Rallye Monte Carlo - Ogier s Peugeotem převzal vedení
První, v pořadí čtvrtá a poslední (celkově devátá) zkouška druhé etapy hodně a zásadně zamíchaly pořadím v Rallye Monte Carlo, úvodní soutěže seriálu IRC. Opět se ukázalo, že volba správných pneumatik hraje velkou roli.
Hned v úvodním úseku se dostal mimo trať Sarrazin s Peugotem, když absolvoval zkoušku na pneumatikách bez hřebíků. Než dostal vůz zpět na silnici, tak uplynulo skoro pět minut, což znamenalo propad z druhého místa až na deváté. Nedařilo se ani jeho kolegovo Vouilozovi, který se propadl z třetí příčky na šestou, ale v sedmé zkoušce odstoupil ze soutěže pro poruchu motoru. Tuto zkoušku, stejně jako další vyhrál Hänninen se Škodou Fabia, v prvním případě před Meekeme a Gardemeisterem, v druhém pak před Alenem a Ogierem.
V šestém úseku dal o osobě vědět Jan Kopecký s další Fabií, když druhého Gardemeistera s Fiatem a třetího Sarrazina s Peugeotem porazil o 23 s, resp. 24 s. V sedmém úseku, kdy ranní led a sníh pomalu roztál a nad trať se snesla obleva, dominovaly Peugeot Sarazzina, Ogiera a Loixe, zatímco Hänninen a Kopecký zajeli pátý a šestý čas. V následující zkoušce však škodovky vrátily peugeotům útok i s odvetou. Nejlepší čas naměřili Hänninenovi, druhý byl Kopecký. V tu chvíli vedl v absolutním pořadí stále Fin s náskokem půldruhé minuty před Ogierem a Loixem s Peugeoty.
Pořadím pořádně zamíchala poslední zkouška druhé etapy, v níž vedoucí Hänninen zavadil o kámen, prorazil pneumatiku a do cíle dojel na ráfku se ztrátou dvě a půl minuty na 18. místě. „Rozhodli jsme se pneumatiku neměnit a raději jeli dále do cíle. Výměna by nás stála mnohem více času,“ vysvětloval v cíli Juha Hänninen, jehož výkon i Fabie S200 jsou velkým překvapením. To znamenalo propad na třetí příčku za nenápadně jedoucím juniorem Sebastienem Ogierem a Freddy Loixem s Peugeoty 207 S2000. Nejlepším jezdcem s Fiatem je pátý Toni Gardemeister, vedoucí pozici v kategorii Produkčních vozů si udržuje s přehledem Franz Wittmann junior, který je celkově na desáté příčce.
Poslední etapa s. pěti rychlostními zkouškami (138 km) je na programu dnes, do cíle v Monte Carlu dorazí posádky v půl druhé ráno.
Jindřich Lasík, 23.1.2009
V šestém úseku dal o osobě vědět Jan Kopecký s další Fabií, když druhého Gardemeistera s Fiatem a třetího Sarrazina s Peugeotem porazil o 23 s, resp. 24 s. V sedmém úseku, kdy ranní led a sníh pomalu roztál a nad trať se snesla obleva, dominovaly Peugeot Sarazzina, Ogiera a Loixe, zatímco Hänninen a Kopecký zajeli pátý a šestý čas. V následující zkoušce však škodovky vrátily peugeotům útok i s odvetou. Nejlepší čas naměřili Hänninenovi, druhý byl Kopecký. V tu chvíli vedl v absolutním pořadí stále Fin s náskokem půldruhé minuty před Ogierem a Loixem s Peugeoty.
Pořadím pořádně zamíchala poslední zkouška druhé etapy, v níž vedoucí Hänninen zavadil o kámen, prorazil pneumatiku a do cíle dojel na ráfku se ztrátou dvě a půl minuty na 18. místě. „Rozhodli jsme se pneumatiku neměnit a raději jeli dále do cíle. Výměna by nás stála mnohem více času,“ vysvětloval v cíli Juha Hänninen, jehož výkon i Fabie S200 jsou velkým překvapením. To znamenalo propad na třetí příčku za nenápadně jedoucím juniorem Sebastienem Ogierem a Freddy Loixem s Peugeoty 207 S2000. Nejlepším jezdcem s Fiatem je pátý Toni Gardemeister, vedoucí pozici v kategorii Produkčních vozů si udržuje s přehledem Franz Wittmann junior, který je celkově na desáté příčce.
Poslední etapa s. pěti rychlostními zkouškami (138 km) je na programu dnes, do cíle v Monte Carlu dorazí posádky v půl druhé ráno.
| 1.Ogier – Ingrassia | Peugeot 207 S2000 | 2:35:09,8 |
| 2.Loix – Smets | Peugeot 207 S2000 | +32,4 |
| 3.Hänninen – Markkula | Škoda Fabia S2000 | +54,8 |
| 4.Meeke – Nagle | Peugeot 207 S2000 | +59,2 |
| 5.Gardemeister – Tuominen | Fiat Grande Punto S2000 | +1:40,7 |
| 6.Sarrazin – Renucci | Peugeot 207 S2000 | +3:42,6 |
| 7.Kopecký – Starý | Škoda Fabia S2000 | +4:10,6 |
| 8.Basso – Dotta | Fiat Grande Punto S2000 | +4:17,8 |
| 9.Alén – Alanne | Fiat Grande Punto S2000 | +8:12,8 |
| 10.Wittman jr. – Ettel | Mitsubishi Lancer Evo IX | +10:01,8 |
Jindřich Lasík, 23.1.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout















