Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai Tucson
DS3 Crossback
 

Rallye Příbram bez překvapení - opět Pech

Poslední podnik domácího mistrovství v automobilových soutěžích – Rallye Příbram měla vlastně pouze jednoho favorita, kterému navíc v podstatě o nic nešlo. Václav Pech a Petr Uhel měli už titul v kapse, a tak si mohli soutěž užívat po svém.

 

Ve hře však byla stříbrná příčka, na níž si dělali zálusk Trojan, Štajf, Jandík a Arazim. Nejhorší výchozí pozici měl paradoxně druhý Trojan, který bodoval ve všech startech a v případě dojetí by se mu škrtali dva nejhorší výsledky. Ostatní soupeři si body přičítali. Proto si vypůjčil Mitsubishi Lancer Evo 9, což jej nakonec přišlo pěkně draho.

Pokud nepočítáme Flídra se Škodou Octavia WRC (vozy WRC se do M ČR nepočítají) se od začátku držel Trojan na čtvrté příčce. Jenže v osmé zkoušce narazil do stromu, naštěstí bez zranění, a pak už mohl jen čekat, jak dopadnou jeho soupeři. Ti měli však tentokrát více štěstí.

Od začátku vedl podle předpokladů Pech, nejdříve před Arazimem, kterého mezi 5. až 10. zkouškou předstihl Flídr, jehož výsledek však neměl vliv na pořadí. Na čtrvrtém místě, resp. třetím bodovaném se usadil Štajf, a teprve o další příčky se přetahovali Trojan, Cais, Jandík a Peták. Po Trojanovi se s rallye rozloučil dvojitým saltem Petrák s Renaultem Clio, v tru chvíli jedoucí na páté pozici. Ze stejného místa nenastoupil do druhé etapy pro technickou poruch do té doby výborně jedoucí Cais s Mitsubishi Lanceer.

Pokud nepočítáme Flídra (vyhrál šest zkoušek), který první etapu nedokončil pro technické potíže, ale do druhé nastoupil (místo závodění se však více trápil s nefungující Octavií), potom Václav Pech vyhrál 17 zkoušek a jedině ve čtyřech případech přenechal nejlepší čas Arazimovi. Tomu v závěru svitla dokonce malá naděje na absolutní vítězství. Když u Pechova Lanceru bylo třeba vyměnit zadní diferenciál. Mechanici zvládli opravu ve stanovém čase, a tak mohl novopečený mistr ještě v poslední zkoušce pobavit diváky. Třetím místem si Štajf vybojoval titul vicemistra, o dva body před Trojanem.

Ve třídě vozů s jednou poháněnou nápravou zajel skvěle domácí Emil Triner s Fiatem Punto S1600, který po odstoupení Petáka, sváděl až do posledních metrů souboj s Tlusťákem s Citroënem Saxo. Nakonec rozhodla jediná sekunda.

V historikách tentokrát nestartoval úřadující mistr Tenkl, a tak neměl Tichý s Opelem Kadett žádného vážnějšího soupeře. Před svým týmovým kolegou Hájkem vyhrál o 4.41 minuty a třetímu Štauberovi s BMW 2002 nadělil více než osm minut.

Nyní mají soutěžáci volno, pokud se nechystají na Setkání mistrů do Sosnové nebo Pražský rallysprint, do 11. ledna, kdy začíná mistrovství ČR už tradiční rakouskou Jänner rallye. Více info na http://www.ewrc.cz/

 

1. Pech - Uhel

Mitsubishi Lancer Evo9

2:04.07,2

2. Arazim - Gál

Mitsubishi Lancer Evo9

+32,4

3. Štajf - Černoch

Subaru Impreza

+1.42,9

4. Jandík - Chrástecký

Mitsubishi Lancer Evo7

+3.21,0

5. Votava - Synáč

Mitsubishi Lancer Evo6

+4.29,4

6. Triner - Singer

Fiat Punto S1600

+4.42,0

7. Tlusťák - Dědic

Citroën Saxo Kit

+4.43,0

8. Orsák - Pešek

Mitsubishi Lancer Evo8

+5.56,6

9. Tuček - Tesař

Mitsubishi Lancer Evo6

+7.40,3

10. Barvík - Mynářová

Mitsubishi Lancer Evo6

+7.4ž,7

 

Konečné pořadí (neof.) 1. Pech (176), 2. Štajf (89), 3. Trojan (87), 4. Mortl (84), 5. Arazim (83), 6. Jandík (82), 7. Gassner (43), 8. Votava (41), 9. Barvík (39), 10. Peták (34)

 

AH, 9.10.2006


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar