Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rallye Monte Carlo začalo - prolog vyhrál Gardemeister

První rychlostní zkouška, resp. prolog na pomezí Vercors určil pořadí startovního pole na další den, ale do konečného hodnocení se nezapočítává. Nejrychlejší byl překvapivě Fin Gardemeister s Fiatem Punto před dvěma škodovkami řízenými Vouillozem (+1,2 s) a Kopeckým (+3,3). Nejlepším z Peugeotů byl Meeke na čtvrtém místě (+7,5), za kterým

Peugeot France

Kris Meeke

Nejlepším z Peugeotů byl Meeke na čtvrtém místě (+7,5), za kterým skončil s Fordem Fiesta vicemistr světa Hirvonen (+12,6) a jeho krajan Hänninen s další Škodou Fabia S200 (+14,8).
Zasloužená pozornost na RMC patří vozům Peugeot France a Sdružení koncesionářů Automobiles Peugeot s jezdci Sébastienem Ogierem a Stéphanem Sarrazinem, dále Peugeotu Velká Británie, který řídí Kris Meeke, šampión IRC 2009, a Peugeotu Portugalsko s Brunem Magalhaèsem.
„Pokud je terén suchý nebo mokrý, je to rallye na asfaltu jako každá jiná, jen s delšími a pestřejšími rychlostními zkouškami,“ analyzuje Stéphane Sarrazin. „Vše je ale jinak, jakmile je sníh, led, náledí a neustálé změny adhezních podmínek. Tím dostává soutěž zcela unikátní rozměry.“
Před rokem Sarrazin na vlastní kůži zažil zrádnost závodu, když ho malá chyba připravila o šanci na vítězství. „Zvládal jsem dobře asfalt i sníh, ale na Monte-Carlo to nestačí. Prioritou není rychlost, ale jet tak, abyste se až do cíle vyhnuli všem nástrahám. Stačilo, že jsem jedinkrát špatně odhadl povrch, což mě vyřadilo z boje o vítězství.”
Držitel poháru IRC 2009, Kris Meeke doplňuje: „V Monte Carlu jsme podrobeni náročným zkouškám koncentrace a sebeovládání při jízdě, za volantem to pak samozřejmě není žádná legrace. Všichni si hlavně přejeme přežít. Mimochodem když dojedete do cíle a s vysněným výsledkem, máte takovou radost, jako nikde jinde.“
Sébastien Ogier to dosvědčuje. „Vloni jsem si dojel pro první vítězství ve své krátké kariéře. Během 4 dní jsem byl nejrychlejší pouze v jedné rychlostní zkoušce, ale jako jedinému se mi vyhnuly všechny záludnosti. Pokud chcete vyhrát v Monte Carlu, musíte být trpěliví, zvolit dobré pneumatiky… a mít štěstí na své straně. I tentokrát chci uplatnit stejnou strategii, která se mi tak vyplatila v loňském roce – smířit se s tím, že na některých úsecích ztratím nějaký čas, abych ho získal jinde – a víc. Peugeot 207 S2000 je ideálním prostředkem, jak dosáhnout vítězství. Řídí se neuvěřitelně snadno. Jsem si jistý, že všichni jezdci si podobně jako já zvolí nastavení, s kterými budou reakce vozu ještě progresivnější a předvídatelnější.“
Jiní mají menší ambice, alespoň v krátkodobém horizontu. Bruno Magalhaes si hlavně přeje, aby dojel do cíle. „Všechno pro mě bude nové. Neznám trať a s výjimkou jednoho zkušebního dne jsem nikdy neřídil na sněhu. Mým cílem pro rok 2010 je soustředit se na šampionát IRC jako celek a Monte Carlo beru jako první zaškolení. Pojedu opatrně a postupně budu přidávat.”
Zahajující středeční etapa odstartuje na slavné trati v Ardèche. Pojede se dvakrát ve středu 20. ledna a její součástí jsou dvě legendy: slavný Burzet a 45 drsných kilometrů mezi St. Pierreville a Antraigues.
„Nepamatuji se, že bych v životě jel delší závod“, potvrzuje Kris Meeke. „Bude důležité dobře rozvrhnout síly i pneumatiky. Ty hrají v Monte Carlu hlavní roli. Jejich dobrý výběr je práce celého týmu. Musíme být dobře organizovaní při získávání informací, jak se vyvíjejí podmínky na trati.“



JL, 20.1.201

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar