Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rallye Monte Carlo - Loeb vyhrál pošesté

Junilejní 80. Rallye Monte Carlo má staronové vítěze - pošesté v historii se při návratu klasické rallye do mistrovství světa radovali osminásobní světoví šampioni Sébastien Loeb a Daniel Elena. Kromě bodového zisku za prvenství si připsali i tři prémiové body za vítězství v Power Stage.

Loeb - Elena

Sordo - del Barrio

P.Solberg - Patterson

Hirvonen - Lehtinen

Abbring - Vanneste

Ogier - Ingrassia

Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen, druhá posádka Citroën Racing, celkově čtvrtí, brali dva body navíc za svůj výkon ve finálové části programu. Tento výsledek znamená, že Citroën Total WRT se ujal vedení v Poháru konstruktérů mistrovství světa. Po čtyřech dlouhých soutěžních dnech byl finálový program Rallye Monte - Carlo v neděli bezpochyby nejkratší vůbec, jaký kdy historie mistrovství světa pamatuje. Osmnácáé rychlostní zkouška, tzv. Power Stage, mezi Ste Agnés a Col de la Madone, dlouhá pět kilometrů zabrala nejrychlejším jezdcům kolem tři a půl minuty. V cíli byli Sébastien Loeb a Daniel Elena potěšení, když viděli, že právě oni zaznamenali nejrychlejší čas a rozšířili bodové konto o tři dodatečné body pro mistrovství světa pilotů.
„Nakonec jsem se rozhodl jet naplno, protože právě tyto tři body mohou na konci rozhodovat o tom, kdo vyhraje titul mistra světa," vysvětlil Loeb. „Nehledě na body, jsem šťastný, že jsem tady vyhrál. Opravdu moc to pro mě znamená. Měl jsem tady podél trati hodně fanoušků a já chtěl vyhrát i pro ně. I když jsem měl náskok mnoha sekund, nebylo to rozhodně snadné vítězství. Museli jsme se vypořádat se všemi druhy podmínek a moje vedení bylo velkou měrou dílem lepší volby pneumatik. Poprvé za dlouhou dobu ve WRC jsme byli schopni si vybrat z pěti druhů pneumatik pokaždé ty správné. "


Hirvonen: Spokojenost s novým autem

Druzí na Power Stage, Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen, zakončili svou první rally v barvách Citroën Total World Rally Team na čtvrtém místě celkově. „Nebylo to nejlehčí na první start s novým autem, ale jsem s výsledkem spokojený. Dva dny jsme měli sníh, což bylo hodně obtížné. Na asfaltu jsem se cítil lépe a také jsem zajel nějaké nejrychlejší časy. Nechtěl jsem se příliš znervózňovat, musel jsem se vyvarovat chyb a zaměřit se na to, abych dojel do cíle a zabodoval. To bylo přesně to, co jsme udělali. Už se nemohu dočkat, až pojedeme nyní ve Švédsku, těším se na tu soutěž."


Úvod soutěže ale vyšel nejlépe Latvalovi s Fordem, který po třech zkouškách vedl před Loebem už o půl minuty.Pak ale havaroval a Francouzovi už nic nestálo v cestě, aby jen zvyšoval náskok a udržoval vedení. O druhou příčku urputně bojovali Sordo s Mini a Petter Solberg s Fordem, nakonec byl úspěšnější Španěl. Vynikající výkon podával v prvních devíti zkouškách Sebastien Ogier, který se Škodou Fabia S2000 v barvách VW Motorsport zle zatápěl jezdcům s vozy WRC. V jednu chvíli byl dokonce čtvrtý, ale v desáté zkoušce svoji snahu přehnal a havaroval. Přesto na sebe hodně upozornil.Jeho týmový kolega Kevin Abbring dojel při premiéře s Fabií S2000 na 12. příčce, když nechal za sebou mj.Henniga Solberga s Fiestou WRC.


Prokop s Hrůzou devátí
Na devátém místě dojeli do cíle Martin Prokop se Zdeňkem Hrůzou s Fordem Fiesta WRC. Letošní Monte mělo specifickou výjimku – nesmělo se využít pravidla superrally a po případné chybě se vrátit zpět do závodu s inkasovanou penalizací. „Tratě prvních testů navíc neodpovídaly těm, na kterých jsme doposud testovali – bylo tam podstatně více rychlých pasáží a brzdění z vysokých rychlostí. Museli jsme začít hodně při zdi a postupně zrychlovat. Upřímně – i kdyby nebylo taktických pokynů o moc rychlejší bychom nebyli. Rychlé pasáže s WRC zažité nemám, na brzdách jsem se dlouho hledal. Do toho proslulé měnící se podmínky na trati, kdy je velmi náročné si jakkoli vybrušovat styl,“ říká s dávkou respektu český pilot.
Po sklouznutí do příkopu v zasněženém úseku úvodní etapy tak Prokop zahajoval závod na 21. místě. „Vím, že někteří fanoušci nad námi pomalu lámali hůl. Ale tohle si skutečně v prvních závodech letošní sezóny nemohu připouštět.
Druhá etapa přinesla posun pořadím na 12. pozici a ve startovním poli začaly sílit spekulace o předpovědi počasí pro páteční testy. V nich tým vsadil na správné pneumatiky a výsledkem byl šestý čas na 12. RZ, kde se povrch měnil od suchého asfaltu až po čistý led. „Pochopitelně takovýto dílčí úspěch všechny nakopnul. Dobře jsme zvolili pneumatiky a navíc jsme před každou zkouškou upravovali rozpis na základě poznatků našich ledových špionů, kteří odváděli po celý závod výbornou práci,“ říká Zdeněk Hrůza.
Po přesunu z Valence do lesku monackého knížectví tak česká dvojice poskočila těsně za bodované příčky a patřilo jí 11. místo, jen 1,8 s za desátým Portugalcem Araujem na MINI WRC, dvojnásobným mistrem světa produkčních vozů.
Čtyři sobotní testy se odehrály na kultovních úsecích severně od Monte Carla. Obrovské davy fanoušků obsypaly skály nad silničkami šplhajícími například do slavného průsmyku Col de Turini. Noční testy měly neskutečnou atmosféru. „Když jsme před nimi kontrolovali rozpis, probíhal kolem trati a občas i na ní hotový karneval,“ říká Štěpán Vojtěch, který projížděl rychlostní zkoušky v roli „špiona“. „Celkově byla trať nesmírně náročná a v některých úsecích jsem byl rád, že už jsem v „důchodu“ a místo závodění můžeme jen radit, hecovat, kibicovat a mít ve všem jasno….,“ usmíval se bývalý liberecký pilot. Přibývající kilometry však přinesly ovoce – všechny časy v první desítce, posun před závěrečnou nedělní Power Stage na 9.místo, byť jen o pouhých 2,9 s před Araujem.
Nedělní pětikilometrový test, na kterém se přidělovaly bonusové body, nebyl zdaleka pouhou formalitou. „Úzká trať nedávala prostor na chybičku. Svým charakterem možná jeden z nejtěžších úseků rally,“ komentuje Zdeněk Hrůza. Česká posádka nejen, že chybičku neudělala, naopak překonala své maximum pátým časem. Bonusový bodík za třetí příčku byl vzdálen jen 1,8 se. „To nás vůbec nemrzí,“ usmíval se Martin Prokop. „Auto fungovalo skvěle, tým si s přechodem na náročnou techniku poradil na jedničku. Špiónská posádka Vojtěch – Jůrka nás dokázala zásobovat množstvím užitečných poznatků a doplnila náš rozpis o pár výstižných, ale nepublikovatelných zpřesňujících poznámek. Spolupráce se Zdeňkem Hrůzou, pro kterého to byl velmi těžký závod, se stále zdokonalovala a máme z toho velmi dobrý pocit,“ dodává Martin Prokop.

1.Loeb – Elena Citroën DS3 WRC04:32:39.9
2.Sordo – del BarrioMini Cooper+02:45.5
3.P.Solberg – PattersonFord Fiesta WRC+03:14.2
4.Hirvonen – LehtinenCitroën DS3 WRC+ 04:06.8
5.Novikov – GiraudetFord Fiesta WRC+06:03.4
6.Delecour – SavignoniFord Fiesta WRC+07:47.9
7.Campana – de CastelliMini Cooper+08:31.4
8.Tänak – SikkFord Fiesta WRC+10:34.6
9.Prokop – HrůzaFord Fiesta WRC+16:10.7
10.Araújo – RamajhoMini Cooper+16:16.6



JL, 24.1.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar