Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai Tucson
DS3 Crossback
 

Rallye Pelhřimov - kdo se směje nakonec (Flídr)

Součástí šesté soutěže rallysprintového šampionátu byl také Pohár Super Série, a tak se na startu objevily i dvě Škody Octavia WRC, jejichž jezdci Leoš Flídr a Karel Trněný také udávali od prvních kilometrů tón.

 

Až do čtvrté zkoušky vedl Flídr s náskokem 16 sekund před svým největším soupeřem Trněným. Pak však ztratil 27 sekund, když zajel až 22. čas, a musel přenechat první místo svému největšímu rivalovi. Rázem se karty obrátily. Před poslední devátou zkouškou měl Trněný v kapse dobrých 19 sekund a zdálo se, že je rozhodnuto. Jenže Trněný prorazil pravou zadní pneumatiku, což jej stálo více než minutu, a musel se spokojit s druhou příčkou.

Poslední zkouška však zamíchala pořadím ještě jednou. Až dosud vcelku nevýrazně jedoucí Polák Kuchar, který začínal na devátém místě a během osmi zkoušek se posunul jen na šesté, pořádně „zatáhl" a na třetího Barvíka najel půl minuty. Tím získal zelený věnec o pouhé 1,5 sekundy.

Konkurence ani diváci tomu nechtěli věřit, ale stopky ukázaly pravdu. Až na pátém místě dojel vítěz tří rallysprintů Josef Semárád, který musel vzít za vděk Lancerem Evo 7, jenž přeci jen na „devítku" nestačí. Jen tak tak, o šest sekund, porazil Josefa Petáka s dvoukolkou Renault Clio. Při neúčasti Jandíka si však upevnil vedoucí pozici průběžné klasifikace.

Více se čekalo od nejlepších slovenských jezdců, kteří využili Rallye Pelhřimov - Memoriál Tomáše Vojtěcha, k testování nové techniky. Jozef Bereš dojel s Fiatem Punto 1600 desátý, Tibor Cserhalmi se Suzuki Ignis ještě o dvě příčky za ním.

Historiky nevyhrál opět nikdo jiný než Lubomír Tenkl (celkově 29.), tentokrát navigován Jaroslavem Vosádkou, když stálý spolujezdec Pavel Šubrt přesedl z Opela Kadett do Ascony Jiřího Petráška. Ale moc si změnu nevychutnal, neboť již v třetí zkoušce skončili v lese. Druhou příčku vybojoval Ctirad Hájek, rovněž s Opelem Kadett a pro třetí si dojel Emil Triner se Škodou 130 RS. Bohužel šampionát historických automobilů stále trpí nedostatkem startujících. A to se jich v Pelhřimově sešlo dokonce čtrnáct (jindy jich bývá méně), ale jen osm soutěž dokončilo.

Pořadatelům z Monte Pacov Motorsport se soutěž vydařila jak po stránce organizační, tak i výběrem tratě, na níž nechyběly ani šotolinové úseky, v naší zemi věc nevídaná. Udělali tak důležitý krok, aby byla jejich soutěže zařazena do mistrovství ČR. Změna by byla určitě na místě. Více info na http://www.ewrc.cz/

 

 

1. Flídr - Ehl

Škoda Octavia WRC

0:50.53,1

2. Trněný - Pritzl

Škoda Octavia WRC

+ 0.40,2

3. Kuchar - Gerbe

Subaru Impreza

+1.04,3

4. Barvík - Mynářová

Mitsubishi Lancer 9

+1.05,7

5. Semerád - Ceplecha

Mitsubishi Lancer 7

+1.20,7

6. Peták - Benešová

Renault Clio

+1.26,7

7. Jelínek - Kotěna

Mitsubishi Lancer 9

+1.28,5

8. Trojan - Řihák

Mitsubishi Lancer 8

+1.38,7

9. Fiala - Maňková

Mitsubishi Lancer 8

+1.50,3

10.Cais - Ondejčík

Mitsubishi Lancer 8

+2.00,3

 

Průběžné pořadí: 1. Semerád (137), 2. Barvík (85), 3. Jelínek (66), 4. Jandík (65), 5. Kožmín (59)

 


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar