Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rallye Polsko - Ogier letos popáté

Volkswagen si také v sedmém podniku mistrovství světa v rallye FIA zajistil vynikající výsledek v podobě dvojitého vítězství a prvního a třetího místa v závěrečné Powerstage. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) slavili páté vítězství v sezoně a celkem 29. své kariéry.

Ovšem v první etapě udával tón a všechny tři tovární Pola držel v šachu Ott Tänak s Fordem Fiesta RS WRC, který vedl od třetí do sedmé zkoušky. Teprve poté se dostal do čela Ogier, ale Tänak sváděl neustále souboj s Mikkelsenem.

V nejrychlejší rallye dosavadního kalendáře mistrovství světa musela však posádka Ogier/Ingrassia ze sebe vydat všechno a jet bezchybně až do cíle, v němž nakonec porazila posádku Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N/N), své týmové kolegy, o pouhých 11,9 sekundy. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) sváděli v třetím vozu Polo R WRC napínavý souboj s posádkou Ott Tänak/Raigo Mõlder (EST/EST, M-Sport Ford) o třetí místo a po chybě v poslední minutě dokončili Rallye Polsko na pátém místě.

Duel mezi Ogierem a Mikkelsenem se zařadil mezi nejnapínavější souboje v historii rallye. Za extrémně vysokých teplot přesahujících hranici 30 stupňů Celsia a nekompromisní jízdy na plný plyn jely obě dvojice za podobných podmínek téměř bezchybně. Vyzývatel Mikkelsen vyvíjel na obhájce titulu Ogiera tlak až do cíle – na konci měl Ogier náskok pouhých 11,9 sekundy.
Mikkelsen zajel nejrychlejší časy v rychlostních zkouškách „Gorklo“ a „Wieliczki“ a zároveň dosáhl nejvyšší průměrné rychlosti v dosavadní sezoně – 131,09 a 128,13 km/h. Sébastien Ogier dosáhl těsného vítězství v Rallye Polsko průměrnou rychlostí 121,41 km/h.
Páté místo – pro Jariho-Mattiho Latvalu přinesla Rallye Polsko v posledních metrech dramatický obrat. Vicemistr světa z roku 2014 dosud v Mazursku nedosáhl umístění na stupních vítězů a i v roce 2015 mu byl skok na stupně vítězů nakonec odepřen. Při pokusu sesadit Otta Tänaka ze třetího místa opustil Fin v poslední rychlostní zkoušce ve smyku trať a přídí narazil do stromu. Díky heroickému výkonu svých mechaniků však navzdory poškozenému chladiči zachránil páté místo. Před závěrečnou Powerstage měl Latvala ztrátu 1,1 s na posádku Ott Tänak/Raigo Mõlder (EST/EST, M-Sport Ford).

Všech 14 soutěžních vozů kategorie WRC dojelo do cíle a jen jeden z nich se musel vrátit do soutěže v rámci pravidla Rallye 2.


Sébastien Ogier: „Rallye Polsko byla fantastická! Jsem maximálně spokojený a šťastný, že jsem zde zopakoval loňské vítězství. Velké počty fanoušků a senzačně rychlé rychlostní zkoušky proměnily tuto rallye ve velkolepou akci. Polo navíc dokonale fungovalo, za to svému týmu velmi děkuji. Pokud odhlédnu od vysokých teplot, tak mě jízda ohromně bavila.“

1.Ogier – IngrassiaVW Polo WRC2:26.11,5 h
2.Mikkelsen – FløeneVW Polo WRC+ 11,9 s
3.Tänak – MõlderFord Focus WRC + 23,0 s
4.Paddon –KennardHyundai i20 WRC+ 1.14,6 min
5.Latvala – AnttilaVW Polo WRC+ 1.24,7 min
6.Neuville – GilsoulHyundai i20 WRC+ 1.44,5 min
7.Meeke – NagleCitroën DS3 WRC+ 1.57,7 min
8.Kubica – SzczepaniakFord Fiesta WRC + 2.08,3 min
9.Østberg – AnderssonCitroën DS3 WRC + 2.18,2 min
10.Sordo – MartíHyundai i20 + 2.48,4 min




Průběžné pořadí

Hodnocení jezdců
1.Sébastien Ogier, 161 bodů
2.Andreas Mikkelsen, 83
3.Mads Østberg, 69
4.Jari-Matti Latvala, 66
5.Thierry Neuville, 58
6.Kris Meeke, 53
7.Elfyn Evans, 53
8.Hayden Paddon, 44
9.Ott Tänak, 40
10.Dani Sordo, 39


JL, 9.7.2015

Hodnocení konstruktérů
1. Volkswagen Motorsport, 214 bodů
2. Citroën Total Abu Dhabi WRT, 125
3. Hyundai Motorsport, 123



JL 9.7.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar