvním dni budeme v pozici, na které se uvažuje o vítězství," říká Loeb. „Sardinie okouzluje velmi sympatickou a nádhernou středomořskou atmosférou. Pro letošek mi spolujezdec Elena anoncoval, že trať je z poloviny nová. To je určitě vzrušující, zvláště když můžeme zajet fascinující legendární rychlostní zkoušky."

 

Van Dalen: Udržet náskok!

Stájový šéf se vrací k dosavadním úspěchům. „Je vidět skvělá práce lidí z Citroënu Sport na vývoji auta 2006, které je konkurenceschopné na jakémkoliv povrchu. Teď ovšem roste úloha týmu, už to není jen o tom, že dostaneme zakonzervované tovární auto. Před zahájením sezony jsme hostujícímu Loebovi chtěli hlavně umožnit obhajobu titulu. Titul v Poháru konstruktérů nevypadal v té době jako priorita. Nyní je všechno jinak a proto uděláme všechno, abychom náskok

udrželi a ještě zvýšili".

 

Pons: Už žádné chyby!

Xavier Pons nebyl zatím spokojen s výsledky na šotolině v Mexiku a Argentině. Tam však po havárii první den využil pravidla SupeRally a dojel si pro nejlepší výsledek v MS. Na Sardinii je potřetí, ale za znalce místních poměrů se nepovažuje. „V roce 2004 jsem startoval v juniorech. Trať není pro malá auta kategorie Super 1600 svými úzkými a kamenitými cestami z nejlehčích. Vloni jsem už měl k dispozici vůz WRC, ale přechod nebyl snadný. Teď nás čeká další šotolina. Mám ji stejně rád jako asfalt. V Mexiku nás zaskočil technický problém. V Argentině jsme chybovali hned v první etapě, ale nakonec jsme viděli, že i na takovém povrchu můžeme jezdit rychle, ale bez chyb. Máme k dispozici vynikající auto, BFGoodrich nám dodává nejlepší pneumatiky a tým mě všemožně podporuje. Proto bych rád na Sardinii přispěl maximem bodů do hodnocení Poháru konstruktérů."

Průběžné výsledky můžete sledovat na http://www.ewrc.cz/

 

Jindřich Lasík, 17.5.2006

 

 


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar