Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rallye Monte Carlo - první Ogier, hrdinou Meeke

Volkswagen slaví potřetí v řadě vítězství na Rallye Monte Carlo. V první soutěži letošního ročníku mistrovství světa v rallye triumfovala posádka Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) s vozem Polo R WRC a na druhém místě se umístili jejich týmoví kolegové Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N).

Pro Polo R WRC to bylo 35. vítězství v 40. absolvované soutěži, pro posádku Ogier/Ingrassia 33. úspěch v kariéře a pro Mikkelsena 15. umístění na stupních vítězů. Jeho nový spolujezdec Anders Jæger slavil navíc hned při premiéře ve wrc první umístění na stupních vítězů.

Sandro Munari to dokázal s Lancií, Walter Röhrl s Opelem, Lancií a Audi, Tommi Mäkinen s Mitsubishi a Sébastien Loeb s Citroënem. Mezi tyto legendy světových rallye se nyní zařadil Sébastien Ogier, který jako teprve pátý jezdec v historii mistrovství světa v rallye vyhrál Rallye Monte Carlo třikrát v řadě: v letech 2014, 2015 a 2016 s Volkswagenem. Polo R WRC o výkonu 318 k je po vozech Porsche 911, Lancia Stratos, Lancia Delta, Mitsubishi Lancer a Citroën Xsara šestým modelem, který má na svém kontě tři vítězství na „Monte“.


Byla to typická „Monte“. Zatímco jedna rychlostní zkouška se jela na suchém povrchu nebo na mokrém asfaltu, ležel na trati následující rychlostní zkoušky sníh a led. A někdy se i na několikakilometrovém úseku neustále střídaly všechny uvedené podmínky. Rallye Monte Carlo je v tomto ohledu jedinečným podnikem v kalendáři mistrovství světa v rallye. Také v ročníku 2016 dostála své pověsti a nabídla nepředvídatelnost za každou zatáčkou. Jezdci tak museli mít šťastnou ruku při volbě pneumatik pro 16 rychlostních zkoušek o celkové délce 377,59 kilometru. Trojice posádek týmu Volkswagen se přitom mohla spolehnout na tzv. ledové špiony, kterými byli Simon Jean Joseph, Bernt Kollevolda a Toni Gardemeister.

Pro posádku Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) skončila Rallye Monte Carlo již v sobotu. Na deváté rychlostní zkoušce sjeli do příkopu, odkud pokračovala v jízdě až na louku. Přitom došlo k lehkému kontaktu s jedním divákem, naštěstí bez zranění. Latvala/Anttila se kvůli poškození vozidla nedostali včas k následující rychlostní zkoušce, čímž pro ně rallye skončila.


„Vítězství tady v Monte Carlo je pro mě okamžikem plným velkých emocí! Třetí vítězství v této legendární rallye je zkrátka nepopsatelný pocit. Podmínky byly tak náročné, povrch velmi kluzký a namrzlý. Z tohoto úspěchu jsem velmi šťastný. Rád bych poděkoval celému týmu, který o tomto víkendu odvedl fantastickou práci. Moji ledoví špióni pracovali velkolepě, Jean Joseph Simon dělal pro mě tuto práci na ‚Monte‘ poprvé. Bylo to pro ně skutečně obtížné stanovit dobré předpovědi o stavu jednotlivých úseků tratě. Polo fungovalo skvěle. K tomu to obrovské množství fanoušků, kteří mě a Juliena hnali dopředu – byl to zkrátka dokonalý víkend!“

Hyunadi třetí
Tým Hyundai Motorsport začal třetí sezónu světového šampionátu WRC třetím místem Thierry Neuvilla. Skvělý start do nové sezóny, ve které bude tým se sídlem v německém Alzenau jezdit s novou generací speciálu i20 WRC, ještě podtrhl šestým místem španělský jezdec Dani Sordo.

Pro Neuvilla je třetí místo zatím nejlepším výsledkem v Monte-Carlu. Ve službách týmu Hyundai tak celkově navýšili počet svých umístění na stupních vítězů na šest. „Byly to nervy. Před poslední zkouškou se objevily problémy s převodovkou, což znamenalo, že jsme jeli jen na jednu nápravu. Nebylo to snadné, ale ztratili jsme pouze jednu minutu času, takže jsme uhájili třetí místo. Myslím, že můžeme být s naším výkonem velmi spokojeni. Nová generace i20 WRC ukázala svůj velký potenciál," vysvětlil Thierry Neuville




Meeke s Citroënem smolařem

Ovšem Ogierova cesta k vítězství nebyla vůbec jednoduchá a od první až do dvanácté rychlostní zkoušky (ze 16) o něj musel tvrdě bojovat s Chrisem Meekem s Citroënem DS3 WRC. Za tu dobu se třikrát vystřídali ve vedení a prakticky ve všech zkouškách, až na dvě výjimky, obsazovali první dvě místa.

Jenže v závěru dvanácté zkoušky Meeke trefil kámen ve stopě, což se podepsalo na voze a musel vzdát. Na čele se usadil Ogier s téměř dvouminutovým náskokem na Mikkelsena, ke kterému se vítězstvím na legendárním Sisteronu, a díky vhodným pneumatikám přiblížil Neuville.


1.Ogier – IngrassiaVW Polo WRC3:49.53,1 h
2.Mikkelsen –JægerVW Polo WRCw+ 1.54,5 min
3.Neuville – GilsoulHyundai i20 WRC+ 3.17,9 min
4.Østberg - FløeneFord Fiesta WRC+ 4.47,7 min
5.Lefebvre – MoreauCitroën DS3 WRC + 7.35,6 min
6.Sordo – MartíHyundai i20 WRC + 10.35,5 min
7.Tänak – MõlderFord Fiesta WRC + 11.39,9 min
8. Evans – ParryFord Fiesta WRC + 18.30,8 min
9.Lappi – FermŠkoda Fabia R5+ 20.41,0 min
10.Kremer – WinklhoferŠkoda Fabia R5+ 20.43,9 min





VW + JL 26.1.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar