Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rallye Monte Carlo - hattrick pro Peugeot

Naposledy vyhrál Peugeot nejstarší automobilovou soutěž Rallye Monte Carlo v roce 1985, tehdy zásluhou Ari Vatanena. Na jeho úspěch teď navázal úřadující juniorský mistr světa Sébastien Ogier, a také na dalších dvou místech se umístily vozy Peugeot 207 S2000.

V letošním roce nebylo Monte Carlo součástí světového šampionátu, ale seriálu IRC Challenge, jehož další pokračování se uskuteční v březnu v Brazílii a v srpnu zavítá také do Zlína na Barum rallye. První soutěž ukázala, že o prvenství budou s největší pravděpodobností bojovat značky Peugeot, Škoda a Fiat. Uvidíme, zda během roku přibudou další a pokud ano, tak do jaké míry budou konkurenceschopné.
Poslední etapa byla vlastně rozdělena na dvě části. První tvořila jediná rychlostní zkouška, která se jela dopoledne a znamenala konec nadějím pro třetího a čtvrtého v pořadí. Juha Hänninen i Chris Meeke totiž havarovali a museli ze soutěže odstoupit. A protože i druhý v pořadí Loix zdě měl problémy a na vedoucího Ogiera ztratil 2.50 minuty dostal se na druhou příčku Toni Gardemeister s Fiatem Grande Punto. Tím dal Fiat o sobě poprvé výrazně v této soutěži vědět.
Další čtyři zkoušky, včetně průjezdu Col de Turini se jely již za tmy. A Fin pokračoval dál ve výborném výkonu, když zajel opět druhý čas, tentokrát za Loixem. Jenže za touou zkouškou musel ze soutěže odstoupit pro technické potíže. Ve dvanácté zkoušce se konečně prosadil také Basso s dalším továrním Fiatem. Jeho kolega Anton alen sice projel poslední zkoušku, což mu zaručovalo šestou příčku. Ovšem na cílovou rampu už pro poruchu motoru nedojel. Do cíle tak dorazilo z 54 odstartovaných posádek jen 29, včetně dvojice Rada a Petr s Alfou Romeo na 21. místě.Poslední dvě zkoušky se staly kořistí Sarazzina s Peugeotrem, zatímco vedoucí Ogier vsadil ve všech čtyřech nočních zkouškách už na jistotu a nikam nespěchal. Závěrečný měřený úsek vyhrál Sarazzin i s defektem předního kola, při kterém poškodil závěs kola. Přesto dojel do cíle na třetím místě.
Vyrovnanými výkony poslední den si zajistil Jan Kopecký čtvrtou příčku a nebýt problémů v úvodní zkoušce celé rallye, mohl bojovat o stupně vítězů. Dokázal, stejně jako Hänninen, který dlouho vedl, že nová Fabia S200 je konkurenceschopná.
Z výsledkové listiny se poslední den vytratil také výborně jedoucí Franz Wittmann, který se jako jediný s produkčním vozem Mitsubishi Lancer držel stále v první desítce. Díky technickým problémům tak spadlo vítězství do klína Romeyerovi, rovněž s Mitsubishi.

1.Ogier – IngrassiaPeugeot 207 S20003:52:47.2
2.Loix – SmetsPeugeot 207 S2000+1:57.4
3.Sarrazin – RenucciPeugeot 207 S2000+3:45.8
4.Kopecký – StarýŠkoda Fabia S2000+4:10.6
5.Basso – DottaFiat Grande Punto S2000+5:01.3
6.Romeyer – FournelMitsubishi Lancer Evo IX+19:01.1
7.Burri – GordonFiat Grande Punto S2000+19:35.6
8.Betti – MattiodaRenault Clio R3+20:34.1
9.Artru – VirieuxMitsubishi Lancer Evo IX+21:24.6
10.Daumas - JaussaudRenault Clio+27.59,8


Jindřich Lasík, 24.1.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar