Rallye Monte Carlo - vede Hänninen s Fabií
Jen skončila Rallye Dakar, už se jede další z významných motoristických podniků – 77. ročník Rallye Monte Carlo. Bohužel letos ztratila hodně ze svého lesku, neboť není součástí světového šampionátu WRC, a tak se diváci podél tratě musí obejít bez slavných hvězd, a hlavně pětinásobného šampiona Sebastiena Loeba.
Soutěž je započítávána to seriálu IRC, který můžeme tak trochu považovat za druhou ligu, i když se na startu objevilo také několik kvalitních jezdců. Je určena pouze vozy kategorie Super 2000 a Produkční. Z továrních týmů startuje Peugeot, Fiat a Škoda.
Letošní Monte Carlo začalo hodně netradičně, už ve středu třemi rychlostními zkouškami o délce 80 km. Cíl je pak naplánován na pátek večer. Po prvních třech zkouškách vede Fin Hänninen se Škodou Fabia S2000, který zajel druhý a dvakrát čtvrtý nejlepší čas. Do čtvrteční etapy tak nastoupí s náskokem 12 sekund před Sarrazinem s továrním Peugeotem 207. V první zkoušce byl až osmý, druhou vyhrál a v třetí byl druhý, jen 0,7 s za Meekem. Také další místa patří Peugeotům, teprve na sedmém místě je nejlepší Fiat řízený Bassem. Obě značky přišly hned v úvodu o dva kvalitní jezdce – Rosetti i Auriol havarovali na ledové plotně.
Hned v první zkoušce měl problémy s řízení Jan Kopecký s druhým vozem Škoda Fabia S2000, čímž ztratil čtyři minuty a skončil až na 24. příčce. Po opravě zajel už třetí a šestý čas, čímž se posunul na celkovou desátou příčku, hned za Franze Wittmanna juniora s Mitsubishi Lancer, který vede kategorii Produkčních vozů.
Jindřich Lasík, 21.1.2009
Letošní Monte Carlo začalo hodně netradičně, už ve středu třemi rychlostními zkouškami o délce 80 km. Cíl je pak naplánován na pátek večer. Po prvních třech zkouškách vede Fin Hänninen se Škodou Fabia S2000, který zajel druhý a dvakrát čtvrtý nejlepší čas. Do čtvrteční etapy tak nastoupí s náskokem 12 sekund před Sarrazinem s továrním Peugeotem 207. V první zkoušce byl až osmý, druhou vyhrál a v třetí byl druhý, jen 0,7 s za Meekem. Také další místa patří Peugeotům, teprve na sedmém místě je nejlepší Fiat řízený Bassem. Obě značky přišly hned v úvodu o dva kvalitní jezdce – Rosetti i Auriol havarovali na ledové plotně.
Hned v první zkoušce měl problémy s řízení Jan Kopecký s druhým vozem Škoda Fabia S2000, čímž ztratil čtyři minuty a skončil až na 24. příčce. Po opravě zajel už třetí a šestý čas, čímž se posunul na celkovou desátou příčku, hned za Franze Wittmanna juniora s Mitsubishi Lancer, který vede kategorii Produkčních vozů.
| 1.Hänninen – Markula | Škoda Fabia S2000 | 56:32.8 |
| 2.Sarrazin – Renucci | Peugeot 207 S2000 | +11.9 |
| 3.Vouilloz – Klinger | Peugeot 207 S2000 | +33.9 |
| 4.Ogier – Ingrassia | Peugeot 207 S2000 | +49.3 |
| 5.Loix – Smets | Peugeot 207 S2000 | +54.6 |
| 6.Meeke – Nagle | Peugeot 207 S2000 | +1:01.3 |
| 7.Basso – Dotta | Fiat Grande Punto S2000 | +1:29.8 |
| 8.Gardemeister – Tuominen | Fiat Grande Punto S2000 | +1:35.5 |
| 9.Wittmann jun. – Ettel | Mitsubishi Lancer Evo IX | +3:31.2 |
| 10.Kopecký – Starý | Škoda Fabia S2000 | +4:30.0 |
Jindřich Lasík, 21.1.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout














