Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rallye Monte Carlo - Ogier a Kopecký první

Posádka Jan Kopecký se spolujezdcem Pavlem Dreslerem (CZ/CZ) přesvědčivě vyhrála v kategorii WRC 2 úvodního podniku letošní sezóny mistrovství světa FIA World Rally Championship (WRC), Rallye Monte Carlo. Absolutní vítězem se stal Sébastien Ogier s Fordem Fiesta WRC.

Na první pozici se dostala po čtvrté rychlostní zkoušce ze 17 a na náročných tratích v proměnlivém počasí ji udržela až do cíle v Monte Carlu. Kopecký si ale v den svých narozenin nedal jako dárek pouze prvenství v kategorii WRC 2, ale také ve třídě RC2. V celkovém pořadí bez rozdílu kategorie pak obsadil 10. pozici. Jeho týmový kolega Kalle Rovanperä se spolujezdcem Jonnem Halttunenem (FIN/FIN) dovezli svůj vůz ŠKODA FABIA R5 po rychlé a soustředěné jízdě v náročných podmínkách do cíle ve třídě RC2 na druhém místě. Třetí jezdec ŠKODA Ole Christian Veiby musel v sobotu po jezdecké chybě odstoupit.

Noční zkoušky, přímé slunce, déšť, suché silnice, led, rozbředlý sníh a mlha: úvodní podnik letošní sezóny mistrovství světa v rally (WRC), Rallye Monte Carlo, nabídl téměř všechny možné podmínky. Také čtyři poslední nedělní rychlostní zkoušky, z nichž dvě se jely přes legendární Col de Turini, přinesly led nebo šotolinu na asfaltu, což na všechny posádky kladlo mimořádné nároky.

„Během posledních zkoušek bylo opravdu velmi náročné zůstat plně koncentrovaný, nalézt správnou rychlost a vyvarovat se chyb. Nemusel jsem dělat nic jiného, ale současně jsem mohl hodně ztratit. Nyní se ale můj sen stal skutečností. Při sedmé účasti se mi zde konečně podařilo zvítězit.

Tovární posádka ŠKODA ve složení Jan Kopecký a Pavel Dresler se na první místo v kategorii WRC 2 dostala ve čtvrté rychlostní zkoušce Rallye Monte Carlo. Během deváté rychlostní zkoušky ztratil Kopecký na krátkou chvíli kontrolu nad svým vozem ŠKODA FABIA R5, ale těžký moment ustál a následně konzervativnější jízdou dojel do cíle nejen této rychlostní zkoušky, ale také celé rally. Nakonec posádka Kopecký/Dresler vyhrála v kategorii WRC 2 o téměř 15 minut, ve třídě RC2 měla na konci na prvním místě náskok více než pět minut.

Za mistrem České republiky podával skvělé výkony před tisíci fanoušky podél trati rychlostních zkoušek také Kalle Rovanperä (FIN) se spolujezdcem Jonnem Halttunenem (FIN). Nebyli přihlášeni do kategorie WRC 2, a nebojovali tudíž o body do hodnocení mistrovství světa. „Hodně jsem se zde naučil. Byla to velmi náročná rally, v níž jsem si jízdu se svým fantastickým vozem ŠKODA FABIA R5 velmi užíval. Na posledních zkouškách jsem už jel velmi opatrně, abych neztratil skvělý výsledek,“ řekl v cíli šťastný Rovanperä.
Druhý juniorský tým ŠKODA ve složení Ole Christian Veiby/Stig Rune Skjaermoen (N/N) odstoupil ze soutěže v sobotu odpoledne. Po hodinách a nárazu do svodidel byla jejich ŠKODA FABIA R5 natolik poškozena, že nebylo možné pokračovat.

Šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek byl v cíli Rallye Monte Carlo nadšený. „Po loňském druhém místu se Janovi letos podařilo na Monte Carlu triumfovat. Díky svému přístupu a rychlosti byl prostě nepřemožitelný! Také výkon Kalleho byl neuvěřitelný! Ten hoch má to, co z něj v budoucnu udělá mistra světa. Ukázal jak čistou rychlost, tak chytrost v nejnáročnějších podmínkách, které si můžete představit,“ komentoval účast týmu Hrabánek.



Celkové výsledky Rallye Monte Carlo (WRC 2)
1. Kopecký/Dresler (CZ/CZ), ŠKODA FABIA R5, 4:35.38,5 h
1.. Sciessere/Zanella (I/I), Citroën DS3, +22.47,7 min
3. Sunninen/Markkula (FIN/FIN), Ford Fiesta R5, +33.31,1 min
4.De Mevius/Louka (B/B), Peugeot 208, +15.05,1 min


Ogier popáté


Od první do poslední sedmnácté zkoušky vedle Ogier s Fordem Fiesta WRC a nebylo nikoho, kdy by zabránil v cestě k pátému vítězství v Monte Carlu. Po dvou zkouškách byl druhý Mikkelsen s Hyundaiem i20 WRC a třetí Sordo se stejným vozem. Pak si pořadí na moment vyměnili, ale záhy Nora postihly technické problémy. A z druhé příčky Tänak s Toyotou Yaris WRC odsunbul Sorda, který však v šestém úseku havaroval. Tänak si s přehledem hlídal druhou příčku před týmovými kolegy Latvalou a Lappim, krok s nimi držel Meeke s Citroënem. V posledním úseku, tzv. power stage se Lappi ocitl mimo trať a propadl se na sedmou příčku.
Nejvíce rychlostních zkoušek (5) vyhrál Neuville, po čtyřech Ogier a Tänak, tři Evans a jednu Camilli, Meeke a Mikkelsen.

1.Ogier – IngrassiaFord Fiesta WRC4:18:55,5
2.Tänak - JärveojaToyota Yaris WRC+58,3
3.Latvala – AnttilaToyota Yaris WRC+1:52,0
4.Meeke – NagleCitroën C3 WRC+4:43,1
5.Neuville – GilsoulHyundai i20 Coupe WRC+4:53,8
6.Evans – BarrittFord Fiesta WRC+4:54,8
7.Lappi – FermToyota Yaris WRC+4:57,5
8.Bouffier – PanseriFord Fiesta WRC+7:39,5
9.Breen – MartinCitroën C3 WRC+9:06,7
10.Kopecký – DreslerŠkoda Fabia R5+16:43,0
11.Rovanperra – HaltunenŠkoda Fabia R5+5.15.3
12.Burri – LeurathŠkoda Fabia R5+8.13.6




Škoda + JL 30.1.2018

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar